Gaan jullie naar jullie huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mii1989, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer gaan jullie naar de huisarts? als het niet lukt om zwanger te worden, ik heb ook vaak gelezen dat je als je zwanger wilt worden naar de huisarts moet gaan ?

dit heb ik ook gelezen misschien heeft iemand er wat aan :
    Zwanger worden - redenen om minder lang af te wachten

Wanneer je redenen hebt om aan te nemen dat je vruchtbaarheid of die van je partner is verminderd, is het aan te raden om niet een jaar af te wachten maar al eerder naar de huisarts te gaan als een zwangerschap uitblijft. Om te weten of het jou en je partner betreft, kun je de onderstaande checklist gebruiken. Beantwoord je één van de vragen met ja, dan kun je al na een halfjaar of zelfs nog eerder naar de huisarts gaan.
    Checklist voor de vrouw
    Menstrueer je niet of bijna nooit?
    Duurt je cyclus langer dan zes weken?
    Duurt je cyclus korter dan 21 dagen?
    Heb je in het verleden vruchtbaarheidsproblemen gehad die mogelijk nog bestaan?
    Heb je een aangeboren afwijking of aandoening die mogelijk onvruchtbaarheid tot gevolg heeft?
    Heb je een medische behandeling ondergaan waarvan de arts gezegd heeft dat die onvruchtbaarheid tot gevolg kan hebben?
    Ga in al deze gevallen naar de huisarts zodra je zwanger wilt worden.
    Ben je 36 jaar of ouder?
    Heb je een Chlamydia trachomatis-infectie of een gonorroe-infectie doorgemaakt?
    Ga in deze gevallen naar de huisarts nadat je een halfjaar hebt geprobeerd om zwanger te worden. Let op: Wees na een doorgemaakte infectie verdacht op de verschijnselen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zoals buikpijn en soms bloedverlies, bij een positieve zwangerschapstest.

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Wij zijn vorig jaar (september) wel naar de huisarts geweest om te laten weten dat we graag zwanger willen worden, ook omdat ik antidepresiva slik (en moet blijven slikken) De huisarts vond dat toen wel fijn om te weten, en hield en houdt ook sindsdien wel rekening met onze kinderwens ook met het uitschijven van medicatie. Ik zou zeggen gewoon samen langs de huisarts gaan, het is goed dat die man/vrouw weet dat jullie graag een kindje willen.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij zijn na 9 maanden naar de ha gegaan, en dat is meer ivm de leeftijd van m'n man

4. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties ..

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    wij zijn naar de huisarts gegaan toen het na 1,5 jaar nogsteeds niet gelukt was om zwanger te worden!
    - terwijl we geen reden verwachtte dat het niet zou lukken, (we dachten zelfs dat het waarschijnlijk onnodig zou zijn! maar het tegendeel is waar want krijgen nu iui behandelingen! )

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen we 'bezig' waren. heb ik het aan de huisarts verteld toen ik er toch een keer was (voor iets anders). Ik zou er niet speciaal voor naar de ha gegaan zijn. Bij de eerste zwangerschap (*) heb ik een afspraak gemaakt om het te vertellen. Deze keer heb ik het gewoon via het telefonisch spreekuur gemeld.

7. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel balen, hopelijk lukt het nu wel! suc6 !

8. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat dacht ik zelf ook behalve als het langer dan een jaar duurd natuurlijk..

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja inderdaad vaak doet de huisarts ook niks als je korter dan een jaar bezig bent..ze ondernemen wat na een jaar...
    veel succes

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook toen het langer dan een jaar duurde, zijn wij nog niet gegaan. Maar wij hebben al lang geleden besloten het te accepteren als het via de natuurlijke weg niet lukt.

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    tupp@ mag ik vragen hoe lang jullie erovergedaan hebben??

gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

12. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke.. .. maar bij jou allemaal snel gelukt? zo te zien ;) veel geuk met je zwangerschap

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Miskraam ronde 12, nu weer zwanger in ronde 18 (of ronde 6, als je zo wilt tellen.) Mijn cyclus is wel een stukje langer. We zijn al bezig sinds mei 2008 en werden dus al redelijk ongeduldig.

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat kan ik me voorstellen! Wel knap dat jullie besloten hadden niet naar de dokter te gaan, gelukkig is het gelukt en nu lekker van genieten!

15. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke bedankt voor jullie reacties.. ik wacht nog wel even af.. :)

16. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    wij zijn nu voor de derde ronde bezig. ik heb er met mijn huisarts over gesproken toen ik daar toch was voor iets anders. Ik wil niet te voorbarig zijn maar wil het ons wel besparen om anderhalf jaar of langer te 'oefenen'. wij morgen dan ook als we willen wat zaad inleveren..kan gewoon thuis gedaan worden,ik hoef het alleen even weg te brengen..zo gepiept. why not zal ik dan maar zeggen..als er iets niet klopt weet ik het liever nu dan na een jaar..

17. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (België)
    Fijn te lezen hoe jullie er mee omgaan, wij gaan binnenkort ook de stap zetten naar verdere onderzoeken als het in ronde 15 niet raak is...
    Want we worden er ongeduldig van.
    Ik heb al 2 kindjes rondlopen uit mijn eerdere relatie, en 1 engeltje.
    Het duurde toen ook wel telkens een goed jaar eer het raak was.
    Maar daarna heb ik nog 2 miskramen gehad na Yenthe.

Dus ik weet niet of er nu een probleem bij mij ligt,of bij m'n vriend want hij heeft nog geen kinderen.

18. littlelovebug

17 feb 2010
    49
    0
    0
    powerkite instructrice
    krommenie
    ten eerste ik hoop dat jullie natuurlijk snel zwanger raken,maar ik kan mij niet voorstellen,dat jullie ha jullie al na 3 rondes naar bv de gyn doorverwijzen,anders zouden meer vrouwen al gelijk doorgestuurd kunnen worden;)Ik ken in ieder geval geen arts die zegt,o u bent 'al'3 rondes aan het proberen,en dat duurt te lang...anders zou ik wel graag jullie ha willen hebben;)

Ook vraag ik mij af uit nieuwsgierigheid......mochten jullie of andere stellen hier erachter komen dat jij of jullie partner of zelfs beide onvruchtbaar blijken te zijn,zijn jullie dan niet bang dat jullie dat elkaar kwalijk gaan nemen???

19. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik goeie vraag ben er altijd zelf bang voor ..
    Als mijn vriend het zou zijn kan ik ermee leven .. echt !
    maar als het door mij niet kan zo ik me schuldig voelen !! en ik weet niet dat ik daar mee kan leven, heb hem wel eens gevraagt en hij zegt dan gaan we toch vaker op vakantie maar ik weet dat hij heel veel van kinderen houd dus zou ik zelf dan wel moeilijk vinden .. En hoe denk jij daarover?

20. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    @littlelovebug

Heb je al getest :D?
    ik zie datje 10 dagen overtijd bent?

Deel Deze Pagina