PLacenta voor, toch heel vroeg baby voelen?(2ezwangerschap)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sheila82, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb vandaag de nekplooimeting gehad. Afgelopen donderdag ook een echo bij de vk gehad (onverwachts, ze wilde toch even kijken omdta ik zelf het hartje al kon horen dus vond ze het wel leuk om een echo te maken, was ook erg leuk!) en zij had niks gezegd over de placenta ofzo.

maar vandaag dus in diagnostisch centrum nekplooimeting gehad (de echo was heel goed, nekplooi was zo dun dta ze hem bijna niet op kon meten, was maar 1mm).
    Ze zei dat mn plcenta aan de buikwand lag, voor dus....maar: ik heb het idee dat ik ons kleintje al voel..en dat gebeurd toch bijna niet als je placenta voor ligt? Hangt er denk ik ook wel vanaf of deze gheel of gedeeltelijk voor ligt. Ik vraag het bij de 20 weken echo wel aan mn eigen vk..voel me toch prettiger bij mn eigen vk en dat die er meer van weet ofzo...

ik heb ook wle verhalen gelezen van vrouwen met een placenta voor en die ook al het kindje heel vroeg konden voelen (ook wel 13 weken ofzo bij 2e kindje) Demi voelde ik ook al met 15 weken, iets eerder zelfs nog ,maar toen wist ik nog nog hoe het voelde.

Wat ik nu voel zijn zeker niet mijn darmen, hier heb ik nl vaker last van, ook als ik niet zwanger ben dus weet hoe dta voelt. Die plopjes/tikjes herken ik van demi, en voel ik ook op de plek ten hoogte van waar ik ook het hartje kan horen enzo....

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie was...
    Misschien dat die vrouw het verkeerd gezien heeft ofzo..vond haar ook niet zo persoonlijk...

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hier ook (alweer) een voorliggende placenta.... en voelde de kleine nu al met 12w 3d...

Vorige keer met 16w 2d....!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    voelde de kleine ook al vroeg met 12 weken.
    Nu schopt ie me blauw onderin ;)
    En voorliggende placenta...

4. Sheila82

OKe, dus het kan dan dus echt wel gewoon?
    Wel leuk om te lezen dat jullie het ook zo snel voelde!
    Ik durf het nog niet altijd zo snel uit te spreken dat ik het nu al voel, terwijk i er eigenlijk heel zeker van ben! OP die plek waar ik het voel zit mn barmoeder met ukje (omdat ik daar dus het hartje hoor) en niet mn darmen, voelt zo anders!
    Enja, Demi was ook zo ontzettend beweeglijk altijd, vanaf week 15 voelde ik haar al iedere dag heel veel :D
    (ze schopte soms zelfs dat ding van het echo apparaat zo van mn buik af, haha)

NOgmaals, leuk om te lezen dat jullie dta ook zo hebben en dat het dus wel kan!
    Alleen weet ik dus nog steeds niet of je met 12 weken echt al kan zien of de placenta voor ligt..maar dat zal dan wel?

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep here the same ik twijfelde eerst maar met een volle blaas is het helemaal raak, ik heb met de angelsound geschop gehoord en die voelde ik toen meteen onderin dat was erg grappig en meteen een bevestiging..

6. Sheila82

Imd: jij ook al :D Wel erg leuk zeg! Ik weet nu ook echt zeker dta het de beeb is, is echt precies hetzelfde als bij Demi, alleen bij Demi was dit rond 14/15 weken...wel weer mooi hoor!
    Idd: met die angelsounds kun je ook de bewegingen horen, dat zal ik ook weer eens doen, de angelsounds..ben benieuwd! (heb nl wel al een keer bewegingen gehood met de angelsounds maar toen voelde ik het nog niet, dus ga het nog eens proberen nu ik het al best duidelijk kan voelen...)

7. Sheila82

Oja, IMD: met hoeveel weken voelde jij het voor het eerst?

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn 2e lag de placenta ook tegen de buikwand en wist t zeker dat ik dr voelde met 12 weken, tot die tijd wel zachte plopjes.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    in egypte daar was ik net 12 weken...

10. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik leek mijn 2e kindje bijna eerder te voelen dan later met de placenta die voor ligt. Ook al zoiets met 14 weken ofzo. Gek he?

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook al rond de 13 weken :) Dat had ik echt nog niet verwacht, zo leuk. Ondertussen is het ribbentikken alweer aangebroken ;)

12. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Hier ook voorliggende placenta en 1e kindje, en vanaf 14 weken al baby gevoeld!
    Mijn verloskundige gaf ook aan dat ze het kindje goed zag bewegen toen ze uitwendig ging voelen en dat het niet altijd zo is dat je het minder of later voelt.

Groetjes, Marit

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had mijn placenta ook voor en voelde hem al met 13 weken.

14. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    Hi Sylvia, here the same. Voor & vroeg.
    Ik heb ook het gevoel dat ik nu in mijn zwangerschap de kleine veel meer voel dan bij mijn vorige zwangerschap toen de placenta achterin lag. Misschien trilt het extra door met die stootkussen ertussen haha.
    Geniet ze van je zw.
    Liefs, Gaby

Share This Page