Vervelende opmerkingen over flesvoeding ipv borstvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by annie44, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik mag hopen dat je dit niet serieus bedoeld :confused: ... Ik ben helemaal niet zo van de bv maffia (wel geef ik bv, maar ik maak er echt geen strijd van..) maar hier gaan mijn nekharen toch wel even van omhoog staan!

Bv is iets natuurlijks en oorspronkelijk is het ook bedoeld om je kindje te voeden op deze manier. Dus waarvoor zijn die dingen dan bedoeld als mijn kindje dan "giftige stoffen" zou binnenkrijgen? (dan moet je je kindje ook maar niet mee naar buiten nemen want daar heb je ook heeeeeel veel giftige stoffen zoals uitlaatgassen :( ...)

2. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    voor de rest geoon doen waar jij je lekker bij voelt. Ik bedoel je kan je kindje best bv geven, maar als jij daar zelf heeel ongelukkig van wordt dan lijkt het me niet gezond voor jou en daardoor ook niet voor je kindje...

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @appelsientje: het is wel degelijk zo dat je via bv allerlei giftige stoffen mee kunt geven aan je baby hoor.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Nou nou dames het gaat weer lekker. Er wordt helemaal niet gevraagd door TS wat de voor- en nadelen van bv of flesvoeding zijn hoor...
    En dan heb ik het tegen de bv-mama's EN de fv-mama's. Jullie zijn allemaal met bekeringspraktijken bezig :p

Ik heb zelf nooit gemerkt in mijn vrienden/familiekring dat er negatief werd gedaan over flesvoeding. En over bv trouwens ook niet. Wel dat bv na de leeftijd van een half jaar of een jaar niet meer echt 'normaal' wordt gevonden, maar dan laten ze nog wel de moeder in haar waarde.

En of je het nou wel of niet 'snapt' of 'normaal' vindt, doet er ook niet echt toe. Je hebt nou eenmaal niets met de opvoeding van een ander te maken. Tenzij een kind verwaarloosd of mishandeld wordt natuurlijk maar dat is weer een heel ander verhaal.

Als ik iemand met zijn kinderen de snackbar in zie gaan kan ik ze daar ook wel op aanspreken van weet je wel dat dat niet zo gezond is als groente en fruit? Maar feit is dat ik zelf ook niet altijd het gezondste van het gezondste eet. Jullie wel?
    Het is ook heel belangrijk dat je je goed voelt bij de voeding die je geeft.
    Ik vind het wel goed dat je goede voorlichting kunt krijgen over bv, want niet iedereen weet hoe het werkt en hebben er bepaalde vooroordelen over die helemaal niet waar blijken te zijn. Dus als je voorgelicht bent weet je in ieder geval welke keuzes je kunt maken.

Veel succes allemaal!

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    appelsientje, dat meen ik wel degelijk hoor, ik zou zeggen google er eens op los, maar los daarvan ben ik het gewoon 100 procent met miez eens, wie ben ik of jij of wie dan ook om een ander aan te spreken op welke voeding iemand geeft. feit is dat bv tot nog toe het beste is, feit is dat fv tegenwoordig bijna niet meer onder doet voor bv en feit is ook dat de bv tegenwoordig steeds meer bevuild is met dergelijke giftige stoffen die je doorgeeft aan je baby. maar in die onderzoeken schrijven ze uiteindelijk ook dat ze desondanks toch nog adviseren om bv boven fv te stellen.maar hoe dat er over pakweg 10-20 jaar uit zal zien weet niemand.

miez mooi gezegd hoor. ;)

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou, giftige stoffen kunnen ook in kv voorkomen. Zie je wel wat er in China is gebeurd ;)

7. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    Hier 4 wkn bv gegeven, maar had daarbij een zeer ontevreden en onverzadigd kindje. Ik voelde me een melkkoe. Dus snel overgestapt op fv en dit gaat prima! Ze groeien er net zo goed op hoor! Laat maar kletsen en daarbij mocht we voor een tweede gaan dan geen bv meer. Nu moet ik zeggen dat er in onze omgeving niet negatief op gereageerd werd.

8. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik heb geen kritiek gehad, maar dat komt ook omdat ik wel bv heb geprobeerd maar het niet meer volhield. Het deed na een paar dagen al extreem veel pijn waardoor ik helemaal verkrampte als ik moest voeden. Ik en mn mannetje hebben toen besloten dat het niet meer ging en dat we op fv overgingen.
    Bij een tweede zou ik het wel weer proberen.

9. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    "nekharen staan nog verder overeind... :ik snap niet waarom vrouwen dan borsten hebben gekregen voor de sier? Nee laat me niet lachen! Bv is en blijft het natuurlijkste, dat is iets wat ze nooit na kunnen maken. Van oorsprong zo bedoeld lijkt me... einde verhaal, want het wordt toch een welles nietus situatie..

10. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Er zullen heus wel op een of andere manier gifstoffen ooit een keer misschien in bv kunnen zouden gekomen (ik snap mijn eigen zin niet meer :rolleyes: )
    In fv vast ook wel.
    Lekker boeien, je maakt voor jezelf uit wat je wil (en kan) geven. De ene kiest voor bv met al voor-en nadelen en de ander voor fv met alle voor- en nadelen. Gefeliciteerd met deze fantastische keuze moeders! :D

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    rustig, rustig appelsientje, strijk je nekharen gewoon lekker naar beneden. jij bent er vast van overtuigd dat je je borsten gekregen hebt om borstvoeding te geven en niet voor de sier, inderdaad ben ik met je eens dat vrouwen borsten hebben onder andere om borstvoeding te (kunnen) geven maar ook veel meer dan dat hoor. mannen kunnen als ze willen ook borstvoeding geven dus misschien in een volgende eeuw wel de kids bij de mannen aan de borst ;)

discussies over borstvoeding zullen altijd welles nietes discussies blijven daar doe je niets aan. einde verhaal.

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Borsten zijn er voor de papa , om lekker mee te spelen.

Wat een eeuwige strijd over bv-fv...
    waar BEMOEIT iedereen zich toch mee mijn hemel..
    Zoek een HOBBY dames..

13. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    Laat iedereen lekker in zijn waarden en bemoei je eigen inderdaad niet met de keuze die een gezin / moeder voor zichzelf maakt !

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier wordt ik echt onpasselijk van. En ze vragen nog waar de therm borstvoedingsmaffia vandaan komt....

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    *kijkt hier om het hoekje en ziet erg veel maffioso van beide kampen.....wegweeeezzzzzeeeen!*

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Borsten voor de papa? Voor de buurman toch..? :-s

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    En waarom loert mijn baas er dan naar? Ach tuurlijk, die wil vast een slokkie.....

18. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0

:)

Ben het helemaal met je eens :)
    Ik ben blij dat ik in mijn schuilkelder zit :confused:

19. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hier nog een maffialid (klutwoord).

Als ik het goed begrijp zijn moeders dus wandelende gifemmers? Ik weet niet of het bekend is maar bv is een bloedprodukt dus dan heb ik ook gif in mijn bloed. Nou, ik ga de dokter eens bellen denk ik.........

Ik ben blij dat ik bv kan en mag geven aan mijn zoontje en daabij vind ik het makkelijk. Een ander is juist blij met de fles omdat die dat makkelijker vindt.

Flesvoeding of borstvoeding, ieder doet wat zij het beste lijkt voor het kindje. Keur niet elkaars keuze af en laat elkaar in de waarde. Er zijn verdikke wel ergere dingen hoor (weet ik uit ervaring) dus respecteer elkaars keuze!

20. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Dames, ik heb BHV... dus maak je geen zorgen! Ik blijf in de buurt mocht het mis gaan...

Share This Page