Die is dus net van het bankje gestuiterd! Ga even verder met werken, dat waar ik WEL voor betaald wordt...ha ha ha.
hahaa Let je een beetje op die kids suus? Niet teveel van het bankje laten stuiteren hoor, anders stop je je tiet er maar even in, bind misschien wat beter.
oke geloof dat de februari mama's het topic hier overgenomen hebben. Maar dames laten we eerlijk zijn dit is een discusie die al eeuwen gevoerd word heeft geen zin hoor, ik vind gewoon dat je iedereen in zijn waarde moet laten, ik geef flesvoeding en daar voel ik me hapy bij maar ik respecteer ook zeker de moeder die bv geven hoor en als aankomend kraamverzorgster zal ik ff alles uit de wereld helpen het heeft beide zijn voor en zijn nadelen dus geef maar op die discusie
meiden laten we er geen flauwe discussie van maken, laat iedereen toch. VInd het een beetje flauw worden zo.
Ik vind het eerlijk gezegt ook een beetje flauw.... En de term BVmaffia vind ik echt een stom gedoe... Ik voel me echt aangesproken...
De fv-mama's zeggen dat ze bv-mama's respecteren in hun keuze en andersom wordt het ook gezegd. Waarom is er dan zo'n elle lange discussie? Ik vind het wel leuk dat er dan juist een grapje over gemaakt wordt! Alle mama's hier hebben een keuze welke voeding ze gaan geven! Wees daar juist blij om! In sommige landen zijn moeders verplicht om bv te geven en dat terwijl ze zelf misschien niet eens eten krijgen! Ik ben blij met onze welvaart dat wij wel een keuze kunnen maken!
Juist omdat er niet normaal gereageerd wordt op het onderwerp van dit topic wordt er zo flauw gedaan. Om duidelijk te maken dat het zo nergens over gaat en het aan de moeder zelf is om te kiezen of ze voor bv of fv kiest, wat er ook gezegd wordt.
AMEN! Jammer dat ik zo laat pas inval.. maar wat een gedoe zeg.. pfff... iedereen maakt zijn eigen keuze hierin.. wat die keuze ook is.. Ik ben bv-moeder geweest en nu fv moeder en ben trots op beide! Mijn kleine meid doet het hardstikke goed en daar draait het allemaal om.. Dit is zo'n discussie die altijd terug zal keren.. maar bv-maffia... whahahahahaha.. daar kan ik alleen maar heel hard om lachen... hihi..
@BVmama's: helaas is het echt zo dat er "gif" in bv zit. N.m. pcb/dioxines. Gelukkig is dat de laatste jaren aan het dalen. Mocht je er meer over willen weten gil dan maar. @Kiwi: sorry hoor maar heb jij de laatste tijd in een grot geleefd ? *grappig bedoeld* Want heb jij gemist wat er onlangs in China is gebeurd ? *erg verdrietig*
whahaha wat een heerlijke discussie mis ik nu. TS ik heb vaak andersom de opmerking gehoord; "geef jij met 6 maanden nog steeds de borst"' Das niet gezond hoor. Moet zeggen dat ik er beetje gek van werd. Denk dat als je kiest voor FV je commentaar krijgt maar andersom is het vaak precies hetzelfde. Lekker doen waar je je goed bij voelt, daar word je kind het gelukkigste van. Wordt wel altijd erg pissig als bv mama's vergeleken gaan worden met koeien of gelijk maar bv maffia genoemd worden, snap dat echt niet. werd er woest om. Tegenwoordig denk ik alleen goh, andere zeggen dit, wat zullen die jaloers zijn op het feit dat ik zo lang bv gegeven heb, aanvallen doe je mensen meestal namelijk alleen als je opkijkt tegen iemand of niet achter je eigen keuze staat. Geeft mij een beter gevoel. Wij bij feb mama's hebben er veel die kv geven en veel met bv, hebben elkaars keuze altijd gerespecteerd zonder elkaar voor weet niet wat uit te maken, jammer dat dat bij deze toppics niet kan.
Daar heb je wel een punt! Degene aan wie ik me tot nog toe lijk te moeten verantwoorden is een moeder bij wie het aanleggen niet goed ging met als resultaat pijnlijk/zere tepels. En ze het dus na paar maandjes (2) Voor gezien hield. De ander lukte het niet. En de derde (een man) zag dat zijn vrouw het ook maar twee weken deed. BV-maffia vind ik ook onzin. Ik respecteer iedereen in zijn of haar keuze.
hier iemand die bewust voor Flesvoeding heeft gekozen! en ik heb ook respect voor de meiden die borstvoeding hebben gegeven en nog geven, ik zag het zelf niet zitten en heb totaal geen spijt dat ik flesvoeding heb gegeven. en ja ik denk niet dat mijn meissie verschil merkt , ze weet niet beter en ja ze worden op beide groot, al denk ik dat de kids op bv harder groeien..maar weet zeker dat de mijn meissie ook groot en gezond wordt en die mensen die zeggen en de opmerkingen maken " oh geef je geen bostvoeding" nooit de achterliggende gedachten van diegene begrijpen, maar lekker boeiend zeg! er zijn wel ergere dingen waar je je druk over kan maken! en ik geloof echt niet dat er later iemand zeg tegen me meissie "oh heb jij flesvoeding gehad" oh ik borstvoeding!
Als ik mensen een vervelend gevoel heb gegeven door een beetje onnozel te doen hier dan bied ik bij deze mijn excuses aan! Het was alleen zoals Maja al schreef om dit onderwerp wat steeds weer terug komt een beetje luchtig te maken... En dan heb ik het niet over de vraag van TS hoor, want die begrijp ik echt helemaal... ik sluit me dan ook bij een aantal aan die hier al schreven dat je ook opmerkingen krijgt als je BV geeft. Niet alleen dingen als: geef je nu nog steeds BV? (accent op steeds) maar ook onbegrip als je voor de 6 mnd geen bijvoeding geeft en mensen die niet snappen dat je baby niet een beetje limonade mag etc... Alleen de BV vs FV discussie vinden wij allemaal een beetje onzinnig worden, alles waar de mama achter staat en zich prettig bij voelt is goed voor het kindje of dit nu een fles of een borst is... mensen hebben sowieso ineens het idee dat ze het recht hebben om zich met je te bemoeien als je een kindje krijgt, dat is niet alleen met BV of FV... Dus TS, nergens iets van aantrekken meid... maar het is zeer herkenbaar!
Nee, woon niet een grot, gewoon in een eengezinswoning. En nee heb zeker niet gemist wat er in china is gebeurd, maar ik denk dat we in Nederland wel gerust kunnen zijn van het feit dat er in de flesvoeding geen melamine zal worden toegevoegd en dan wordt er niemand slechter van. Je kunt natuurlijk alles gaan overtrekken.