Ons zoontje is sinds halft twaalf vannacht aan het spoken, om ongeveer 20min geleden mama en de overloop compleet onder te spugen... Het is erg warm bij ons boven, dus hij slaapt alleen onder het overtrek, zonder verder iets aan. Hij oogt verder niet ziek, was ook helder, geen koorts. Maar vandaag heeft hij door bezoek van neefje en nichtje lang buiten in de zon gespeeld. Meestal ligt hij rond 1 uur op bed, nu pas half 4. Kan zo plotseling overgeven zonder verdere symptomen duiden op een (milde) zonnesteek en moeten we naar de hap? Of moet er dan meer aan de hand zijn? Kan het zijn dat het gewoon te warm was op zn kamertje en hij daardoor misselijk werd? Hij is 2,5 trouwens. Papa was vandaag thuis, maar heb even nagerekend met hem; hij heeft ong. 6 bekertjes drinken op, war voor hem heel normaal is op een warme dag.
Jeetje meid dat je daar om 1.00 uur 's nachts een topic over opent....Je kan altijd bellen voor advies, dat kost niets en dan hoor je wel of het nodig is om langs te komen. Ik begrijp dit soort topics écht niet...
Nja dit dus... Als er echt wat is lijkt het me niet handig dat je gaat zitten wachten oo meningen op een forum... Gewoon doen wat je denkt dat goed is
Gewoon even bellen. Dat kan geen kwaad meid! Ik ben toen ook een keer met me dochter met een dag als dit de hele tijd onderweg geweest en savonds kreeg ze inene koorts, werd hangerig maar geloof niet gespuugd. Gebeld naar de huisartsen post want ik vond het super vreemd! Vertelde dat ze wss een zonnesteek had opgelopen door de warmte en het even in de gaten moest houden. Paracetamolletje erin en lekker laten liggen, geloof dat een bad niet ging werken omdat dr hitte van binnenuit komt. Daarna werd het minder gelukkig maar met dat spugen zou ik het ook niet vertrouwen! Mijn dochter was ook 2,5 toen. Sterkte!
Wat een nare reactie.s zeg natuurlijk mag t.s ook midden in de nacht een topic openen idd misschien met het idee dat er nog iemand zal reageren. Kan best zijn t.s dat je zoontje over gegeven heeft van wegen de warmte of heeft iets verkeerds gegeten dat er dan uit komt zou niet meteen naar de hap gaan wel gewoon goed in de gaten houden. Voor een keer spugen zou ik dus niet gaan. kan zijn dat er een buikvirusje op de loer ligt.. Vandaag lekker in de gaten houden en wat minder in de zon.
Spoed.. Om 1 uur snachts... Lijkt me het handiger om iemand te bellen dan om te wachten of er heel toevallig misschien iemand wakker is die je gerust stelt. In geval van ECHTE paniek hang je tenslotte uit eigen beweging al hele snel aan de telefoon.
Sprak overigens de buuf... Buurmeisje had ook een zonnesteek... En die had eigenlijk alleen tussen 17 en 19 even buiten gespeeld. Gaat toch hard met dit weer dus. Vooral genoeg drinken dus. En een pcmtje En volgende keer de hap gewoon bellen als je advies wil ipv zp gaan refreshen
Dit soort reacties kun je verwachten natuurlijk. Bij onze hap staat bellen eigenlijk altijd gelijk aan langskomen. Zelfs als je duidelijk om tips vraagt en aangeeft dat je je verder niet echt ongerust maakt, willen ze toch liever dat je even langskomt. En om nu een kind om 1 uur 's nachts z'n bed uit te sleuren terwijl hij verder niet ziek oogt vond ik ook weer zoiets.. Uiteindelijk besloten om hem te laten slapen. Vanochtend heeft hij gewoon gedronken en oogde nog steeds niet ziek, dus met duidelijke instructies naar het kdv gebracht, en er was verder niets meer aan de hand. Zal toch de drukte van de dag icm de warmte op zn kamertje zijn geweest.