(Jonge)Kinderen zonder autostoeltje vervoeren!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyengel, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmiddag reden we op de A4, we wilden daar invoegen op de snelweg. Achter ons reed een auto die de hele tijd aan het hijgen was en er nog even gauw tussen wilde. Zijn pogingen waarbij hij het verdrijvingsvlak zonder problemen meenam mislukten. Mijn man reageert erg boos.. ik zeg tegen hem "rustig er zijn nu eenmaal veel idioten op de weg". Hij zegt "er zit gewoon een heel jong kindje daar op de bijrijdersstoel!!" Ik geloof het in eerste instantie niet omdat ik niks zie als ik naar achter rij, maar op het moment dat hij ons kan inhalen (en ons ontzettend afsnijdt) kijk ik opzij en blijkt het gewoon waar te zijn :$
    Ik zie alleen de bovenkant van het hoofdje van het kindje, die komt niet eens boven het raam uit :( moet ongeveer 2 jaar geweest zijn want bij onze zoon is het hetzelfde als we hem op de stoel zetten (niet om te gaan rijden hoor ;))
    Achter het kindje zat kennelijk de moeder en daarnaast zat nog een kind, van ongeveer 6 jaar denk ik die zat wel in een autostoel :( De beste man achter het stuur reed lekker door en sneed iedereen af terwijl dat kleine kindje maar zo voorin zat..

Ik vond het echt bizar dat dat kleintje niet in een autostoel zat. Notabene nog wel voorin. Wist niet dat er mensen zijn die dat gewoon doen!! Als er wat gebeurt raak je nog je kind kwijt daardoor :$:x

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat vind ik echt levensgevaarlijk! Maar helaas zie je dit vaak voorbij komen! Mijn kind mag (moet) in het stoeltje blijven zitten tot het niet meer hoeft.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In principe moeten alle kindjes in een autostoeltje. Uitzondering is als je een incidenteel kleine ritje hebt, met andermans kinderen. Dan mogen kinderen vanaf 3 jaar (maar niet de eigen kinderen) ook in de autogordel op de achterbank zitten.

Maar wat jij beschreef is dus niet toegestaan en zeker niet verantwoord! Ik had meteen de telefoon gepakt, 0900-TUIG gebeld en het kenteken doorgegeven.

Heb ik ook een keer gedaan toen ik achter een behoorlijk slingerende auto reed (daardoor werd mijn aandacht getrokken) en zag dat er op de achterbank een kindje van max. 6 jaar zat. Los. In het midden. Nou ja, 'zat' hij stond dus. De politie heeft me vriendelijk bedankt voor de melding en zeiden dat ze een auto die kant op zouden sturen. De agent zei ook 'ik weet al waar die heen gaat'. Vond ik raar, maar zal wel :) Misschien bekenden van de politie. :D

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wat idioot zeg!!! Dat doe je toch niet!
    Zie steeds vaker jonge kinderen zonder zitje in de auto.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    0900-tuig? Haha..

Maar ik snap gewoon niet dat mensen dat doen, die regels zijn er niet voor niets!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    is dat de eerste keer dat je dat ziet? Ik zie het regelmatig hoor... hier ook regelmatig een vader van de psz die ik zo aan zie komen rijden met zijn zoon op de bijrijdersstoel en de gewone gordel vast.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind het ook echt niet kunnen en onverantwoordelijk!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee serieus: 0900-8844

9. Ik heb wel het nummerbord genoteerd, wist verder niet echt wat te doen.. ik zie het verder nooit (gelukkig)!

@ Debby: :$ echt waar?? weet niet wat er voor figuren wonen in Zaandam :p maar jeetje hoe oud is dat kindje??

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Was er niet iets met het kind aan de hand, aangezien hij ook zo´n haast had? (ik zeg maar wat hoor)

11. Dat is ook nog door mijn hoofd geschoten, maar kwam niet echt zo over. Aangezien die vrouw er relaxed achter zat en het kindje gewoon rechtop, al weet ik niet wat dat kan zeggen verder.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    mijn buren rijden altijd met hun 2 kids (5 jr en 2 jr) los in de auto. dit vanaf dat ze uit de maxi cosi kunnen. en de maxi cosi werd er altijd los in gezet! ONBEGRIJPELIJK!

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zie dat helaas ook vaak.
    Ik ken iemand hier in het dorp die dat ook doet.
    Begrijp daar echt niks van, is toch een kleine moeite om je kind in een stoeltje te zetten.

14. XoXo

XoXo Niet meer actief

Hebben wij dezelfde buren? :) Mijn buren hebben wel stoeltjes in de auto staan, maar maken de kinderen gewoon niet vast. Een keer gevraagd of dat normaal was, maar zijn kinderen willen geen gordel om :( En dan leg je je als ouder er maar bij neer?????:x

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan neem je het kind toch op schoot i.p.v. los op de bijrijdersstoel?

TS: Als je het nummerbord hebt, kun je ook alsnog bellen, als je weet hoe laat het ongeveer was en waar.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die mensen bestaan echt hoor... ongbegrijpelijk maar waar.

Mijn kind MOET een paar dingen en daar valt een gordel omdoen/autostoeltje toch echt wel onder. Daarin heeft zij niks te willen.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onbegrijpelijk hoe sommige mensen met hun kinderen omgaan.. Hier in de buurt ook een stel.. Zitten wel in het stoeltje,maar geen gordel om.. Hier is het soms ook brullen als hij vast moet in de auto, maar ja, helaas pindakaas.. Hierin is geen discussie mogelijk..

18. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    als ik mijn dochter van school af haal zie ik regelmatig dat de kinderen los in de auto worden gezet
    als mijn dochter dan ergens gaat te spelen dan moet ze ook echt wel in een auto stoeltjes ook al is het maar een klein stukje
    dan breng ik haar zelf of ze mag niet te spelen
    maar ik snap het echt niet hoor je krijgt ook vooral de opmerking dat ze zelf ook groot zijn geworden zonder autostoeltje
    maar ja we leven nu in 2012

19. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    inderdaad hier is het ook geen keuze!! Maar ja, wie weet hebben we wel dezelfde buren :) ik snap ze ook echt niet! en dat betreft wel meer dingen maar goed dan gaan we off topic :) misschien is het dan een cultuurverschil?? mijn buren zijn turks........geen kwaad woord over turken, maar je merkt toch wel hele duidelijke verschillen wat betreft omgaan met de kids. en dan is het niet gebruiken van autostoeltjes er 1 van!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De laatste tijd weet onze zoon zich eruit te wurmen. Ik heb een paar weken geleden een keer de auto PER DIRECT op de vluchtstrook geparkeerd, uitgestapt, deur opengegooid, kind vastgesnoerd, een keer duidelijk NEE! gezegd, deur dichtgegooid, weer ingestapt en weer verder gereden. We moesten nog drie kwartier en hij is netjes blijven zitten. Wat wel even beduusd, maar goed, kon niet anders. Kan ook niet lang op de vluchtstrook blijven staan. Als er een parkeerplaats in de buurt was geweest, had ik het daar wel gedaan.

Deel Deze Pagina