37 weken, 4cm ontsluiting en geen weeën meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bozoe, 6 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik vind mezelf vandaag heel zielig:roflmao:

Dinsdag bij de reguliere controle bleek ik 2cm ontsluiting te hebben. De inleiding staat gepland voor maandag. Gisteravond kreeg ik vrij abrupt weeën om de 4/5 minuten die zo'n 45 seconden aanhielden. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik 3cm ontsluiting te hebben en na twee uurtjes zat ik op 4. Ze heeft me gestript gisteravond en daarna mocht ik naar huis in de hoop dat de weeën thuis in kracht zouden toenemen. Nou alles behalve dat. Het is compleet stilgevallen en afgezien van een prop bloed vanochtend en nu wat bruinverlies is er niets aan de hand. Ik baal zo want het leek mij zo fijn om geen inleiding nodig te hebben.

Dus ik ben op zoek naar opbeurende verhalen en tips/tricks om mijn lijf net dat laatste zetje te geven.

Kolven, vrouwenmantelthee en een orgasme hebben hier niet geholpen:(

Kikki1 vindt dit leuk.
  2. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Behoort vliezen breken ook tot een inleiding? Ik heb er verder namelijk gewn verstand van ;)

Ik begrijp helemaal dat je jezelf zielig vindt, soms is niets weten beter dan weten dat er wat is en dat het dan stopt.

Ik heb gehoord dat een wandeling maken kan helpen, net iets verder dan je eigenlijk zou willen en daarbij je hoord leegmaken.

Hormonen hebben een stressvrije omgeving nodig dus alles wat jou in het hier en nu kan laten ontspannen en ontstressen. Ik kan mij goed voorstellen dat met gerommel en 4 cm naar huis gaan noet helpt om te ontstressen in jou situatie….

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ja helaas wilde de gynaecoloog dat gisteren nog niet doen omdat 37.3 voor hun toch wel een kantelpunt was qua termijn. Maandag zullen ze sowieso de vliezen breken, misschien kan ik vragen of ze nog even willen wachten met de weeopwekkers.

Dat wandelen is een goede tip. Ga ik morgenmiddag lekker doen!

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Ik zou maandag - als je die dag nog red - inderdaad vragen om te wachten met weeënopwekkers. Dit klinkt nl. precies als de aanloop van mijn tweede bevalling :) Ook een héleboel gerommel, slijm/bloedverlies en 4cm ontsluiting op dit termijn.
    Geen positief verhaal voor je in de zin van “het begon toch spontaan voor de inleiding” (die stond ook bij mij met 37+6). Maar hij was er wel binnen een uur na het laten breken van de vliezen :D Dus al dat gedoe vooraf had wel zo’n z’n voordelen bij de inleiding.

Ik hoop voor je dat het heel gauw spontaan begint en anders duurt het gelukkig sowieso niet lang meer! Nogmaals toitoitoi, super zwaar die laatste loodjes, je bent er bijna!❤️

bozoe vindt dit leuk.
  5. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Vergeet niet dat jij altijd de laatste stem hebt. Ik zou al zenuwachtig worden (en daarmee dus de natuurlijke hormonen remmen) als ik het gevoel zou hebben niet de laatste stem te hebben in hoenof wat.

Als jij wilt wachten en er is geen medische noodzaak kan je rustig wachten. Ook met gebroken vliezen kan je zonder veel problemen 3 dagen wachten.
    Misschien niet in het ziekenhuis, maar thuis lekker ontspannen als het niet direct begint is toch ook een optie na het vliezen breken?

bozoe vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg, hou je het onbewust tegen ivm de laatste bevalling, want het is natuurlijk wel eventjes wat spannender dan normaal, zwa gerschap en bevallen na verlies van een kindje.
    Als je maandag idd al red dan zou ik idd wachten met de wee opwekkers en wie weet heb je maandag wel 5/6 cm ontsluiting dan ga je sowieso al na actievere fase van de bevalling!

bozoe vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier zou allicht nog wel een ding kunnen zitten. Al weet ik niet hoe je dat ff snel omzet.

Vrouwen hebben namelijk t talent om pas te bevallen/te beginnen wanneer iedereen/partner thuis is en op t rustigste moment van de nacht, schijnt een geintje van de natuur te wezen. Zo zijn er wel meer van dat soort grappen.

Al had mijn lijf er maling aan en begon om 06:30 de vorige keer (gedrentel en onbestemd gevoel, geen wee gevoeld tot na t breken van de vliezen in t ziekenhuis bij 5cm).

Bij mn moeder viel t trouwens ook compleet stil, die heeft alle trappen en gangen van t ziekenhuis gehad.Zonder succes in haar geval dus ging maar weer richting huis. Eenmaal thuis kon ze weer terug...toen was t ineens spoed en kwam mn broer bijna halverwege de autorit.

Is zo'n skippybal/yogabal niet nog wat? Beetje hupsen kan druk op je bmm verhogen en dat schijnt ook weeën op te wekken. Springen kan ook, maar dat zou ik dan weer niet doen (zelf hier een slechte bekkenbodem, t idee alleen is voor mij al horror).

Ananas, bitter lemon etc. ga je niet voldoende van binnenkrijgen om de benodigde niveau's te behalen eer t wat wil gaan doen.

bozoe vindt dit leuk.
  8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Het zou best kunnen dat er toch wat spanning zit. Ik kan ook niet compleet in mijn bubbel raken merk ik dus daar zit zeker oud zeer nog. Ben nu wel relaxter nu ik weet dat hij morgen er sowieso is❤️

NiVa0230 en Loveischocola vinden dit leuk.
  9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Oh nee als ik ga springen dan ook plas ik mezelf er compleet onder maar zo'n yogabal heb ik nog liggen van mijn "ja-ik-ga-fanatiek-yoga-doen-voor-een-week". Dus dat valt te proberen. Ach en anders morgen sowieso. Kan ik vandaag nog even de puntjes op de i zetten thuis:)

NiVa0230 vindt dit leuk.
  10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Jij hebt dus helemaal geen opwekkers gehad? Ik hoop dat ik ze ditmaal ook niet nodig heb. Bij S. startte ik met 3cm en dat was ook een fijne bevalling dus wie weet is inderdaad vliezen breken voldoende voor mijn lichaam om het over te nemen.

11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    @bozoe Ja sowieso kan je morgen baby knuffelen hoe fijn is dat ❤️

bozoe vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Wat frustrerend!

ik had het bij mijn eerste, ik was 41+4 en èindelijk begonnen de weeen! Na 5u weeen (niet heftig (achteraf), wel pijnlijk) stopte het opeens. De vk zei “ga lekker naar huis, ontspan!” dat maakte me zo boos haha “NEE! Die baby komt NU! Ik ben er klaar mee!“ ze zei dat ze wel een poging kon doen tot strippen, dat deed ze en direct kwamen de weeen heel heftig terug. Hier was strippen het laatste zetje.

wat anderen zeggen over niet goed kunnen ontspannen kan ik me voorstellen. Ook wat Loveischocola zegt over je verlies.

Misschien kinderen de deur uit doen en veel contact zoeken met je jongetje. Praat tegen hem, gooi alles er maar uit; frustratie van wachten, angst, nieuwsgierigheid, misschien nog wat verdriet. En daarna lekker gaan slapen. Bevallen is samenspel :)

NiVa0230 en bozoe vinden dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Lekker breed op die yoga bal kan sowieso geen kwaad, ruimte maken voor guppy.

Zo snel zal t vast niet gaan, helaas, mja die gedachten hadden er meerdere in t 100 dagen aftel draadje dus soms kom je nog met een verrassing.

Qua plassen zal t hier nog meevallen, maar vrijwillig een honkbalknuppel-mep-afterburn opzoeken wordt m hier ook niet, ookal ben ik OOK al aan t roepen: "koooom maaaaaar"

(ook deze mama is de boel aardig beu aan t geraken met die lekkere optelsom van klachten een weer eens een nachtje zit-slapen)

bozoe vindt dit leuk.
  14. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Probeer lekker met je mannetje te praten in je buik, je angst en pijn gewoon even delen ook met hem. Bevallen is samenspel, van jou en je baby. Misschien als hij weet wat er speelt, jou blokkade daarmee weg is.

En lekker gaan wandelen, douchen, bouncen op een yoga bal, en morgen indd vraag of ze wat langer wachten met opwekkers! En doe rustig aan vandaag, kruikje, dekentje, niet te veel prikkels, niet teveel doen.

Succes en zet hem op! Morgen kan je sowieso baby knuffelen!!

NiVa0230 en bozoe vinden dit leuk.
  15. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb een week lang rond gelopen met 4cm ontsluiting, en de verloskundige weigerden de vliezen te breken :| na de 4e keer strippen was het eindelijk raak! Toen begon het in de nacht.
    Ik heb van te voren ook vanalles gedaan, maar er gebeurde niks.. 4x gaan wandelen, douchen, in bad en ook kolven.. uiteindelijk bevallen met 40+2

Hoop voor je dat het snel begint, en anders veel succes maandag! Dan kan je lekker baby knuffelen:D

bozoe vindt dit leuk.
  16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Het infuus zat, maar de weeën kwamen snel (na ong. een kwartier) na het breken van de vliezen, dus geen opwekkers gekregen indd :)
    Bij mijn meiden wel, maar toen begon ik met 3cm en 2cm. Dus misschien dat die extra cm net het verschil maakt.

En je mág ook even afwachten, he! Ik weet dat ze meestal na een half uur al de opwekkers willen aanzetten, maar jij bepaalt :)

bozoe en Ally2020 vinden dit leuk.
  17. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wat frustrerend! Maar wel een grote kans dat als het eenmaal doorzet, het heel snel zal gaan. Hoop het voor je!

bozoe vindt dit leuk.
  18. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wel fijn dat je al die 4 cm heb! Bij mij ging het daardoor bij de laatste 2 bevallingen best snel na het breken van de vliezen. Bij m'n zoontje kwam het na een half uurtje al op gang bij hem had ik ook 4/5 cm en bij de jongste kwamen de weeën pas na 2 uur, maar daarna was ze er ook in 4 uurtjes. Dus als je de kans krijgt zou ik zeker eventjes wachten met opwekken!

Heel veel succes voor als het zover is!!

bozoe vindt dit leuk.
  19. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hoe is het vandaag gegaan @bozoe ?

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Succes vandaag in elk geval mocht er nog niks onderweg zijn.

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina