Vervelende opmerkingen over flesvoeding ipv borstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annie44, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Nou dat is ook niet helemaal waar natuurlijk... dat zou wel heeeeel makkelijk zijn! :D

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb eigenlijk geen zin om een discussie te gaan voeren wat beter is, want dat weet echt niemand en dat wordt steeds bevestigd door de wetenschappers die ene keer denken bewezen te hebben dat borstvoeding het beste is en andere keer, nl, een aantal maanden geleden, zeggen ze dat het niet bewezen is dat de borstvoeding de kans op allergieën verkleint. Met andere woorden, ze krabbelen alweer terug? En blijkbaar zeggen wij de wetenschappers na die er klaarblijkelijk nog zelf niet helemaal uit zijn.

En dat het op het pakje van de fabrikanten staat, tjah dat moet namelijk van de overheid, dat hebben ze echt niet zelf bedacht. Ook zo iets achterlijks, alsof wij niet voor ons zelf kunnen denken.
    Maar het feit blijft dat iedereen moet doen waar ze zelf in geloven en zich alsjeblieft niet gaan zitten verdedigingen tegenover de "tegenstanders"!

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mij viel het eigenlijk wel mee met de opmerkingen moet ik zeggen....
    Ik geef ook vanaf dag 1 fv en ik dacht ook van te voren dat ik me waarschijnlijk wel vaak zal moeten verdedigen. Viel dus mee...

Wanneer iemand vroeg of ik BV of FV ging geven, zei ik dus: FV. punt. (zonder meteen te zeggen waarom)
    Sommige vroegen alleen:"of zag je het niet zitten.." Dan zei ik: klopt! Einde discussie. Niemand die verder vroeg, verloskundige niet, CB niet, kraamhulp niet.
    Ik heb nooit geen nare op of aanmerking gehad in ieder geval.

4. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    lkkr laten gaan die lui!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dit zijn precies de reacties waardoor ik de term bvmaf... blijf gebruiken.

On topic: ik heb er zelf nooit last van gehad. Ik breng het als feit wat niet open staat voor discussie. En ga dus ook geen discussie aan.
    Je verbazing begrijp ik heel goed. Het is bijzonder hoe weinig belangstelling mensen onderling soms hebben. Iedereen leeft langs elkaar heen. Elkaar groeten op straat doen we nauwelijks. Vind ik allemaal prima hoor. Maar waarom bemoeit iedereen zich dan wel ongevraagd met je baby/dreumes? Das toch raar?

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Jij krijgt commentaar op je fv, ik kreeg commentaar omdat ik borstvoeding ging geven.
    Het was ´zo´n gedoe´, niet leuk voor de papa, ´krijgt ie wel genoeg binnen´, zit er wel voeding in je melk, krijgt hij nog steeds (2 maanden) bv etc. etc. etc...
    Bij mij ging het het linkeroor in en het rechteroor weer uit.

Doe waar je je goed bij voelt en wat in jouw ogen het beste is voor je kind.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou dat is dus wel waar, als je ook openstaat voor het feit dat er ook andere goede manieren zijn om je kind te voeden dan weet je dat die stoffen tegenwoordig ook in de flesvoeding zitten.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kiwi1: ik denk dat je probiotica bedoelt ? NAN HA heeft bifidusbacteriën toegevoegd. Gemaakt uit kippenpoep. Of bedoel je echt antistoffen ? Kun je me vertellen wat je precies bedoelt dan ?

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik bedoel prebiotische vezels, die hebben namelijk dezelfde werking.

Jammer dat er weer zo nodig beweert moet worden dat de flesvoeding niet goed genoeg zou zijn. Dat weten we namelijk niet, we praten alleen maar de onderzoekers na die een aantal maanden geleden toch maar kwamen met het nieuws dat ze het niet bewezen kunnen achten dat dat de borstvoeding de kans op allergieën verkleint. Wat is het nou? Ik snap hem niet meer hoor.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik ben volgens mij een van de weinigen die in beide 'werelden' gaat leven.
    Mijn kindje heb ik nu anderhalf jaar aan de borst.
    Maar ik weet absoluut zeker dat ik met mijn eventuele tweede voor flesvoeding ga!

Ik weet dat bv het beste is. Maar mijn kleine kan niet slapen zonder de borst. Moet altijd aan de borst. Heb al anderhalf jaar geen nacht doorgeslapen. Nooit een dagje weg gekunt. zelfs niet naar de begrafenis van mijn vriendin omdat niemand anders Erik stil kan krijgen dan ik met mijn borsten. Hij krijste dan zo erg bij iemand anders dat ie er zowat in bleef.

En dan maar niet te spreken over mijn erge pijn door de reuma. En door de bv kan ik daar geen medicijnen voor innemen. Door de pijn krijg ik erge spierverkrampingen en ontstekingen maar ook daar moet ik me maar doorheen zien te bijten.
    Ik ben lange tijd depressief geweest maar omdat de dokter geen medicijnen durven te geven omdat ik borstvoeding geef moest ik me ook daar doorheen zien te vechten.

Ja, borstvoeding is het beste voor je kindje maar niet altijd voor de mama.
    Na anderhalf jaar ben ik gesloopt!

Dus nee, voor de tweede keer geen bv. maar relaxed flesvoeding zodat IK ook nog kan functioneren na de bevalling ;)

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    net als mamzie heb ik "goed vergelijkings matteriaal"bij mijn zoon is t vabaf dag 2 totaal mis gegaan maar ik moest en zou bv blijven geven , tot de huisarts me op het hart drukte dat een baby meer heeft aan een mama die gezond en gelukkig is ipv alsmaar pijn heeft en medicijnen moet slikken voor de ontstekingen .
    hoewel hij er dus goed op groeide ben ik toch gestopt en vanaf dag 1 fles was het een wereld van verschil zowel bij mijn zoon als bij mij .
    Ben nu 35 weken zwanger en ben vastbesloten niet te beginnen met borstvoeding ook al kan het nu heel anders gaan .

gewoon doen waar je je zelf t best bij voelt en niet aangevallen voelen door mensen die WEL voor bv zijn .

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@kiwi: prebiotische vezels of antistoffen is wel iets anders. En waar heb ik gezegd dat kv niet goed is ? Is zeg gewoon dat het niet hetzelfde is. Dat zeggen zelfs kvfabrikanten in een rechtzaak. Wil je het nalezen ? Dat kan hier. Er worden ook nog steeds nieuwe stoffen gevonden in bv. Onlangs: stamcellen en het Hamlet eiwit tegen kanker. Die zitten echt (nog) niet in kv.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik staar niet blind naar die onderzoeken omdat ze elkaar allemaal tegenspreken. Als je ook open staat voor het feit dat andere soort voeding ook gewoon prima is dan zie je niet alleen maar feiten dat borstvoeding zo hemelsgoed is maar dat er ook echt veel niet bewezen kan worden momenteel.
    En nogmaals het is geen kwestie van goed of slecht maar kwestie wat bij je en je kindje past. Ik ben namelijk allergisch geweest voor de moedermelk en ben er bijna aan overleden. Lang leve kunstvoeding anders had ik hier misschien niet meer rondgelopen.
    En dit is het laatste wat ik hier over zeg. En voor de duidelijkheid, ik respecteer ieders mening.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kiwi: dat linkje dat ik gaf is geen onderzoek hoor ;) En allergisch voor moedermelk ? Ik denk dat je gallactose bedoelt en idd dan mag je geen moedermelk krijgen. Maar laten we erover op houden.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    sorry, ik heb de link niet gelezen.
    Ik denk dat je galactose bedoelt? Nee dat was het niet, ik ben echt allergisch voor moedermelk, dat was de diagnose. Het komt erg weinig voor, maar ik was dus de "gelukkige". Het is dus niet atlijd voor iedereen goed helaas.

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    er zijn ook steeds meer onderzoeken zijn die melden dat de pcb s en dioxinen in moedermelk (ook al tijdens de zwangerschap) wel degelijk schadelijk zijn voor de mentale en motorische ontwikkeling van kinderen. Misschien dat er over 20 jaar wel bekend wordt dat het beter is om flesvoeding te geven dan moedermelk juist omdat je tegen bovenstaande giftige stoffen niets kunt doen die krijg je als mens zijnde gratis en voor niets binnen, en die geef je gratis en voor niets door aan je kinderen.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja hier ook hoor. Ik luister niet eens, loop dan gewoon weg.

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Tja hoe hoger in de voedselketen, hoe meer gif je bevat toch? Daarom mag je ook maar beperkt roofvissen eten als je zwanger bent geloof ik. Alles heeft toch voor- en nadelen. En over 20 jaar is het vast allemaal weer anders. Maar natuurlijk = toch meestal beter dan uit de fabriek, zo niet altijd)

Och wat zou het, als iedereen nu gewoon doet wat hij of zij het beste vindt voor haar kindje en haarzelf, is het toch goed? Die eeuwige discussie. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die in het echt mijn beslissing openlijk bekritiseert. Op internet gaat dat toch net weer makkelijker.

Doe lekker wat je zelf wil.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    En daar gaan we weer met de discussie borstvoeding versus flesvoeding... :rolleyes: Volgens mij gaat het topic daar helemaal niet over, dus de voordelen van borstvoeding hoeven naar mijns inziens hier niet opnieuw weer te worden genoemd!

Het is inderdaad zo dat er altijd mensen zijn die kritiek op je hebben, dat geldt niet alleen voor de voeding die je geeft, maar ook voor alle andere dingen. Best wel vreemd, normaal bemoeien mensen zich amper met elkaar. Maar zodra je een kindje hebt, wil iedereen je zijn/haar mening opdringen, inbreng hebben in hoe jij de dingen doet. In het begin is dat best moeilijk, zeker bij je eerste kindje. Alles is nieuw en je bent zelf nog wat onzeker. Dus dan is het ook moeilijk om zulk soort opmerkingen naast je neer te leggen. Maar wat je misschien wel zou kunnen proberen is om niet in de verdediging te gaan. Dat is moeilijk, want soms kunnen mensen best aanvallend reageren. Maar het is jouw keuze en jij staat erachter, waarom de discussie dan daarover aangaan met jan en alleman? Lekker laten gaan & het je niet aantrekken! ;)

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit kritiek gehad, niet toen ik bv gaf, niet toen ik ging kolven, niet toen ik stopte en niet toen ik fv ging geven. Of misschien hoor ik het gewoon niet :) Ik weet gewoon dat ik doe wat ik het beste vind voor Thijmen en voor mezelf en mijn vriend. Ik ga er ook eigenlijk vanuit dat anderen dat ook doen voor hun eigen situatie.

Deel Deze Pagina