Vervelende opmerkingen tegen zwangere?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaNaomi, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het niet zo heel vervelend, maar afgelopen week was ik een beetje in paniek, ik pas mijn trouwjurk namelijk niet meer, terwijl ik volgende week ga trouwen. Hij wordt nu vermaakt, dus probleem wordt opgelost, maar toen kon ik het wat minder goed hebben. Mensen die dan zeggen dat het niet normaal is om met 11 weken al een buik te krijgen (wat nou niet normaal?) En dat het onmogelijk is dat ik nu 3 kg lichter ben dan toen ik mn jurk kocht, maar hem nu toch niet meer pas. (wat denken ze nou, dat ik sta te liegen?)

Maar normaal vind ik het niet zo erg, heb meer moeite met mensen die ongevraagd aan mijn buik zitten. Vooral oude vrouwtjes in de stad. Heel vervelend!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ik heb ook al een dikke buik hoor.... (is wel mn tweede)... draag al vanaf week 6 positiemode... moest echt...

Echt absurd he sommige opmerkingen.... Als ze zoiets roepen: vraag ik meestal wat hun excuus is, want sommige hebben meer "pens" dan wij zwangeren ooit zullen krijgen!

xxmona

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb 1 collega op het werk die mijn dikkertje noemt, maar dat is echt alleen maar voor de gein en ook maar 1 keer...dat vind ik niet zo erg...
    ach ik denk maar zo met een paar weekjes ben ik de buik alweer kwijt....

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik ben vorig jaar april bevallen van mijn dochter, was echt mega aangekome, 25 kilol. Kreeg ook opmerkingen hor, iemand had nog nooit iemanmd zo dik gezien die zwanger wass... En zijn het er geen 2?
    Na de bevalling ben ik helaas weinig kilo's kwijtgeraakt door 9mnd bv te geven en toen ik daarmee gestopt was, was ik de maand erna al weer zwanger.
    Ik ben nu 'pas' 2,5 kilo aangekomen maar voel me vreselijk:( Ik voel me zo dik ook al heb ik een mooi buikje met een nog mooier kind er in. Ben echt zooooo bang dat ik nu weer veel aankom en na de bevalling echt ongelukkig ben met mezelf. Er zijn ook altijd mensen die vinden dat je niet moet 'zeuren' over het aankomen, omdat je een kind krijgt...

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben echt verbaasd door de antwoorden op dit topic, ik wist niet dat er mensen zijn die zulke brutale en beledigende dingen zeggen! dat zegt wel genoeg over de persoon die het zegt lijkt me... erg respectloos.
    ik heb zelf zulke dingen eigenlijk nooit te horen gekregen, kan me niet 1 vervelende opmerking herinneren.

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik herken het allemaal, soms erg vervelend. Maar nu ik terug kijk denk ik dat het ook wel door mn hormonen kwam dat ik er zo heftig over dacht. Kon echt kwaad worden. Nu denk ik, waar maakte ik me druk om.
    In mijn geval kwam het dus door de hormonen!

7. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    van de week 1 die zei als je had gezegt ik ben net zwanger had ik je ook gelooft :s

ik ben al zo trots op mijn buikje maar dan denk je echt bij jezelf is het zo klein dan.

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik kreeg ook opmerkingen van collega`s bij het begin .Zijn het er geen 2 of, zo je groeit ook flink in de breedte .
    En dan het alleen over mijn figuur hebben ,niet over mijn gezondheid .
    Nu nog zeggen mensen ,nou volgens mij wordt het een flinke .
    Mijn vk zegt dat ik een normale buik heb en dat elke zwangere het anders draagt .

Deel Deze Pagina