Vervelende opmerkingen over flesvoeding ipv borstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annie44, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat ik om eerlijk te zijn niet begrijp. er wordt hier aardig wat afgekat over en weer. maar in andere topics leeft iedereen met elkaar mee als het geweldig of juist niet goed gaat met de kindjes, waarom kan dat in dit topic niet. Het belangrijkste is toch dat ze gezond en gelukkig opgroeien en niet of dat nou door fles of borstvoeding is. Het één is niet meer of minder dan het ander. Je kiest voor het gene wat in jouw ogen het beste is, simpelweg omdat je het allerbeste wilt voor je kindje(s) en omdat je ze een goede start wilt geven.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik lees ook veel topics, ook de borstvoedingstopic, en het bovenstaande valt mij ook op. Maar wat spant de kroon: er wordt daar nu beweerd dat hier KV-industrie actief zou zijn om eventueel twijfelende a.s. moeders over te streep te trekken om bv te geven.
    Ik begin mij ernstig af te vragen waar hun gezond verstand blijft.

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind sowieso de benaming KV-voeding idiotenwerk.... Net of de mensen die flesvoeding geven hun kinderen een soort van astronautenvoeding geven ofzo..

borstvoeding is borstvoeding
    flesvoeding is de poedermelk!

Geef je borstvoeding uit een flesje dan is het afgekolfde borstvoeding...

Kunstvoeding vind ik zoooo kleinerend! Het heet flesvoeding en zo heeft het altijd geheten!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft lekker belangrijk allemaal.

BTW, ik ben de kunstvoedingfabriekantpropagandapersoon, dus denk er maar om... ik praat iedereen om en voor het weet zit heel zw-pagina aan de kunstvoeding. Wat het einde van de wereld zal betekenen (ofzo) Vandaar mijn slogan, stiekem indoctrineer ik iedereen.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb nooit geweten dat de term kunstvoeding als kleinerend wordt ervaren. Daar zal ik bij deze rekening mee houden.

Het idee dat de flesvoedingsindustrie hier vertegenwoordigd is lijkt mij ook vergezocht. Ik denk dat elke moeder voor zich beslist en dat zij zich niet laten ompraten door mensen van een forum.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Och ik ervaar het woord 'kunstvoeding' niet als lelijk. Het is toch ook een afgeleide. En een kunstbeen is ook niet vervelend bedoeld, je bent dan toch ook blij dat je überhaupt een been hebt. Ook al is het niet je echte been :-s

Heb ook even gelezen op het bvforumvanafpagina341. Volgens mij wordt hier nergens beweerd dat bv slecht is, in tegendeel. Er wordt slechts her en der gezegd dat poeiermelk ook niet zo slecht is. Maar goed, mensen hebben verschillende referentiekaders dus het zal wel.

Maar dat de kunstvoedingsindustrie hier spionnen heeft... [​IMG] wat een groep 7-verhalen zijn dat! Je moet je heel labiel zijn om je door verhalen van sommige mensen hier te laten ompraten van bv naar kv.

Edit: even aangepast. @ modjes: excuus ;)

7. Tink

Tink Niet meer actief

Hier ook geen moeite met de term kunstvoeding. In principe is het nog duidelijker ook, want flesvoeding tja, in een fles kan ook afgekolfde borstvoeding zitten zoals iemand al zei. En dat is bepaald geen kunstvoeding ;)

Maar goed, er wordt heel de draad lang al over bv/fv gepraat, daarom heb ik dat ook gedaan. Was het vanaf het begin over kv gegaan ipv. fv, had ik dat overgenomen. Gewoon gemakzucht dus ;)

Ik heb nog geen draadjes gelezen over borstvoeding, zal daar ook eens een keer gaan kijken.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb gereageerd in hun topic. Op pagina 339 begint het over fV te gaan daar. Of over wat wij schrijven over FV/BV . Ik ga hun even helpen de misverstanden die er bij hun bestaan de wereld uit te helpen. Ik heb me daar toch erge misverstanden zien staan zeg. :evil: En verder vind ik het beledigend dat ze zo mogen schrijven. Dit topic zit straks weer een slotje op?

Morgenvroeg ga ik solliciteren bij de KV industrie. Blijken topbanen te liggen wachten. Het schijnt zelfs dat er hier al medewerkers van de kv industrie aanwezig zijn. Ben benieuwd wie mijn collega wordt :D

Grappig detail wat me net opviel is dat de eerste reaktie op de openingspost die van een bv mama is.....

9. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Mwah. Vind je dat storend? De eerste reactie was dat je, ongeacht wat je doet, toch wel commentaar zult krijgen. En dat is ook zo. Als je bv geeft, als je fv geeft, als je snoep geeft voordat ze 1 jaar zijn, als je ze als vegetarier opvoedt, als je ze bij de kerk probeert op te voeden.... Maak de lijst maar langer.

Misschien kunnen we een andere topic openen: "Fik elkaar af"
    En dan gaan we allemaal iets over onszelf opschrijven en dan mogen daar alleen maar negatieve reacties op gegeven worden. Lijkt me wel lachen (NOT)

Ik had hier nog een heel verhaal achter geschreven, maar toch maar weer weggehaald aangezien het toch niet ontopic is ;)

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Die heeft zich zeker in staat van dienst van Stefan Kleintjes gezet ;)

11. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Oh, trouwens ik heb net even gelezen in 'dat andere topic' wat ik niet bij naam zal noemen...
    Maar dat over de kvindustrie valt echt wel mee hoor. Ondertussen zit iedereen uit dit topic daar mee te lezen om iets te vinden om hun belachelijk te maken, en andersom :rolleyes:

Ik heb net ook even daar gereageerd en gezegd dat ik vind dat iedereen veel te overdreven bezig is (dus op beide topics).

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Nee niet storend maar grappig. En het gaat er hier niet om dat wat je ook doet , je toch commentaar krijgt. Ook al is dat een waarheid als een koe.
    Het gaat erom dat je commentaar krijgt op de keuze voor FV ipv BV.
    In de bv topics staat regelmatig dat bv moeders commentaar krijgen op hun keuze ed. Maar daar ga ik ook niet lopen miepen dat ik commentaar krijg op FV.

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Als je FV geeft en die keuze onderbouwt, dan vind je die opmerkingen over KV-industrie net zo aangenaam dan wanneer je BV geeft en misverstanden de wereld uit wilt helpen en vervolgens maffia genoemd wordt.

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    :rolleyes: :( :( :rolleyes:

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even in ons 'defense': het topic stond eerst met een andere - redelijk provocerende - titel in de voedingspijler. Zodoende dat menig bv-mama hem ook heeft gevonden. Ze cirkelen dus zeker niet als 'aasgieren' rond in het flesvoedingsgedeelte.
    Moest trouwens wel lachen om deze uitspraak, want ik zag het al letterlijk voor me :D
    Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat als er een topic op de bv-pijler wordt geopend waar een bv-fv discussie wordt gestart, dan weten de fv-mama's deze ook te vinden. Dat is ook wel gebeurd in het verleden.

Ik ben wel van mening dat er op fv-moeders vaker commentaar gegeven wordt dan op bv-moeders. En ik vind dat maar wat raar. Ik geef toevallig borstvoeding, maar heb vriendinnen die er niet eens aan zijn begonnen. Die ga ik echt niet proberen om te praten, ze krijgen al genoeg commentaar en kritiek over zich heen vanuit de vk, kraamhulp en het consultatiebureau. Dan zou ik daar ook nog even overheen gaan? Ik dacht het niet....

En ja, ik heb ook op het punt gestaan te stoppen / deels af te bouwen, omdat ik de eerste 9 weken gruwelijk veel pijn heb gehad door aanhoudende spruw en het syndroom van Raynaud. Maar in mijn laatste poging (van velen), is het toch weggegaan. Mocht dat nou niet zijn gebeurd en ik had toch (deels) afgebouwd, had ik dan ook zoveel commentaar over mij heen gehad? Hadden de bv-moeders mij dan er steeds op gewezen dat ik nog steeds niet alles geprobeerd had of dat ik een slechte moeder zou zijn omdat ik die pijn niet voor mijn kind over had gehad?
    Soms denk ik daar weleens aan als dit soort discussies oplaaien.... toevallig sta ik nu aan de 'andere kant', maar het had net zo goed andersom kunnen zijn.

Ennieweejs.... laten we wat liever voor elkaar zijn en voordat we iets kattigs uit onze vingers laten rollen, eerst even nadenken voor we oordelen. (ik ook hoor, dit topic heeft toch ook mijn ogen geopend)

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ondanks dat mijn mede-moderator het nog niet nodig vond voor een slot ga ik hem toch dicht doen.
    Blijkbaar vinden jullie het nodig om zowel Bv als Fv te blijven verdedigen om vervolgens het één bij de ander op te leggen.

Ik blijf het jammer vinden dat wederzijds respect op dit gebied ver te vinden is. Dit is geen discussie meer, maar meer een strijd wat beter is.

Reacties op de vraag van Ts komen nauwelijks meer voorbij.

Vandaar mijn besluit een slot.

Kwebbel

Deel Deze Pagina