dat vind ik mooi gezegd! en het is ook zo waar... ik reageerde eerder best uit frustratie op zulke moment van krijsen in een winkel. ik werd er ook ontzettend zenuwachtig van en dat werkt ook niet bepaald goed op het gevoel van je kindjes! ik heb het moeten oefenen maar kan het nu loslaten en als 1 van mijn dochters zich misdraagd ga ik ook anders te werk... en idd 9 vd 10 keer gaat het dan goed...
Hahah, dat had ik ook ooit eens gelezen in de WIJ en toegepast en hier werkt het ook 9 van de 10 keer. Al is het maar op MIJ, want door deze aanpak raak ik ook minder geïrriteerd door het gedrag van mijn zoontje. Gelukkig nog nooit in het openbaar meegemaakt, maar wel thuis. Ik door de knieën en vragen waarom hij huilt. Hij kan het nog niet altijd vertellen, maar hij kalmeert al, alleen maar doordat ik het aan hem vraag (in het artikel stond geloof ik iets van: erken dat hij zich niet fijn voelt/verdriet heeft/boos is). Dus alleen voor mijzelf doe ik dit (meestal) al.
Dat mensen iets zeggen tegen Thijs vind ik meestal niet erg. Voor hem is het juist vaak genoeg om uit zo'n bui te komen en dan is hij weer rustig. Ik kan praten als brugman maar krijg hem niet rustig en een vreemde werkt dan dus wel. Maar het ligt er wel aan wat ze zeggen, dingen als: is je mama niet lief etc. is echt not done! Wat ik wel irritant vind is als mensen gaan zeggen: ach geeft niet. Rick heeft laatst een paar keer dingen gestolen uit een winkel (want hij vond het zo mooi en wilde het graag hebben) dus wij weer terug naar de winkel en hem sorry laten zeggen en het terug laten geven, zeggen die mensen: ach geeft niet! nee dat werkt lekker! Of gaatjes prikken in de vleesverpakkingen bij de c1000: ach geeft niet! Vind dat zo idioot, het geeft wel! Heel handig als je je kind probeert te leren dat zoiets niet mag en een ander kraakt het meteen weer af.
Zo kan mijn zoontje dus ook reageren,echt heel heftig ineens dus.Deze Mevr hielp je echt ipv even te zeggen dat mama niet lief is,dat ie zo mooi kan zingen of dat ik em z'n mond moet laten houden(want daar kan ik echt niks mee!).
Dat heeft toch niks met egoisme,negeren of met ik kijk lekker de andere kant op maatschappij te maken.Ik wil gewoon graag mijn kind op mijn eigen manier opvoeden zonder de mening van andere die zich daar in gaan mengen. Het is niet zo dat ie geslagen word,pijn heeft ofzo,ik vraag niet om hulp dan hoor,als ik om hulp vraag en ik word genegeerd zou ik het ook zo zien maar elkaar ongevraagd met de opvoeding van je kids bemoeien ook nog eens als wildvreemde vind ik gewoon echt niet kunnen. Vraag me dan altijd af wat die mensen vinden van kinderen die 10 jaar zijn en nog steeds de raarste dingen doen om aandacht,dan word er vast niet meer zo "lief" tegen ze gepraat maar is het een verwent rotkind.
Ik erger me helemaal niet aan de driftbuien van Ties. Hoort er idd bij. Ik heb nog nooit tegen hem geschreeuwd, ook nooit thuis, maar als ik in een bui mijn armen om hem heensla en op zachte toon tegen hem Praat wordt het toch echt alleen maar erger Ik loop door, roep " dag ties!" en dan hobbelt hij vrolijk weer achter me aan. Thats it!
Ach ja, voor ieder kind werkt weer wat anders. En de moeders weten zelf vaak het beste wat wel en niet werkt. Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is als een vreemde zich ermee bemoeit op een manier die niet helpt en soms juist zaken erger maakt.
Volgens mij zijn de meeste reacties van voorbijgangers gewoon vriendelijk-luchtig-meelevend bedoeld, beetje overdreven om het gelijk over bemoeizucht en opvoeding te gaan hebben
Nou als iemand tegen Lenn gaat vertellen 'dat is ook niet lief van mama.. Mag jij dat niet hebben?' Sorry dan ga je behoorlijk te ver.. Of in een kringetje om je heen gaan staan te kijken alsof je kind een aapje is in de dierentuin.. Kan dat niet echt vriendelijk-luchtig-meelevend noemen.. En als Lenn zo'n bui heeft heb ik mijn volle aandacht voor nodig.. Niet alles werkt op elk moment.. Voor hem gaan staan en mijn armen om hem heen slaan heb ik één keer geprobeerd.. Nou dat duurde niet lang, meneer ging compleet door het lint Dat werkt hier wel als hij gewoon boos is uit moeheid of als hij verdrietig is..
Bah ja hier ook hoor, kan er zo niet tegen. Laatst waren we ook in een winkel en zoontje had ook een driftbui, de mensen kijken dan allemaal alsof je je kind iets aandoet. Vervolgens lopen we weg...zegt een vrouw "tja dat heb je met Italiaantjes!"........WTF???
Ik heb juist vaker het tegenovergestelde meegemaakt hier in de buurt. Ik sta met mijn dochter bij de kassa en die ziet dat de mevrouw voor ons croissantjes op de band heeft liggen en ze wijst ernaar met de intentie van: "jessie wil nu een chroissantjes". Ik zeg duidelijk tegen haar dat we straks lekker een boterham thuis eten en misschien volgende keer weer chroissantjes meenemen. Hier begint mijn dochter driftig op te krijssen. De oudere vrouw draait zich om en kijkt het even aan waarop ik zeg: tja, ze kan niet altijd haar zin krijgen, daar krijg je verwende kinderen van. Mevrouw zegt daarop dat ik helemaal gelijk heb en het goed doe. Vond het wel lief van haar.
Dat is eigenlijk helemaal waar! Het is ook nooit goed. Voor de rest vind ik dat mensen niet zo moeten bemoeien met mensen en kinderen. Ze kennen je helemaal niet dus zeggen ze zomaar wat. In veel mensen dr ogen moeten we altijd maar de 'perfecte persoon zijn' dat bestaat bijna niet en huilt een kind nou dan huilt dat dan toch om een reden? zoals de nee fase kan gebeuren de ene kind heeft het wel en de ander niet. Kan me voorstellen dat je even uit je dak ging zeg!
Ik snap de behoefte bij sommige mensen niet om er iets van te moeten zeggen. Soms is het idd aardig, of zeggen ze och ben je moe kind ofzo. Dat vind ik niet erg. Waar ik me dodelijk aan kan irriteren is als m'n dochter huilt of gilt en er dan een opmerking gemaakt wordt van zoo hey wat kan die gillen wat is nou het nu van zon opmerking?! En het zijn altijd vrouwen die zon opmerking maken
Helaas heb ik er ook een in huis, pffffft, eentje die languit op de vloer gaat liggen trappelen in de supermarkt bij het woordje nee Ik negeer haar volledig en komt ze echt niet meer achter me aan, dan "slinger" ik haar over mijn schouder en gaat ze met me mee. Ik zie mensen dan altijd wel een beetje vreemd kijken, bij de kaas willen ze haar dan een blokje kaas geven, maar dat zie ik als beloning. Ik ben zo ontzettend goed in negeren...helaas mijn dochter ook in het negeren van mij
Laatst was mijn zoontje aan het krijsen in de supermarkt omdat hij iets niet kreeg. En maar huilen en dreinen en slaan. Toen begon ik ook te dreinen en te jengelen "mama wil een dikke villa en een porsche en brad pitt boehoe weihh" heel luid. Toen zei hij beschaamd "mama stil is niet leuk". Was wel gedaan daarna.
Vaak zijn het echt mensen die zelf geen kinderen hebben die zo reageren. Onze dochter is bijna altijd wel lief in het openbaar, maar als ze een driftbui heeft, dan is dat ook goed hoorbaar! Mensen die zelf kinderen hebben, die lachen en keer omdat ze het herkennen. En de anderen die geen kids hebben en ook niet willen, kijken je soms boos aan maar eerlijk gezegd kan ik me daar totaal niet druk om maken .
Sorry maar moet echt ff heel hard lachen.... Sommige mensen zijn echt gewoon zo erg met het maken van domme opmerkingen dat het gewoon lachwekkend is!
Hahaha zie je al staan! Maar ik heb dit alles nog nooit zo meegemaakt eigenlijk. Heb er dan ook geen mening over.
Haha wat een verhalen..... Mijn zoontje is inmiddels bijna 5, dus heeft niet meer van die driftbuien. Eigenlijk heeft hij die ook nooit echt gehad. Natuurlijk weleens even zeuren om iets, maar hij accepteert gewoon heel makkelijk 'nee'. Maar wat ik een tijdje geleden had, vond ik ook wel weer bijzonder. Mijn zoontje mocht zelf met zo'n klein winkelwagentje rijden. En omdat ik er zelf altijd een gruwelijke hekel aan heb als kinderen lekker tegen je enkels aan rijden met zo'n ding, zei ik tegen mijn zoontje toen hij wat meer snelheid maakte: "Voorzichtig voor de mensen he, dat je ze niet raak rijdt!" Zegt er een wat oudere man van rond de 65 jaar: "Nou, niet zo streng zeg, die kinderen mogen tegenwoordig niets meer." Dus ik zeg: "Nou meneer, als hij tegen uw enkels rijdt vind u dat vast ook niet prettig." Zegt ie: "O, geeft niets, het zijn kinderen....." Nou, daar snap ik dan niks van he! Of ze zeggen 'die jeugd van tegenwoordig' enwe moeten ze beter opvoeden of we zijn te streng en je krijgt dit... Pffff Maar goed, uiteindelijk doe ik het lekker zo als ik het zelf wil, want ik wil niet zo'n losgeslagen kleuter die door de hele winkel rent met zo'n karretje... Tja, dan maar streng. Maar ze kunnen niet zeggen dat ik mijn kind niet onder controle heb. Buiten mag hij zo hard rennen als hij wil, binnen gedraagt ie zich!