Vervelende kou!

Discussie in 'De lounge' gestart door Blijdorp, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Jeutje. Ik schrik bijna..
    T zal wel veel warmer zijn dan bij jullie
    (En ik hard de kids af)
    Maar hier gewoon naar buiten hoor. Niet eens iets extra's. Gewoon kleren, jas muts handschoenen.

Nu hoeven wij niet op de fiets. Maar ik heb vandaag pas voor t eerst mn jas dicht gedaan toen ik buiten liep.

Ik houd van de winter!! We kunnen schaatsen inde tuin, slapen heerlijk onder de deken (ik uiteraard met het raam open).
    Jongste heeft enkel glas en een kapotte verwarming. Maar ook die slaapt prima.

Ik ga zo nog even water op mn ijsbaantje gooien en genieten.
    Zoo lekker:)

Voor jullie: nog maar 2 dagen!!

Weet je wat ik een goede deal zou vinden? Dat de dagen dat het overdag onder nul is gelijk staan aan het aantal dagen dat het +30 is:)

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ze wíllen wel naar binnen, maar ze zijn vastgevroren aan de stoeptegels... :roflmao:

Jackie87, Popidepi, Jules! en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier zijn ze ook de hele dag aan het schaatsen en in de sneeuw aan het spelen.
    Dikke vette rode wangen, zweet bijna op de kop. Heerlijk.... Vanachter mijn raam :o:

4. HvO

HvO Niet meer actief

Ik ben nog meer een hijgende puffende zeekoe op de fiets door die koude wind, beneemt je gewoon de adem. :eek::roflmao:

En de kat wil graag knuffelen maar we geven elkaar continu schokjes. :mad:

2littlemonkeys en Chocolat vinden dit leuk.
  5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

De jongste heeft een hekel aan de kou. Maandag hebben ze wel buiten gespeeld, maar toen hij mee was geweest naar de winkel op zijn eigen fiets en nog met papa naar het park, kwam hij huilend van de kou binnen. Nee ik wil geen sjaal en geen handschoenen aan. Hij is nu ook niet helemaal fit soms koorts dus toch maar binnen houden nu.

Morgen met mijn dochter even gaan schaatsen.
    Alleen dan hopelijk niet zo'n koude wind. En gauw naar binnen opwarmen.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De vorige koude week van dit jaar lag ons dak open om een dakkapel te plaatsen. Dus toen vond ik het heel koud.
    Vandaag zijn alle spullen weggehaald en is het helemaal klaar (tenminste wij moeten zelf nog behangen en schilderen en vloer leggen) en dus heerlijk warm in huis! Boven op zolder is alles helemaal geïsoleerd, dus zelfs zonder verwarming daar, heerlijk warm!

Maar terugfietsen vanuit klimles, tegen de wind in, zorgde er wel voor dat ik totaal geen zin had om te gaan schaatsen. En eigenlijk had ik dat wel in de planning.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Wij lopen al vanaf zondag in Disneyland waar het ook enorm koud geweest is. Maar thermokleding aan, dikke kleding winterjas, sjaal vaak omwikkelen, handschoenen en snowboots en niks koukleumen hoor. En ik ben een echte koukleum niet normaal. Maar totaal geen last van ondanks het vele buiten zijn.
    Maar als je sommige hier ziet lopen...broek opgerold, blote enkels. Geen winterjas, zonder handschoenen en sjaal, rokjes met dunne panty's, zelfs een man in een T-shirt... En maar bibberen allemaal:roflmao:
    Twee jaar geleden was onze jongste 4 en waren we ook in Disneyland, lekker een kruik in de buggy en dik skipak aan, niks geen probleem.
    Hoeveel kinderen ik hier niet gillend van de kou met blote handen heb gezien...echt ongelooflijk!!:eek:
    En dan die lulkoek van mijn kind wil geen sjaal en handschoenen...dat willen die van 6&14 van mij ook niet..maar ze komen echt niet mee naar buiten zonder. Gewoon luisteren, kom op zeg, je trekt het gewoon aan en klaar;) geen discussie mogelijk.
    Ik haat normaal ook de kou en hou van de lente en zomer. Maar we wonen gelukkig niet op de Noordpool, en dat beetje kou is echt wel tegen te kleden;)

Als we straks weer thuis zijn, lekker de pelletkachel weer aan, is het zo warm binnen. Boven hebben wij eigenlijk de verwarming nooit aan. Warmte vd pelletkachel trekt wel door naar boven, goed geïsoleerd en snachts heerlijk het raam op een kier dat slaapt echt lekker!!

fanona, MotherPrincess en Zara75 vinden dit leuk.
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het echt verschrikkelijk. Zoontje had de griep dus de hele week niet buiten geweest (toch iets positiefs aan die griep) vandaag naar buiten. Allee van deur naar auto enz, meer niet. Verschrikkelijk!!!
    Maar ik heb een hekel aan alles wat met de winter te maken heeft. Vanaf oktober tel in af naar de lente.
    Lekker de winterjas, muts en sjaal aan zeggen ze. Lekker? Verschrikkelijk. Ik haat winterjassen, mutsen en sjaals.
    Ik wil een T-shirt zonder jas dragen.
    Lekker een warme choco als we binnenkomen zeggen ze. Euhm dat is in de zomer ook lekker!
    Lekker onder een deken kruipen op de bank. Ja dat doe ik s'avonds ook in de zomer want ik wen snel aan warme temperaturen. 3 dagen 30 graden en ik heb het frisjes als het dan afkoelt naar 24 graden dus ik zit dan savonds met een dekentje op de bank of tuinstoel met mijn warme choco terwijl mijn vriend dan zo -->:eek: naar mij kijkt. :roflmao: niet dat ik het dan echt koud heb maar dat dekentje voelt dan zo lekker zacht op m'n huid. :o:

Maar ik weet dat dit aan mij ligt. Ik heb gewoon een extreme aversie tegen de winter en alles wat ermee te maken heeft. Volgens mij zijn Sinterklaas, kerst, 13e maand, en carnaval uitgevonden om die winter te kunnen doorstaan ofzo met als toppunt Pasen, het werkelijke einde van die kou.

In de zomer hoor je mij niet klagen tenzij het over wespen gaat. En die eerste minuut in de auto :D

Het perfecte weer is gewoon Auckland Nieuw-Zeeland. 12-25 graden en niet teveel zon. Juist genoeg.

Mop81, Simba1992 en Blijdorp vinden dit leuk.
  9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier op zakelijk gebied blij met de kou. Ons bedrijf doet onder andere aan het ontdooien van bevroren leidingen en vandaag alleen al zijn 8 van onze jongens de hele dag met niets anders bezig geweest.
    Thuis vond ik de kou niet zo erg, ik hoefde vandaag de deur niet uit dus heb de hele dag met de kinderen gespeeld in onze jogging pakken en met de kachel op standje heerlijk warm!

Chocolat, huggybird en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik moet zo de deur gewoon uit.... en het waait zo mega hard :mad:

11. DastyQueen

haha klinkt bekend. Ik kan zo op vakantie in het buitenland met een dekentje of dik joggingpak op het terras van ons appartement zitten in de avond omdat ik het dan koud heb na een dag 35 graden en het koelt af naar 25 graden :roflmao:

12. DastyQueen

Doe voorzichtig! Hier heeft het vanmiddag een beetje gesneeuwd en met die vorst is dat denk ik glad opgevroren!

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    Deze kou is prima te doen, lekker die winternacht! Beetje warm aankleden doet wonderen. Kinderen hebben vanmiddag ruim 2 uur geschaatst en ik was bij ze op de ijsbaan. Ik heb ze niet over kou gehoord, terwijl er ook aardig wat wind stond. En bij thuiskomst ging ook mijn oudste even stoepkrijten :eek:

De kinderen hebben eergisteren ook een heel stuk gefietst en in de speeltuin gespeeld. Gisteren moesten we 20 minuten op een bus wachten terwijl we gewone sokken en schoenen droegen, dat was wel fris. (Als je er eenmaal in zit, is het ov heerlijk warm :p)

14. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Pfff echt HEL deze kou. Mijn appartement is zo lek als een mand en op 14 hoog op een hoek met een flat die als windpaal fungeert, is het hier niet fijn.

De kachels in de woonkamer hebben hier op zijn max open gestaan en nog komt het niet boven de 16 graden.
    Het tocht is hier zo erg dat mn was die in de woonkamer hangt, beweegt in de tocht.

Gelukkig komt het niet elke winter voor en ga ik over een paar jaar op zoek naar een ander huis.

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat is wel écht sh*t, als je het binnen niet behaaglijk krijgt. Hier is het binnen wel oké, voor in bed heb ik een donzen dekbed, sinds ik die heb is het snachts nooit meer koud.
    Ik vind op de fiets de kou niet erg, de wind wel.. ik lijk wel een stoomlocomotief!
    Wel fietsten we gister naar vioolles gister en bij aankomst moest de viool van zoon opnieuw gestemd worden, door de kou zei zijn lerares :D

Hopelijk waait het nu minder hard? Maar als ik zo eens luister gaat het nu nog tekeer :( en ik wil in mijn tuin werken maar dat gaat echt nog niet.

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Vanavond maar even ergens gaan eten (ouders oid). Gelukkig krijgen we de slaapkamer wel redelijk warm.

17. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.205
    113

Hier nog zo 1 o_O man zit dan met zweetdruppels op zijn hoofd en ik met een dekentje en kippevel

Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik ben ook niet gemaakt voor de kou. Ik was woensdag ochtend buiten en heb daarna de hele dag en gisteren ook een deel mega erge pijn in mijn lichaam erdoor gehad. Ik had mij gewoon warm aangekleed maar dat mocht niet baten. Vreselijk! Ik word er letterlijk ziek van.

19. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    Hier krijg ik de slaapkamer niet warmer dan 15,5 graden. En wij wonen in een nieuw (en als het goed is) erg goed geïsoleerd huis!

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Dat is dan wel heel vreemd hoor. Moet niet kunnen eigenlijk.

Deel Deze Pagina