Weinig vruchtwater tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karinatwin, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinatwin

karinatwin Nieuw lid

22 jun 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben inmiddels nu 5 maanden zwanger van een tweeling, de artsen hebben gezegd dat het om een een eige tweeling gaat.

Helaas, vandaag bij de 20 weken echo zijn we er achter gekomen dat 1 van de baby in te weinig vruchtwater zit. Met spoed ben ik verwezen naar de Leiden Ziekenhuis.:(

Ik zou morgen voor 2 weken op vakantie gaan, mijn vakantie gaat helaas niet door, vrijdag moet ik weer terug en daar zullen ze verder kijken wat ze gaan doen.

Er zijn nog een aantal zaken niet duidelijk, bij 1 kind zien we duidelijk de geslacht bij de andere niet dus is er nog twijfel of het wel 2 zelfde geslacht wordt. Ook was er avndaag gezien dat bij de kind die weinig vruchtwater heeft het blaasje vol zit, en dat is vreemd omdat juist deze kind weinig voeding binnen zou moeten krijgen.

Ik ben nu eignelijk heel verdrietig, omdat ik echt bang ben dat ik 1 van mijn 2 mooie kindjes moet gaan missen, en hoop echt niet dat het zo ver gaat komen.

Heeft iemand een soort gelijk ervaring betreft te weinig vruchtwater?

Er werd mij in eerste instantie niet gelijk vertelt wat het in hield, maar bij de Ziekenhuis in Leiden hebben ze alles goed uitgelegd.

Ik hoop dat alles goed komt,

2. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai karinatwin!

Ik kan je geen advies geven, want ik heb er geen verstand van, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen, en ik ga voor je duimen op een goede afloop.
    Probeer jezelf nog even niet te druk te maken,d at is niet goed voor jezelf en de baby's dus probeer positief te denken !!

Hou je ons op de hoogte??

groetjes Berretje

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, poeh heftig zeg!! Is het niet zo dat je tweeling dan misschien tts heeft? Tweeling Transfusie Syndroom (TTS)

Hopelijk kunnen ze je snel meer vertellen en valt het allemaal mee. Succes!

4. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Normaal heb je bij een 1 eiige twin geen verschillende geslachten ,ze zitten beiden in idem vruchtzak.

Lag je kleintje niet goed voor het geslacht te kunnen zien of was het echt aan de apparatuur te wijten?

Succes nog!

5. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil heb geen ervaring met een tweeling. Wel met te weinig vruchtwater maar na een paar weken had mijn kindje weer genoeg vruchtwater. Ik heb toen uitgebreide doppler-echo's gehad en alles was goed.

Maar je bent in het lumc in goede handen. En zeker als het gaat om tweelingen. Alle gynaecologen daar zijn heel goed en de prenatale artsen die de echo's doen ook.

Wanneer moet je weer gaan? En ging het om TTS of om iets anders?

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Jeetje dat is effe een domper je bent helemaal ingesteld op die lekkere vakantie en dan dit.
    Sterkte hoor, ik heb het zelf niet mee gemaakt maar een vriendin van mij wel die is ook heel goed in het LUMC onder controle geweest en ikzelf heb ook veel in het LUMC controle gehad ivm complicatiie´s ze zijn heel kundig en weten heel veel.
    Ik kan niet anders zeggen als dat je in het LUMC heel goed zit fijne artsen en gynocologen helemaal top daar.

Deel Deze Pagina