Ik vraag me eigenlijk af of het schadelijk is dat ik mijn buikspieren zo zwaar aan het trainen ben. Na mijn miskraam ben ik heel hard beginnen sporten en mijn personal trainer legt heel zwaar de nadruk op buikspieren. Volgens mijn man kan dat niet goed zijn om zwanger te worden. Wat denken jullie? Had al tegen personal trainer gezegd dat ik probeer zwanger te geraken maar volgens hem is het net goed als ik gespierder word.
Ik weet wel dat je tijdens een zwangerschap moet stoppen met buikspieroefeningen maar volgens mij kan het geen kwaad dat je je buikspieren traint zolang je nog niet zwanger bent. Anders misschien even op google zoeken?
Nou zag op google zo iets staan van dat je buikspieren als een rits openscheuren als ze te gespierd zijn en dat het daarna nooit terugkomt...vond dat wel een beetje dramatisch dus vandaar mijn vraag op het forum. Mijn probleem is dat ik heel snel spieren kweek in mijn bovenlichaam en als ik nog een maandje doortrain dan staan de blokjes er weer op. En wil geen rits...haha
Buikspieren open scheuren?? Dat klinkt wel heel dramatisch!! Zoiets kan ik eerlijk gezegd moeilijk geloven!
Vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap echt een gescheurde buikspier gehad. Zeer pijnlijk als ik haar moet geloven. Buikspieren kan geen kwaad maar ik ben helemaal niet zo extreem gespierd, maar heb al regelmatig last van mijn buikspieren, vooral bij omdraaien in bed... Ik moet er niet aan denken dat ze nog strakker zouden zijn eerlijk gezegd.
zolang je niet zwanger bent kun je ze gewoon trainen hoor! Pas als je buik gaat groeien rekt je buik op en dus ook je buikspieren. Kan me wel voorstellen dat het vervelend kan voelen als je erg strakke buikspieren hebt en die worden opgerekt door de dikker wordende buik. Als je ze dan verkeerd gebruikt (recht overeindkomen als je ligt) kan er in het midden een soort gat ontstaan doordat je buikspieren uit elkaar gaan staan. Dit heet diastase (kun je vast met google vanalles over vinden als je wilt) Om dit weer te verhelpen, moet je als je bevallen bent je buikspieren trainen, vooral de schuine. Dus ik kan me voorstellen dat dat voor jou geen probleem is als je snel je spieren opbouwt. Suc6 met zwanger worden!
Dus best van zodra je weet dat je zwanger bent alles lekker laten hangen...haha...duurt toch 3 maandjes voor de buik begint op te zwellen dus als je dan 3 maand geen buikspieren oefent, zou het wat losser moeten zijn... Hey Duchess, was het nog goed gekomen met je vriendin haar buik? Vraag me eigenlijk af wat voor tekenen een zwangerschap op een buik kan achterlaten, heb 2 vriendinnen die er net zo uitzien als voor de zwangerschap dus op dit moment ben ik nog positief...
Nou, mijn buik was met 6 weken al dik en ik kon mijn eigen broeken niet aan. Vanaf die week had ik ook last van mijn spieren. Ik ben persoonlijk blij dat mijn buik niet al te strak meer was (issie wel ooit geweest namelijk) want ik vind het vrij pijnlijk snachts met omdraaien. En dan moet ie nog een stuk groeien! Yasmine, ik heb eigenlijk geen idee hoe dat afgelopen is met haar buik. Ik denk wel goed. Maar het precieze weet ik niet. Ik had nog geen contact met haar tijdens haar zwangerschap, ze vertelde me dit laatst toen ik vertelde last te hebben van mijn buikspieren.
Ik ga nu nog 2 weekjes lekker door met hard trainen, en van zodra de eierstokjes worden gestimuleerd doe ik het wel lekker rustiger aan. Probeer op dit moment ook het werk wat terug te schroeven, want mijn baan geeft me enorm veel stress en ik denk dat stress mijn grootste boeman is.
hallo yasmin ik wilde me eigen ook gaan opgeven voor sporten. en de instructeur liet me zijn werkboek zien.. daar stond in dat je wel mag sporten maar je hartslag mag niet boven de 140 uitkomen want dan zou je baarmoeder te heet worden... schuine buikspieren mocht je altijd doen maar de gewone zou ik rustig aan mee doen... succes xxxcindy