Vervelende klachten na de bevalling....

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beesje, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De eerste weken na de bevalling had ik last van....

1. blaasontsteking

2. borstontsteking

3. koortslip/blaren in de mond

4. peesontsteking pols

5. gewrichtspijn knieën e.d.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ff offtopic over spiraal. Ik heb het vandaag ook laten zetten en ik ben ook nog niet ongie geworden maar als je bv weet je ook niet wanneer je het wordt. Maar ik vond het wel pijnlijk vooral als ze met de tang je baarmoedermond gaat vastpakken :confused: maar het was 1 sec. En dat terwijl ik vaginaal ben bevallen.

Ik heb na de bevalling last gehad van de hechtingen afschuwelijk kon amper zitten. Last van mijn schouderpees door het tillen/dragen van baby. 1e week alleen maar kraamtranen gehad was echt doodongelukkig nu gelukkig niet meer.

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb een baarmoederontstekking gehad.
    Ook zo fijn ..NOT

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Aambeien, en tepelkloven.

4. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Nou, hier mijn lijstje hoor:
    * 5 dagen na bevalling baarmoederontsteking, 2 dagen ziekenhuisna
    curretage met spoed
    * TGV onderzoeken van bovenstaande, hechtingen los, dus pijnlijke onderkant
    * week naderhand spruw
    * weer een paasr dagen later borstontsteking, weer antibiotica
    * door de antibiotica diarree
    * en vergeet niet, moe! Kan ook niet anders.

Maar toch, ik geniet nog steeds volop van mijn schattige meisje, ik blijf mij opgewekt voelen, en probeer gewoon genoeg te rusten.Onze baby lijkt rekening met mij te houden want ze slaapt al door vanaf 00.00U tot 6.00 uur, overdag ook erg gemakkelijk.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

* tepelkloven :(
    * blaasontsteking (door katheter idd)
    * hormonen (kraamtranen)
    * aambeien :confused:
    * bekken (die kraakte heel erg bij bewegen)
    * last van de knip (nog steeds btw) kon echt niet zitten.
    * ontsteking van de knip
    * striae ziet er ook heel mooi uit :)
    * sex is idd ook niet zo fijn. wel al gedaan maar was heel gevoelig (niet pijnlijk)
    * ik kon de eerste 3-4 weken mijn urine niet ophouden ivm doorknippen van de bekkenbodemspieren.
    * en heel slapjes ivm veel bloedverlies tijdens de bevalling.

zooooo wat een lijst waar is die roze wolk? 8-[
    Gelukkig heb ik een geweldige zwangerschap gehad zonder klachten en kwaaltjes.
    Maar wat heel veel mensen zeggen ben ik het niet mee eens.
    De kraamtijd s niet de mooiste tijd (zo heb ik het niet ervaren). Vond het vreselijk alleen maar huilen al die kwaaltjes en ik mocht niet eens mijn eigen kindje wassen en aankleden. Dat was al gebeurd voor ik uit mijn bedje was geklommen. :cry:

Maar nu geniet ik met volle teugen van ons lekker mannetje :D

6. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    hoi dames, ik ben 24 juni bevallen van een gezonde zoon. De eerste week had ik inderdaad klachten zoals aambeien (au au); beurse onderkant, last van m'n bekken.

Nu heb ik sinds gisteren last van de "binnenkant van m'n vagina"; weet me god niet wat het is maar als ik opsta, is het erg pijnlijk en na een paar passen is het al een stuk minder. Kan dit blaasontsteking zijn? En hoe weet je dat je baarmoederontsteking hebt?

Vanaf dag 7 t/m nu heb ik ook onwijs last van kraamtranen... maar ik geniet zeker van m'n mannetje.

7. Beesje

Beesje Lid

5 jul 2006
    33
    0
    0
    Zo, wat een reacties! Ik dacht al dat zowat iedereen wat te verduren kreeg na de bevalling. Uit de poll valt op dat veel vrouwen koortsblaren krijgen, last hebben van blaasontsteking en last hebben van hun gewrichten. Uit jullie reacties merk ik dat aambeien vaak voorkomen en (tijdelijke) incontinentie en soms ook baarmoederontsteking. Heftig hoor. Gelukkig herstelt het zich allemaal wel weer, maar toch, leuk is anders.... ;)

Bedankt voor de reacties!

oja, Tamaar, ik weet niet of het blaasontsteking is. Bij mij waren de symptomen: hevige steken in mijn onderbuik die optraden bij het plassen en zo erg waren dat ik soms niet rechtop kon gaan staan. Een baarmoederontsteking heb ik gelukkig nooit gehad dus weet niet hoe dat voelt. Zou je er niet mee naar de dokter gaan? Doe maar wel hoor, ook al denk je misschien dat het niets is... beter voor niets dan dat het erger wordt doordat je wacht.

Groetjes,

Beesje

8. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook de volgende klachten:
    Beurse onderkant.
    Spierpijn ivm liggen (ik had een ruggenprik gekregen heb dus meer als 35 uur gelegen en dan nog de spierpijn vd bevalling natuurlijk).
    Blaasontsteking (door de ingebrachte blaaskatheter)
    Door de antibiotica voor de blaasontsteking kon ik niet meer voor de grote boodschap naar de toilet, dus nog een paar clismaatjes er tegenaan.
    Kraamtranen
    En nu heel veel uitvallend haar. Hele plukken heb ik vast.
    En het is nog niet helemaal je van het vanonder, maar ja.

Verder heel erg gelukkig, trots en verliefd om mijn mannetje, zou het zo weer doen :D

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ah.. es ff denken.. waar had ik zoal last van na de bevalling..
    - een huilende baby
    - een rokende kraamhulp
    - kraamvisite..

oke, nu ff serieus:

-mega aambeien
    -vermoeidheid
    -door veel bloedverlies: duizelig
    -en nu heb ik nog steeds een "zwaar"gevoel van onderen.. Ben gehecht, en opzich heb ik daar geen last meer van, behalve als ik een tijdje loop of soms met plassen.. voelt dan ineens loodzwaar aan ofzo.. geen idee hoe dat kan :rolleyes:

10. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    1 hele pijnlijke inwendige aambei!
    Ik smeer nu nog steeds 2x daags maar het wordt echt minder nog ff volhouden...

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

ik wil me nergens mee bemoeien :) maar bij inwendige aambeien kun je beter zetpillen gebruiken. Met zalf kom je er niet aan.

12. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ik had ook eerst zetpillen maar na 2 kuren waren de huisarts en ikzelf erachter dat die nix deden en nu met die zalf wordt het juist minder dus wat jij beweerd is niet juist!

13. emmie

emmie Niet meer actief

na de bevalling ben ik s'nachts 2 liter bloed verloren, dus moest ik aan het infuus....
    + kateter....
    heel erg dizzy geweest een paar dagen...
    na ander halve week borstontsteking + 40 graden koorts

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb last van dat ik mijn overgewicht er maar niet af krijg. Nou ja, erg langzaam

Van 58 kilo naar 80 kilo in de zwangerschap.

Nu ben ik 66 kilo.

Nou ik voel me nog een olifant. Dikke buik en een onderkin, :(

Oja, en een beetje bloedarmoede.

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:( Sorry het was ook niet verkeerd bedoelt hoor! :rolleyes:

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik dus ook.. :(

Ook had ik een aambei,
    Erg stijf in de spieren,
    Snel buiten adem,
    Niet ver kunnen lopen,
    Erg moeilijk naar de wc kunnen, waardoor ik nog een aambei kreeg :oops:

Dit was het geloof ik wel..

17. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Ik heb heel erg last gehad van mn hechtingen..die waren te strak..daardoor is de eerste er na twee dagen al uitgehaald en de rest na vier dagen..wat als gevolg had dat de boel lekker is gaan ontsteken..dus twee x per dag met je gat in de soda..toen kreeg ik ook nog blaasontsteking...en ook nog een schimmel dus al met al veel problemen gehad met mn onderkantje en nog voelt het niet goed aan...

18. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Geeft nix snap je opmerking,is ook niet echt lochisch maar het werkt écht heel goed!
    Klinkt stom maar ik moet t er ook wel insmeren hoor :oops: :) :)
    Hahahaha!Leuk onderwerp!

19. emmie

emmie Niet meer actief

en sinds gister ook nog een blaasontsteking erbij :( :( :( :( :( :( :( :( :( (kan er allemaal nog wel bij) ;)

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Je bent GALSTENEN vergeten!

komt geloof ik geregeld voor!
    zo kroop ik 3 weken na de bevaling over de grond van de pijn midden in de nacht. Ik dacht dat ik nog een keer ging bevallen.. alleen deed dit toch echt veeel meer pijn!

Toen mijn zoontje 3 maanden was ben ik geopereerd en hebben ze mijn galblaas verwijderd.. resultaat een vies lelijk rood litteken. Terwijl ze zeiden dat je er niets meer van zou zien :evil:

Deel Deze Pagina