Nu even on-topic. Nee, ik moet zeggen dat iedereen heel normaal heeft gereageerd op het feit dat ik ervoor koos om fv te geven. Er werd me weleens gevraagd of ik de voordelen van bv kende, waarop ik "ja" antwoorde en klaar was het dan. Ik denk dat mensen mij ook goed genoeg kennen, om te weten dat je met mij geen discussie aan moet gaan. En dat ik het type ben: iedereen is volwassen genoeg om een kind te krijgen, dus ook om dit soort keuzes te maken en men daarvoor te respecteren (wat de keus dan ook is). Deze uitstraling en de manier van communiceren, belet anderen om uberhaupt op "opdringerige en onplezierige wijze" mij te benaderen hierover. Dus Annie, wellicht kun je in jouw verbale en non-verbale houding iets duidelijker laten merken dat je niet gediend bent van deze communicatievorm. Trek het je in ieder geval niet aan.....zegt meer over hen namelijk, dan over jou.
Tarutje Ik vind bv maar respecteer de mama's die fv willen geven ook. Ik vind maffia nogal negatief klinken.... Ik noem fv mama's toch ook niet de Gothmothers
bedankt voor jullie mening Dees & Maja... ik hang even de gespreksleider uit want het gaat grandioos mis hier... 8)
Binding, hmmm.....ga eens even in wat dossiers duiken zo. We hebben namelijk veel kinderen met hechtingsproblematiek en we kunnen in het dossier zien hoe de bevalling, geboorte en eerste periode ging (en dus ook bv of fv). Eens even een testcase ervan maken..... Leuk voor een eventueel essay voor de opleiding....ha ha ha.
Hoewel mijn mannetje het waarschijnlijk wel met je eens zal zijn, ga ik toch bv proberen. En ik hoop dat het lukt. Als het lukt, lijkt het me superhandig! Mannetje moet dan maar andere dingen kneden
Dan ga ik voor de (inmiddels) combinatie... beetje gif uit een pak, beetje gif uit de borst... gif + gif = antistof... ofzoiets was het, toch?
O jee, dames, we hadden best een goeie discussie en nu dreigt het toch nog mis te gaan........ Ik kan me van biologie herinneren dat borsten er zijn om de baby te voeden, maar ook als secundair geslachtskenmerk dienen. Dus zowel lustobject voor de papa, buurman, baas en het hele mannelijke geslacht (hihi), als gewoon iets wat alle zoogdieren hebben om hun nageslacht van eten te voorzien. Ik denk dat borstvoeding daarom voor veel vrouwen toch een raar idee is, omdat er dan een baby aan zuigt terwijl normaal je man eraan zit (of de buurman ). Mij heeft het er persoonlijk niet van weerhouden, maar ik kan me best voorstellen dat dat voor anderen wel zo is. Wat betreft dat gif, dat klinkt best logisch ergens, maar volgens mij is er nog erg veel niet bekend over borstvoeding en moet er nog heeeel veeeel onderzocht worden. (Het geven van) borstvoeding is over miljoenen jaren geevolueerd en heeft daarom misschien nog best wat slimme mechanismen die we nog niet kennen. Ik zou de natuur (of de creatie van God, maar net waar je van bent ) niet onderschatten. Laten we elkaar toch vooral respecteren, we zijn toch allemaal moeders die van onze kinderen houden en daar gaat het toch om! Ik vind zelf borstvoeding geweldig maar ik zou toch echt niet durven te beweren dat ik het daarom beter doe dan een moeder die flesvoeding geeft. Het idee alleen al.......
Wen, helemaal goed. Einstein is niet voor niets geboren. Twee slechten, maken 1 goede....toch? Geniaal mens dat je er bent....
Alleen jammer dat de discussie niet gerelateerd was aan de vraag van TS. Dus wat dat betreft was die "goede" discussie zinloos.
Whaahaaa, stuitert net een kind van het bankje naar beneden....vast geen binding met het bankje....stomme flesvoeding ook. *collega ligt trouwens in een deuk....* Geen kinderen, maar wil wel graag meedoen met dit forum.... Rarara, waarom toch?