"vervelende opmerkingen"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikske89, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,

Kennen jullie dat, van die vervelende opmerkingen waar je je vraagtekens bij hebt. Zo heb ik al te horen gekregen:

Och je moet er gewoon niet mee bezig zijn ..... Ja maar hoe dan???
    Dan heeft het nog niet zo moeten zijn ..... Maar waarom niet???
    Zo lang is 9 maanden nog niet ..... Voor jullie niet, maar voor mijn gevoel wel!!
    Jullie zijn nog jong ..... Wat heeft dat er mee te maken??? Een wens is een wens

:( :( :(

Hebben jullie nog meer van die opmerkingen te horen gekregen? Gooi je frustratie eruit en deel ze met ons

-xxx- Nicky

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #2 Vlinder3, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
  3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, die opmerkingen kreeg ik ook.
    Maar sinds we de uitslag van mijn mannetje binnen hebben, houden de meesten angstvallig hun mondje dicht :x Want het zaad van mijn man is vast en zeker niet slecht omdat:
    - we jong zijn;
    - we er teveel mee bezig zouden zijn;
    - of omdat het gewoon niet zo mag zijn.

Onzin meid!
    Veel succes met zwanger worden.

4. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    precies de opmerkingen die jij noemt krijgen wij hier ook..
    ik wordt daar zo KWAAD om !!!

x

5. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die opmerkingen over "je bent nog zo jong" en "je moet er maar niet zo veel mee bezig zijn" heb ik ook gekregen.... van mijn gynaecoloog nog wel!!!! :x

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Als een gyn of een arts dat tegen mij zegt, dan ontplof ik echt. Ik zou daar niet eens meer naartoe gaan.
    Zij zouden toch moeten weten dat je niet verminderd vruchtbaar wordt van "er teveel mee bezig zijn". En dat je jong bent is alleen maar een voordeel, een heel groot voordeel. Daar ben ik nu extra blij mee.

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik vind het juist super fijn dat wij er zo jong aan beginnen (ik 20, vriendlief 26) zouden we misschien de MMM dan "dringt" de tijd niet zo omdat mijn biologische klok niet tikt.

Maar jong of niet jong, je hebt een wens en die wil je in vervulling laten gaan!!!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Precies!
    Tuurlijk, ik wil dolgraag een kindje en liever vandaag dan morgen, maar ik heb medisch gezien nog "tijd genoeg". En mijn dokter heeft juist aangegeven dat hij daar heel blij om was. Lekker jong!
    En een wens is een wens, of je nu 30 bent of 20. De wens is even sterk hoor.

9. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hebben wij dezelfde gyn? Die van mij zei twee weken terug ook zoiets, Laat het los, je bent er teveel mee bezig, ga es lekker op vakantie, je zou verbaast zijn hoeveel stellen er zwanger terug komen..
    Echt, mijn tranen zaten al hoog, toen kwamen ze er uit.. HOE moeten wij er niet mee bezig zijn, manlief kan niet zomaar klaarkomen.. We "klooien" al bijna een jaar aan met ZI zoals ook in het dossieer staat wat voor je neus ligt! Enne, vakantie, komt ie daar dan ineens wel van klaar?!

Echt.. ik ben blij dat ik de keus om over te stappen al had gemaakt..

Knuf Sookie

10. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Wat een rotopmerking van die gyn zeg :x kan me voorstellen dat de tranen toen vloeiden meid. Hoop dat jullie snel een goede gyn hebben die jullie wel serieus neemt.

11. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt belachelijk joh! Ik ben ook echt niet terug gegaan naar die ene gyn. Gelukkig heb ik er nu een die wel begrip heeft voor onze situatie en onze kinderwens respecteert ondanks onze "jonge" leeftijd (ik 24, mijn vriend 27).

12. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Gynaecologen horen daar ook blij mee te zijn, gezien de kansen en risico's.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, helemaal mee eens! Mijn dokter sprong juist een gat in de lucht omdat we zo jong zijn.

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dit si wat ik vaak te horen krijg

-en bent je als zwanger ik was binnen ... zwanger ( kots ziek wordt ik van deze opmerking en die krijg je altijd van vrouwen die in een mum van tijd zwanger zijn

-wat duurt het toch lang he ( eeeeee jaa als of ik dat niet weet of zo )

- je moet er niet mee bezig zijn ( lijkt mij nog als sterk dat je een twee drie kan vergeten waarvoor je bezig bent maar okey )

tot nu toe zijn dit de meeste pieppp opmerking die ik heb gehad en dan vooral op de toon hoe mensen het zeggen daar gaat het vaak fout.

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Gelukkig zijn er ook goede gynaecologen zo zie je maar, maar het is gewoon heel vervelend en het beschadigt je vertrouwen wel als je er eentje hebt gehad die zulke vervelende opmerkingen maakt.

Trouwens dit zijn hele vervelende opmerkingen die worden gemaakt als je zwanger wil worden, maar je hebt ook mensen die je weten te kleineren als je zwanger bent of een miskraam hebt gehad.

Net na mijn 1e miskraam door een kennis:" Ah jij en M. zijn nog niet zo lang bij elkaar, dat geeft jullie mooi de tijd om aan elkaar te wennen'' ;):(

door iemand anders...." Die dingen gebeuren nu eenmaal hoor, je hebt twee gezonde kinderen kijk daar maar naar":x

Toen ik zwanger was van Justin, door mn schoonvader:" Wij betalen de abortus wel, want dat kind heetf toch geen toekomst" (wij waren dolblij met de zwangerschap)

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    OMG...die laatste opmerking !!!!! :$
    Ben je hem niet aangevlogen??!!!

x

17. 123

123 Niet meer actief

....als het maar geen obsessie wordt :x :x :x

Sorry hoor, maar ik ben een gezonde vrouw van bijna 29 met rammelende eierstokken vanaf mijn 24 en nu ben ik gestopt en dan wil het niet lukken. WHHAAAAA mag ik dan alsjeblieft een beetje gefrustreerd raken?

18. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Een kindje kun je niet plannen.
    Duhhhh alsof ik dat niet weet na 14 maanden, pfff :x!!!!

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik ben de hele zwangerschap en lang daarna kwaad geweest op mn schoonvader, gelukkig is het nu mijn ex schoonpa maar vrienden zullen we nooit worden.

Sommige mensen mogen wel is een cursus sociale vaardigheden volgen met opmerkingen maken.

20. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het echt belachelijk al die opmerkingen, vooral van zo'n gyn, die zou toch echt beter moeten weten. Als er een medisch probleem is lost dat zich echt niet zomaar op door op vakantie te gaan!!! En van de mensen die wel relatief vlug zwanger zijn begrijp ik het ook niet, zij hebben toch ook in spanning gezeten, ookal is het maar voor 1, 2 of 3 maanden geweest...

Voor alle dames die al wat langer (of korter) bezig zijn, veel succes allemaal en ik hoop dat iedereen hier binnenkort op roze mag.

Deel Deze Pagina