Hoi, ik ben net terug uit t ziekenhuis en mijn verhaal staat bij zwanger hieronder de link. Nu wil ik vragen heeft iemand ervaring met een keizersnee ? Zo , ja kan iemand mij uitleggen wat ik moet verwachten? Mijn zusje en schoonmoeder gaan ook nog eens op vakantie dus als ik het mag plannen wil ik het graag op 10 aug dan ben ik 38 weken zou dit mogen? xxx http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
in hardenberg moet je 5 dagen in het zkh blijven de dag van de ks niet meegerekend ik mocht niet plannen maar je kunt altijd je gyn vragen voor de rest zou ik zeggen kijk mijn bevallings verhaal staat veel info in over een ks bevallingsverhaal irene en als je nog meer vragen hebt stuur me maar een pb tje
hai hai, Ik heb wel ervaring met n keizersnee maar niet een al te positieve. Komt meer omdat het uiteindelijk een spoedkeizersnee is geworden. Maar het verschilt per persoon. Ik wil je absoluut niet bang maken maar het is wel een "zware" buikoperatie. Bij ons moet je ook 5 dagen in het ziekenhuis blijven en de eerste 6 weken mag je niet tillen, autorijden enz. Maar bekijk t positief. Als je je kleintje in je armen hebt, heb je de hele wereld.
Ik ben herstellende van een keizersnede, die was op 22 juni. Het is mij zoooowwww mee gevallen Na 4 dagen mocht ik al naar huis was het niet dat mijn kleine Lola net te veel was afgevallen omdat na een keizersnede de borstvoeding een dagje later op gang kwam. De volgende dag mochten we naar huis, in totaal 5 dagen dus. Het lijkt heel eng maar wat een geweldige mensen werken er in het ziekenhuis, ik voelde me helemaal op mijn gemak en heb het gewoon over me heen laten komen. Je moet idd je rust houden voor 6 weken, dit ivm verzakkingen. Ik moet zeggen dat me dat zwaarder valt dan de hele operatie, ik voel me heel erg goed! Maar het is en blijft een zware buik operatie en hard lopers zijn..... Een keizersnede in de 38ste week is heel normaal. Overigens niet voor iedereen, heeft te maken met gevaar voor de baby tijdens weeën enzo. Het liefst laten ze die kleine zo lang mogelijk veilig zitten. Bij mij hebben ze het met 38 weken gedaan omdat de baby dwars lag en zodra de vliezen zouden breken ik per ambulance naar het ziekenhuis zou moeten. Dat wilde ze voorkomen. De planning maken ze voor je. Ze moeten wel plaats hebben op de OK (ook voor spoed gevallen) en de desbetreffende gyn moet tijd hebben. (geen poli, geen zaal visite) Gelukkig vertelde ze mij voor dat ze begonnen met opereren, dat zodra ik het vruchtwater hoorde afzuigen, de baby snel geboren zou worden. En dat was zo, een paar seconde hoorde ik die zuiger en toen een goede huil van onze dame! Werkelijk prachtig! Groetjes, Mirelle.
Bedankt voor jullie snel reageren. Ik heb er een nacht over geslapen maar ben er nog niet helemaal gerust over , maar dat komt wel. het was gewoon even schrikken . Nu had ik vandaag gebeld naar het ziekenhuis of ik nog mocht werken enzo. Maar nu zeiden ze meteen dat ze de afspraak van over 2 weken wilde vervroegen naar nu vriijdag. Dit was een afspraak voor de intake en nog kijken of het veranderd was. Maar ik schrok alweer van dit en heb vergeten te vragen waarom ze het wilde vervroegen. En nu hebben ze pauze en kan ik niet belle.... xxx
Hai mexico, zou me niet teveel zorgen makne. Uiteindelijk komt het allemaal goed. Mischien dat ze je wat vaker willen controleren om geen risico te lopen. Schrijf voor jezelf gewoon alle vragen op die je hebt omtrent de keizersnee en laat je maar lekker goed en uitgebreid informeren. Daar zijn ze voor. En dan weet jij wat je kan verwachten. En als ze iets hebben uitgelegd en je begrijpt iets niet, gewoon vragen of ze het nog een keer uitleggen. Het gaat om jou en je kleintje en je hebt gewoon het recht om alles te weten.
@Mexico, oke een keizersnee is geen lichte ingreep maar als ik het goed begrijp is de reden dat bij jou een ks zal moeten plaatsvinden ook echt een zwaarwegende reden. En denk dat een ks veiliger zal zijn voor jou dan een natuurlijike bevalling (en een gyn adviseerd het echt niet voor de lol). (Ik ben helaas wat aan het surfen gegaan tijdens mijn zwangerschap en ben nogal wat ellende verhalen tegengekomen) Omdat Sam halverwege in een stuit lag ben ik gaan bedenken of ik een ks wilde als ik die keuze zou moeten maken en ben me daar dus over gaan informeren. En uiteindelijk was de situatie heel wat anders (ik werd zelf een ellende verhaal hihihihi) en had ik niets te willen het mes ging er gewoon in! Wel denk ik dat je als je de keus hebt tussen een narcose of ruggenprik een ruggenprik moet overwegen, je bent dan wel bij de bevalling. Het is mij uiteindelijk wel meegevallen. De pijn ben je stiekem snel vergeten na die 6 weken.
Ik ben er al steeds meer aan gewent dat ik zal bevallen met een keizersnee. Ik moet nu vrijdag alweer terug naar het ziekenhusi en daar ga ik ze gewoon alles vragen. En hopelijk weet ik dan ook hoe en wat allemaal. Nog bedankt voor jullie reacties. xxx
Ik begrijp dat dit even schrikken is. Bij mij bleek tijdens de bevalling dat ik alsnog een keizersnede moest. Dan heb je niet echt tijd om er over na te denken. Echter mij is het enorm meegevallen. Met vier dagen mocht ik weer naar huis. Ik heb daarna nog een week kraamzorg gehad. Daarna kon ik al weer zelf weer voor mijn dochter zorgen. Ik kon haar toen alleen nog niet zelf in bad doen. Maar een paar dagen later kon ik dat ook zelf. Mijn vriend heeft geen dag extra vrij hoeven nemen. Je mag inderdaad niet zwaar tillen de eerste zes weken, maar dat ik ook zo voorbij. De operatie zelf en de ruggeprik waren ook niet erg vervelend. Het enige wat ik erg jammer vond was dat mijn vriend na de operatie mijn dochter mee nam naar de kraamafdeling, terwij ik naar de uitslaapkamer werd gebracht. Ik heb ze toen twee uur niet gezien. Je zou kunnen vragen in het ziekenhuis of dit bij jou anders kan.