Vervelende opmerkingen over flesvoeding ipv borstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annie44, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zeg altijd doe waar je je goed bij voelt , beter kan niet! ;)

2. marjandeparian

3 okt 2008
    13
    0
    0
    pedagogisch medewerker kindercentrum
    ZO HERKENBAAR!

Ook ik heb besloten om geen borstvoeding te gaan geven. Maar ook ik ben erg geschrokken van de mening van anderen die ONGEVRAAGD mijn kant op komen. Je er niks van aan trekken omdat je er zelf achter staat is makkelijker gezegd dan gedaan vind ik! Helemaal als je al vol met hormonen zit, en er dan mensen doodleuk gaan mededelen dat ze je een SLECHTE MOEDER zouden vinden als je je keuze voor flesvoeding doorzet..........

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wow Marjan, is dat echt tegen je gezegd, dat men je een slechte moeder zou vinden omdat je fv wilt geven? My god, dat vind ik toch wel heel erg ver gaan zeg, waar halen ze t lef vandaan? Dat iemand een andere keuze zou maken, oke dat kan, maar iemand zomaar een slechte moeder noemen? Dat is absurd!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mama's die FV geven zijn geen slechte mama's ... en mensen die dat beweren zijn gewoon lijp. Dus vooral niet serieus nemen.

Ik geef BV ... 'nog steeds' BV. Krijg soms echt scheve ogen en ongevraagde opmerkingen ... en daar heb ik lekker sch*t aan ... en ik voed Mirre zo nodig dus ook gewoon op een terras (ha!) (al is het niet echt terrasweer meer :cry:). En babytjes van 9 maanden krijgen over het algemeen toch ook gewoon de fles :rolleyes:

MAMZIE, ik geloof niet in het nurture verhaal ... dus dat doordat je BV geeft Erik niet zonder je kan. Mijn zusje kreeg na 3 maanden FV en kon echt absoluut niet zonder mn moeder. Extreme verlatingsangst (ze gaat binnenkort het huis uit, dus uiteindelijk is het wel goed gekomen :)) ... Ik denk dat het meer te maken heeft met karakter van het kindje en wellicht ook keuzes die je hebt gemaakt (werkt papa meer dan mama / gaf papa iedere dag een fles met afgekolfde mamamelk / etc) ... Maar vervelend is het wel ...

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik geloof ook niet in dat nurture gedoe, want hier ook flesvoeding, maar een ander kan haar echt geen eten geven hoor, die hangt zo verschrikkelijk aan mij niet normaal meer gewoon. en ja ook hier werkt mijn man en ben ik hele dagen thuis maar in het weekend is hij er toch echt en vaak gaat dat wel goed maar ze drinkt nooit de fles leeg bij hem (net een halve) potjes precies hetzelfde dan eet ze maar 1/4 etc we zijn nu aan het proberen ook oma wat vaker iets te laten geven (brood - pap e.d.) maar dat helpt ook niet echt dan neem ik het toch maar weer over omdat ik wil dat ze goed eet, dus dat zegt totaal niets vindt ik, het ligt er maar net aan hoe je met je kindje omgaat en hoe je kindje zich aan jou hecht.

ik vindt het dan ook altijd kolder dat er vaak gezegd wordt dat als je borstvoeding geeft je kindje zich eerder aan je zal hechten (wat voor veel flesvoeding moeders kwetsend kan zijn terwijl dat niet nodig is) dat heeft daar gewoon totaal niets mee te maken maar wel hoe je met je kindje omgaat.

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb het ook gehad hoor.. Toen ik zoooo snel overstapte op flesvoeding kreeg ik ook een laag over me heen...

De kraamhulp hier zei ook tegen me dat ik gewoon geen voeding in mijn melk had dus mijn kindje zou nooit zat worden... Dat was dus zeker niet goed voor mijn kindje! Nou werkelijk... ik kreeg toch over me heen dat dat niet zou kunnen! Elke moeder zou meer dan voldoende voeding in de borstvoeding hebben!

Nu ben ik zelf werkzaam geweest binnen de fertiliteit en zodoende veel contact met verschillende gynaecologen en meid.. zij zeggen ook: je kan geen goede borstvoeding hebben! En dat is zeker niet goed.. En ben je als moeder gestressed? Er iets aan doen of stoppen..
    Volgens de artsen die ik ken is borstvoeding alleen maar goed als de kwaliteit goed is en de moeder zich er happy bij voelt!
    Kunstvoeding doet zeker niet meer ten onder aan de borstvoeding volgens hen en met de afweerstoffen en allergieën gaat het alleen om de eerste paar weken... de eerste melk.. Daarna maakt het niets meer uit!

Overigens zijn ze er ook nog niet over uit hoe het zit als je als moeder zijnde zelf een allergie hebt... Of het dan ook wel zo goed tegen allergieën is..

En diverse gyns die ik ken gebruiken het m-woord ook hoor ;)

Er zit gewoon een verschil tussen je mening uiten en informatie geven over het belang van borstvoeding en tussen mensen belagen en je mening opdringen! Zo simpel is dat...
    En er zijn er die gewoon te ver gaan...

Overigens is het ook zo dat je het kindje bij borstvoeding nog extra vitamines moet toedienen en bij kunstvoeding niet...

Mijn mening: Doen wat bij jou en je situatie past en waar jij en je kindje zich happy bij voelen...!

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Och, ik ben er wel van overtuigd dat bv beter is. Ik bedoel: fv ontwikkeld niet mee, en je kunt mij niet vertellen dat je kindje zes maanden lang exact dezelfde samenstelling nodig heeft. Bv past zich daarop aan, MAAR dat neemt niet weg dat fv mama's gewoon goede mama's zijn die veel van hun kindje houden. Ik vind gewoon niet dat mensen ongevraagd (tenzij op een forum natuurlijk, die zijn voor af en toe een kleine discussie, en dat mag) hun mening moeten geven. Ik geef mijn mening ook alleen maar wanneer daar om gevraagd wordt.

Mijn zoontje heeft heftige reflux, en ik kon na vier weken geen bv meer geven. Allereerst bleef hij afvallen (zou je nu niet meer zeggen haha) en de bv was bijna niet genoeg te verdikken om binnen te blijven. Daarbij liep van de stress (mijn kleintje stikte regelmatig bijna slapende voort in zijn terugkomende voeding) mijn bv zover terug dat ik op het laatst nog maar 20cc kolfte. En dat terwijl ik om de anderhalf uur kolfte! Op het laatst was het de kinderarts die me afraadde nog verder te gaan met deze slopende ellende. En dan doet het me zeer dat er mensen zijn (waargebeurd!) die express hardop praten in de brasserie over hun kindje die het zo goed doet op bv, en dat ze niet begrijpen dat er mensen zijn die fv geven. Twee vrouwen onder elkaar, kijkend naar mij. Ik voelde me zo verdrietig... Nu gelukkig niet meer, hij is ook alweer een half jaar. Maar sommige mensen (fvmama's en bvmama's, ze doen het allemaal) zijn zo veroordelend....

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met deze posting ben ik het dus helemaal niet eens... het moet echt heel raar lopen wil je te weinig voeding in je melk hebben. En meestal heb je dan gewoon geen melk meer. Maar de melk die je hebt, is wel goed. Hoe kan een kraamverzorgende nou zeggen dat er te weinig voeding inzit, hoe kan je dat nou zo zien met het blote oog? Wat was trouwens de reden dat jij geen goede borstvoeding zou hebben, hoe zagen die gynaecologen dat? Een gynaecoloog heeft trouwens niet met borstvoeding te maken, ik denk dat ze er ook erg weinig verstand van hebben, is niet hun vak.

En dat je bij borstvoeding extra vitamines moet geven, wat is dat nou voor een opmerking?! Logisch, bij kunstvoeding zit het er al in, is kunstvoeding daardoor beter ozo? Zo doe je het wel overkomen namelijk...

Maar goed, iedereen moet geven waar ze zich het prettigst bij voelt, dat we elkaars keuze niet begrijpen, tja, dat kan. Maar ga dan niet de borst (of fles) voeding afkraken.

9. marjandeparian

3 okt 2008
    13
    0
    0
    pedagogisch medewerker kindercentrum
    jep dat is echt gezegd :( stond even met mijn mond vol tanden, maar heb het maar naast me neer gelegd, want weet voor mezelf gelukkig wel beter! Het is helaas voor anderen soms moeilijk om een keuze/mening van een ander te respecteren!

10. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    hiep hiep hoera! Eindelijk eens flessemoeders aan het woord met hun ervaringen. Ik heb al vanaf mijn twintigste zwangerschapsmaand aardig wat ( nette) discussies lopen voeren en heel wat over me heen gehad. Het is prettig om nu eens te lezen dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken als ik.

Ik heb al twee meiden van 10 en 14 en was nu ( te vroege bevalling en overlijden van kindje vorig jaar) inmiddels weer zwanger.
    Mijn andere meiden hebben fv gehad. Er werd wel vervelend gereageerd door oa vk en kraam maar daar bleef het bij.

Ook Quinty geef ik nu flesvoeding vanaf de eerste dag.

Vanwege de verdrietige ervaring van vorig jaar en omdat mijn man sterke voorkeur gaf aan BV heb ik me er vanaf week 20 behoorlijk in verdiept via diverse sites en oa dit forum.
    Tenslotte wilde ik het beste voor mijn kindje en het allemaal zo goed mogelijk doen.

Echter, zoals ik ook bij mijn oudere dochters voelde:
    Ik heb moeite om mijn borsten, die je je hele leven normaal als sexueels ziet, opeens als iets functioneels te zien met daarbij behorende gevoel.

Ik heb heel veel gelezen en had regelmatig de tranen in mijn ogen. Het was alsof ik in een ander wereld beland was. Zo ongelofelijk niet mijn ding. "Mooie" BV foto's stsootte me juist alleen maar af.
    Ik zag me echt niet zo zitten..
    Het meest storende was dat het overkomt alsof je eigenlijk geen keuze hebt. Het moet Bv worden, want het is prachtig, het is mooi en het is het beste. Verder geen smoesje en geen discussie mogelijk. punt.
    Alsof je van een bepaalde levensvisie dient overtuigd te worden.

Wat was ik woest toen ik info van het kraamburo kreeg. Meer dna de helft van de info besloeg weer BV-foto's en alelmaal opsommingen van voordelen van bv. Slechts'één pagina over Flesvoeding ( heel 'handig' Kunstvoeding genoemd zodat je echt het idee krijgt dat je een surrogaat aan je kindje geeft) met alleen maar waarschuwingen waar je op moet letten.

Ik heb gebeld en gemaild met verschillende instanties over al die pro-bv stellingen en niemand kan me nu echt uitleggen hoe ze daaraan komen of hoe dat nou precies in elkaar steekt. Je hebt het maar voor zoete koek aan te nemen.

Het verbod op reclame voor kv, de manipulatie via advertenties ed.

Eigenlijk is het heel moeilijk om via diverse media aan goede subjectieve info te komen om een goede keuze te maken omdat BV zowiezo gepromoot wordt. Ik heb dat als zeer manipulerend ervaren.

Ik was al die tijd nog zeer besluiteloos. Mijn gevoel gaf aan dat ik de fles wilde, ook al was ik er van overtuigd dat er stoffen in bv zitten die zeker beter zijn. MIts, het hele bv-plaatje ideaal verloopt.

Wat nu als ik het toch zou proberen met die enorme weerzin van mij en het ging niet zo vlekkeloos? Zou ik dan nog kunnen lachen met tepelkloven en een borstpomp of kindje elke twee uur aan de borst?

Ik heb al die tijd verschrikkelijk getwijfeld. Wat ik ook las, het leek op een gegeven moment alleen maar averechts te werken.
    Ik voelde me zo de les gelezen. Ik kon geen tiet meer zien.

Net na de bevalling wist ik het nog niet....
    Echt neit....ik had nog steeds geen 'klik'....
    Toen de gynaecoloog mij samen met de vk vroeg wat voor voeding ik koos keek ik mijn man echt aan van: wat moet ik nou?
    'Geef in godsnaam de fles'zei hij.
    Ik zette me schrap maar op dat moment zeiden zowel de gynaecoloog als de vk tegen me dat als ik er niet helemaal achter zou staan gewoon geen bv moest geven.
    De gyn zei nog: " Kies gewoon voor de fles, het maakt je echt geen slechte moeder. bovendien zien we liever een blije ontspannen moeder met de fles dan een huilende met de borst"
    Ik was perplext en zo opgelucht...
    De kraamverzorgster ( van dat bv-promotie kraamburo) dat ik me echt niet schuldig hoefde te voelen omdat nu alles gewoon goed liep en dat dat met bv nog maar de vraag was.
    Ook dat bv mentaal en lichamelijk veel kost , zeker als ik er niet helemaal achter stond, en dat ik nu ( na die ervaringen van vorig jaar) maar eens moest genieten en ontspannen.

Ook de huisarts stelde dat de fv tegenwoordig van zulke goede kwaliteit is dat ik me niet rot hoef te voelen en dat dat gevoel wat ik heb heel veel vrouwen hebben.
    Dus: wel heel veel eenzijdige bv info tot me gehad en ben veel bekritiseerd door andere moeders.
    Maar de reactie van de proffesionals stelden me gerust.

gr, Melissa 73

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ben er helemaal met je eens. Ik kan mij ook echt zo ergeren aan de borstvoedingpropoganda. Alsof wij niet voor ons zelf kunnen denken. Het is echt niet te geloven hoe weinig informatie over de flesvoeding te vinden is. En dat dit in NL gebeurt, alsof we in een of ander communistisch land wonen.
    Ik heb 4 weken borstvoeding gegeven en oh man wat heb ik mij ellendig gevoeld en dat kwam vooral omdat mijn baby zich ellendig voelde. Na 4 weken was de melkproductie nog steeds niet genoeg op gang gekomen waardoor hij alleen maar honger had en vanaf dag 1 bijgevoed moest worden. Vanaf de dag dag ik over ben gegaan op de fles had ik een heel ander kind. Dus lang leve flesvoeding, fijn ook dat het ook op deze manier kan, maar waarom gaat dat bij sommigen niet in?
    Het is super als de borstvoeding goed lukt, maar het moet niet ten koste van alles gaan en dat snappen sommigen niet.
    Ik heb gelukkig nooit negatieve reacties gehad van mensen om me heen, behalve op deze site dan. Maar ja, annoniem kritiek geven is natuurlijk heel makkelijk.
    Ik heb mij nooit schuldig gevoeld (wat je wel vaak hoort) en ben zoo ontzettend blij met de overstap. Het gaat geweldig met mijn baby en daar gaat het om.

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Een kennis van me heeft aan haar eerste kindje ook bv gegeven, die bleef spugen en hield niets binnen, droogde half uit...

Volgens de kinderarts was de bv-melk te vet, flesvoeding schijnt minder vet te zijn. Met flesvoeding ging het meteen perfect, meteen een tevreden kindje. Ze heeft het echt wel met pijn in haar hart opgegeven toen!

En het is niet dat ze snel opgaf, het andere kindje heeft tot zijn derde aan de borst gezeten. Dus dat ook borstvoeding niet helemaal afgestemd op het kindje kan zijn, kan gebeuren. Het is niet altijd per definitie maar goed!

Overigens zie je er nu niets meer van dat ie niet tegen vet kan :-s

Ik heb me wel even schuldig gevoeld hoor, toen Lena krampjes kreeg toen ik net met 6 weken over ging op poeiermelk. Maar zo veel kindjes krijgen krampjes rond die tijd. En ze doet het perfect!

13. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Tja, ik heb die overstap dus niet gehad. Weet dus ook niet hoe het (lichamelijk gezien) gegaan was maar ik weet zeker dat ik tegen elk voedingsmomnet had opgekeken.
    Via de huisarts ( moest weer recepje voor de pil halen :D ) heb ik gehoord dat er best veel vrouwen zijn die het gewoon van te voren een raar idee vinden. Dat vond ik wel geruststellend.
    Na het lezen van al die BV-sites dacht ik echt dat ik achterlijk was!

Hoewel ik door het lezen van al die info steeds sterker voelde dat het niets voor mij was had ik het toch niet moeten doen.
    Juist door het gevoel dat je niet spoort als je er niet achter staat.
    Nu blijkt dat dat gevoel helemaal niet zo abnormaal is.

Het gaat er bij mij bijv. niet in dat er op proffesionel sites staat dat er ( tussen de regels lezen) eigenlijk geen andere keuze is dan BV. Zelfs als je sexueel misbruikt bent ( heeft overgens niets met mijn gevoel te maken hoor) en je moeite hebt met je borsten zou je JUIST BV moeten geven omdat het 'helend' werkt.
    Ik vind dat een behoorlijke harde uitspraak! Bovendien niet onderbouwd door een psycholoog maar gewoon even opgeschreven..
    Net als stukjes schuldgevoel ( dat 'te weinig melk' alleen maar een 'sociaal-geaccepteerde' smoes is om te stoppen omdat men zich schaamt om BV te geven of andere redenen heeft.. ) Waar gaat het in hemelsnaam over..?!
    Dus.....er bestaan dus gewoon geen mensen waarbij de BV niet genoeg op gang komt? Deze mensen gebruiken dat als smoes om er maar vanaf te zijn?
    Dat vind ik net zo'n harde uitspraak en bovendien knap gezegd hoor...vanachter je kantoortje.
    Het staat toch echt allemaal op een BV-site die je gewoon als advies krijgt om te lezen als je zwanger bent...
    Maar goed, iedereen weet heus wel waar ik het over heb.

Nu ik de knoop heb doorgehakt kijk ik er ook anders tegenaan.
    Ik weet nu dat als mijn kindje huilt, ik niet hoef te twijfelen of ze genoeg binnen heeft gekregen. Ik kan het immers zien..
    Dat houdt ook in dat als ze een keer weinig heeft gedronken ik vantevoren weet dat ze een half uur eerder komt. Die onzekerheid is weg.

Ik ben er wel van overtuigd dat BV , wanneer het lichamelijk en mentaal, goed loopt, in de meeste gevallen beter zou zijn.
    Maar toch...en dit is mijn mening:

Als BV dan toch zo natuurlijk is als men erg wil benadrukken........

Hoe kan het dan dat wij als enig 'zoogdier'( beetje naar uitgedrukt, maar jullie begrijpen me wel) van nature niet het instinct hebben hoe we precies weten hoe we aan moeten leggen?

Hoe kan het dat we een bups proffesionals moet laten aarnukken om ons er van te overtuigen om ons te begeleiden in het geven ervan? ( heb ik in de natuur nog nooit gezien)

Hoe kan het dan dat de BV helemaal niet zo volledig is als men beweerd?
    ( idd moeten er vitamines bijgegeven worden, dus dat is dan toch een foutje van moeder natuur)

Hoe kan het dan dat het, ondanks vele begeleiding, het veel vrouwen dan toch niet lukt? ( in de natuur, zonder fv-fabrieken, zouden er heel wat kindjes zijn gestorven)

Hoe kan het dan dat het veel vrouwen van te voren zo tegen staat? ( het instinct verhaal)

Bovendien hebben we hier nog het Tandem-voeden. Er is werkelijk geen enkel ander 'zoogdier'( kan het even niet anders uitdrukken) dat dit ook in de natuur doet maar wel met applaus wordt ontvangen door de BV-promo.
    Hierbij gaat het verhaal ook niet op dat elke voeding precies op de leeftijd van het kindje is afgestemd...(immers loopt de BV al bij het oudere kind)

Ik vind dus in die optiek BV wel mooi maar bepaald niet natuurlijk.
    Wel vind ik dat het iets is wat je lichaam, uit de evolutie, kan aanmaken voor je kindje en waar je dus voor kunt kiezen om daar gebruik van te maken.

Om op mijn vorige verhaal nog even terug te komen:
    Ik denk dat proffesionals tegenwoordig niet zo hard meer pushen op BV met de rede dat ze in de praktijk weten dat het toch geen zin heeft om iemand met tegenzin aan de BV te zetten.
    Uiteindelijk kost het beiden partijen dan toch veel frustratie en kost het alleen maar meer geld en moeite ( ook voor hen) om de boel draaiende te houden. Buiten het feit dat er veel moeders zijn die er dan enorm ongelukkig van worden en dat is niet bevordelijk voor het kind.
    Ik vraag me dan ook af of je dat er allemaal voor over wilt hebben.

Over bovenstaande posting:
    Ik denk dat BV niet het vakgebied van een gynaecoloog is maar nog altijd denk ik dat zo iemand met die proffessie er nog altijd meer verstand van heeft dan iemand die thuis alleen maar info heeft van internet en andere ( toch al niet zo'n subjectieve) infobronnen.

gr, Melissa73

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Heel mooi gezegd Melissa.

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Kom op Melissa... ik weet nu wel dat je niet zo pro-bv (zeg gerust anti) bent, dat heb je in op meerdere topics al met heel veel woorden in uitgebreide posts geuit. Laat het rusten, laat het gaan, jij geeft de fles, dat is prima, maar ga geen gekke verhalen over bv ophangen. Nu zit je echt te sneren en vuurtje te stoken. Ik ga er inhoudelijk maar niet eens op in, want dan loop ik het risico op rsi ;)

Die site waar jij over spreekt is zeker borstvoeding.com? Die website voor voedende en bijna-moeders die opgezet is door gerenommeerd kinderdiëtist Stefan Kleintjes. Die bedoel je? Jammer dat jij dat zo ziet. Ik vind er veel goede informatie te halen valt. Soms zijn ze wat fanatiek ja, maar ik persoonlijk lees wat voor mij van belang is en de rest negeer ik.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel mooi gezegd meid! Helemaal mee eens!

Moeten er vitamines bij gegeven worden? Nee, dat mag omdat ze (de wetenschappers) dit bedacht hebben. Tijden geleden toen er geen kunstvoeding bestond werd er ook geen extra vitamines gegeven. Vit D is al helemaal niet nodig als je zorgt voor goede voeding en genoeg buitenlucht. Vit K is voor de bloedstolling, en tja of dat nodig is betwijfel ik! En dus nee, er is niks verplicht, borstvoeding alleen is helemaal prima, netzoals kunstvoeding ook prima is en een combi van beide is ook prima!

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Welke keuze je ook maakt, FV of BV, het is JOUW keuze.

Hier geprobeerd om BV te geven, maar omdat Sharon niet 'hapte', er niet voldoende voeding uitkwam en zij de hele tijd lag te huilen omdat ze honger had maar het steeds niet lukte, na een week al overgestapt op FV en naar volle tevredenheid (mama midden in de nacht in tranen omdat er nergens eten was te krijgen voor mijn dochter) van mama, papa en kind.

Prima als de hele wereld vind dat BV beter is (ik breng het nu wat sarcastisch, maargoed, zo komt het weleens over op mij als FV mama) en iedereen staat hard te klappen (naar mijn idee) als er BV wordt gegeven. Wat helemaal prima is.

Maar nu is het applaus een keertje voor de FV mama's. *Applaus*

En verder, elkaar afkraken is nergens voor nodig, gewoon elkaars mening respecteren is al meer dan voldoende. Het is MIJN keuze om niet door te gaan met de BV en als iemand anders dat niet vind kunnen prima, maar het is MIJN lijf, MIJN borsten en MIJN kind.

Succes met het maken van je keuze.

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Helemaal mee eens Fem!

19. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Appeltje, ik heb nooit ergens gezegd dat ik tegen BV ben. Wel?
    Vertel alleen mijn persoonlijke MENING. Is een forum toch voor?
    En ook ik vertel mijn ERVARING over hoe ik het heb beleefd ( lees de titel van deze topic). Dat mag ik hier toch neerzetten? Of moet ik mij beperken tot een enkele post? Zo ken ik er nog een paar ;) ...
    Als ik zo tegen BV was had ik bij voorbaat mij niet ingelezen voordat ik bevallen was.
    Jammer dat je je blijkbaar zo aangevallen voelt.
    Beetje overdreven reactie dus.

gr, Melissa73

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    laat iedereen toch in zijn waarde. of je nou borst of fles geeft , de kindertjes worden er allemaal groot mee. ik heb vanaf dag één fles gegeven. nooit commentaar op gehad, ieder zijn keuze. borst is goed, fles is goed.

Deel Deze Pagina