Vervelende opmerkingen tegen zwangere?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaNaomi, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNaomi

MamaNaomi Lid

1 mrt 2008
    20
    0
    0
    Fulltime-mama
    Jammer dat de mensen die dit niet begrijpen zo op dit onderwerp moeten reageren..
    Nee het ene mens is de ander niet.. Maar een beetje respect voor de mensen die er wel gevoelig voor zijn vind ik niet veel gevraagd..

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Tuurlijk heb ik wel eens geoordeeld over iemands lijf. Maar niet als die gene iets heeft ivm met een ziekte/aandoening/ongeluk en idd zwangerschap. Want dan heb je het niet zelf in de hand.

Ik heb geen moeite met mijn dikke buik...sommige opmerkingen zijn gewoon niet zo aardig. En omdat iemand zwanger is en dat meteen als walgelijk te bestempelen...jawel die zijn er, vind ik ongehoord grog en bruut. Of jij nou blij wordt van Marion of niet (misschien heb ik wel het zelfde als ik jou tegen kom ;) )

Vriendin van mij is zwanger van een tweeling, spontaan, nou kan je vertellen om te huilen de opmerkingen.. Nou zei liever dan ik, je moet er toch niet aan denken, walgelijk dik en straks 2 jankerts! :confused: Veel mensen mogen wel ff nadenken voor ze iets zeggen....je hoeft niet altijd te zeggen wat je denk! :rolleyes:

....je hoeft niet altijd te zeggen wat je denk! :rolleyes:

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als er niets over de buik van een zwangere wordt gezegd, dan voelen sommige vrouwen zich weer beledigd. Zeg je wel iets over de buik, is het nog niet goed, want onaardig.

Kop op dames, het is 99 van de 100 keer allemaal niet naar bedoeld ;)

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Nou ik vind het soms ook irritant dat bepaalde mensen menen altijd een "grappige" opmerking te moeten maken over mijn buik.

Vooral mensen die je helemaal niet zo goed kent...
    Kwam een tijd terug bij een vriend binnen en een vriend van hem was daar ook op bezoek, ken die kerel niet echt ...t eerste wat hij zegt, ZO jij hebt voorlopig wel genoeg gegeten he
    :S

naja daar hou ik dus helemaal niet van.
    Van vrienden kan ik zoiets wel hebben, maar niet van dat soort gasten

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    oke dat je zwangerschap met een ziekte/aandoening enz. vergelijkt zegt genoeg over jezelf.....

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    tja....
    als je zwanger bent, lijk je ineens publiekelijk bezit van iedereen en denkt iedereen ineens dat ze alles mogen zeggen tegen je!
    Zo had ik vandaag een meisje op mijn werk, die tegen me zei: je krijgt wel veel pukkels hoor, wordt vast een jongen..... nou kan ik het van haar heel goed hebben, maar toch dacht ik, als ik niet zwanger was geweest, had je zoiets echt niet zo non-subtiel gezegd!

Ik krijg ook steeds te horen dat mijn buik al zo mega is.. Toen ik 7 weken was al... mijn schoonmoeder was haast overtuigd dat het een tweeling was want mijn buik was al zooooo dik!
    En ik had echt zoiets van... het kindje is nog zooo klein... daar is die buik echt niet van hoor...
    Maar zodra je zwanger bent lijkt het wel of iedereen ineens alles kan zeggen.

Ik heb ook zo'n kutopmerking gehad van een collega. Was net een week geleden bevallen en kwam ff op mijn werk buurten... Het eerste wat ze zei was: halllo! zit er nog een baby in ofzo?
    HOE DURFT ZE!
    Als ze later zelf eens kinderen krijgt spreek ik haar wel weer ;)

Zooooo, ik ben het ook ff kwijt! hihi

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Zo... jij bent al aardig dik hè?
    Uh ja, IK ben zwanger, wat is jouw excuus?

Pfff. jij loopt zeker op alle dag (bij 21 weken)
    Ja, pas maar op ... verwacht 'm elk moment!

Dát worden er zeker twee!!!
    Twee wat? Babies? Nee joh, heb gewoon teveel gegeten

Als we de EK bal zoeken dan weten we waar we 'm moeten vinden!
    Ja, ik hou 'm warm voor Marco... :(

Hahaha... voor mij is het een sport om leuke reactie te bedenken op al die opmerkingen. Gelukkig trek ik me er persoonlijk niet zo veel van aan omdat ik zelf het idee heb dat ik er goed uitzie (beter dan voordat ik zwanger werd) maar ik kan me goed voorstellen dat het soms heel hard kan aankomen. Voor mij is één ding duidelijk: mannen hebben echt geen idee waar ze het over hebben! :D

Iedereen een heel dikke huid gewensd!

Elle

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Vreselijk al die opmerkingen. Ik krijg ze ook om de haverklap. Zijn het er 2, je bent toch zeker al bijna uitgerekend (terwijl ik toen 20 wkn zwanger was!), etc. De ergste kwam een week na mijn vorige bevalling. Liep ik lekker buiten achter de kinderwagen, kom ik een kennis tegen die tegen me zegt goh zit er soms nog eentje in, je hebt nog zo'n buik. Nou ik kon r wel wat aan doen. Na een week! Soms heb je van die domme mensen.
    Meestal leg ik het gelijk naast me neer, maar die opmerking viel echt verkeerd!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen iemand laatst zei dat ik wel een buik kreeg, heb ik geantwoord: Ja, weet je, ze hebben dat laatst ontdekt, dat dat normaal is bij zwangerschap! ;)

Ik heb zelf geen moeite met allerlei opmerkingen: het is idd vaak verbazing en meeleven van mensen. Deze keer dacht ik: Goh, laat ik dan ook eens grappig uit de hoek komen, :)

Enneh, meiden: ieder z'n eigen mening, maar zullen we het weer even gezellig houden? Dacht dat sommigen het al naar genoeg vonden om van niet-zwangeren allerlei opmerkingen te krijgen, ;)

10. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    achja iedereen weet wat de consequenties er van zijn toch? een dikke buik hoort er nou eenmaal bij , ik zit er niet mee :(

11. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik had laats een opmerking..

Een collega: hehe, ik zag de afgelopen tijd alleen je kont groeien..eindelijk zie ik je buik..

Ik: Ik ben zwanger...en wat is jouw excuus?

Nou, reken maar dat ze de hele dag niets meer te vertellen had :D

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik vraag me echt af waar sommigen zich druk om maken. Je lees hier op het forum zoveel: grote buik - opmerkingen hierover = niet goed. Kleine buik - opmerkingen daarover = ook beledigd! Geen opmerkingen over de buik = ook niet goed, want groeit mijn buik wel genoeg ?!
    Laat mensen lekker opmerkingen maken. Ze bedoelen het heus niet rot hoor. Heb het idee dat onze hormonen meer kwaad doen dan "die mensen".

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik word heel zenuwachtig van opmerkingen van mensen als ze zegg: goh is het wel gezond dat je buik zo groot is?! Want die mensen denken dat ze grappig zijn maar hun opmerking maakt mij heel erg onzeker. Vooral als je je bedenkt dat ik mijn eerste kind verloren ben. Dan verwacht ik toch dat mensen wat voorzichtiger zijn met hun opmerkingen, want onzeker ben je toch al maar als vlindermama ben je nog veel meer onzeker! Dus dat vind ik gewoon echt dom als mensen er iets over zeggen. En ik vind het ook niet leuk als iemand zegt dat ik dik ben, wanneer ik niet zwanger ben. Dus waarom zou ik het nu wel leuk vinden? Laat iedereen gewoon lekker zijn mening voor zich houden, ik zit er namelijk niet op te wachten! Net als lui die met een valse girjns vragen: zie je op tegen de bevalling zoals uitscheuren en urenlang weeen? Mijn antwoord? Nee! Ik hoop alleen maar dat de baby nog leeft als het geboren wordt. Dat ze dan schrikken, hebben ze aan zichzelf te danken. Eerst even nadenken voordat je er iets uitflapt graag!

14. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Helemaal gelijk :thumup:
    Sommige mensen kunnen zich niet goed verplaasten in een ander en dan kan ik nog wel omgaan met een opmerking van zooo jij wordt al dik.
    Maar sommige opmerkingen zijn gewoon kwetsend!
    Ik zou het zelf nooit in mijn hoofd halen om iets over een ander zijn uiterlijk te zeggen als het negatief is.
    je bereikt er niks mee.
    Hoe vaak ik de vraag niet krijg: Weet je zeker dat het er niet 2 zijn?
    Grappig hoor! Dan zeg ik altijd maar, ach de verloskundige zal wel niet goed gekeken hebben op de echo :evil:
    De een heeft een kleine buik, de andere een grote! Het gaat erom dat er een gezond kindje uitkomt.
    Vaak komen dit soort opmerkingen ook van mensen die zelf geen kinderen hebben en dus zich niet in de situatie kunnen verplaatsten.

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    lees nou wat ik plaats....het is niet zo dat je het dan zelf in de hand hebt...net als bij een ziekte...ik vergelijk het ermee omdat je lijf dan andere dingen doet dan normaal ...trek er geen harde lijn mee.... =;

16. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hmm, heb ik nou goed begrepen dat er een soort van ruzie is ontstaan (2e blz)?

Eerlijk gezegd maak ik zelf ook wel eens een opmerking tegen een zwangere vrouw, maar dat is omdat ik het zelf gewoon mooi vind als je een dikke zwangere buik ziet. Tja als die vrouw dat dan opvat als een belediging... Die buik is nou eenmaal echt een blikvanger en als je iemand even niet hebt gezien ofzo dan valt ie nou eenmaal echt op. Soms schrik je ervan, zo van; wow dat gaat hard! Maar dat betekent niet dat je het lelijk vindt.

Dus probeer er niet altijd wat achter te zoeken als mensen wat zeggen. Bij andere topics las ik ook over jonge moeders (en daar hoor ik denk ik ook nog bij straks) die vinden dat ze nagekeken en aangestaard worden. Maar ligt dat aan de leeftijd of kijken mensen nou eenmaal graag naar zwangere vrouwen?
    Als je zelf al ergens onzeker over bent, denk je al snel dat anderen hier negatief over denken, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Toch wel goed om af en toe te bedenken.
    En je kunt het gerust zeggen als je het echt vervelend vind.

Groetjes

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    tja dat is jou mening ik kan een zwangerschap niet vergelijken met een ziekte.. zwangerschap is een mooi iets er komt iets moois uit voort dus als er dan mensen zijn die opmerkingen maken over je figuur is dat vast niet slecht bedoeld en zoals hier iemand al zei ik denk dat de hormonen meer aanrichten dan de opmerkingen van anderen....

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    persoonlijk vind ik het woord "walgelijk" niet op een leuke manier op te vatten...moet erg me best er voor doen in iedergeval... :rolleyes:

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

weet je wat het grote probleem is "Zelfmedelijden" denk daar maar eens over na....

20. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Meisjes geen ruzie maken he
    Hier ik speel een stukje muziek om jullie op te vrolijken: :({|= :whistle:

Deel Deze Pagina