wie kan me even helpen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tasjaaa, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hallo,

Mischien een beetje een rare vraag voor jullie.
    Maar zit nu even krap met geld aan gezien ik momenteel werkloos ben.
    Ik heb morgen mijn eerste echo. met 11 weken en 1 dag.
    Maar ik weet niet hoeveel het gaat kosten?
    Hoeveel koste het bij jullie de eerste echo?

Alvast bedankt!

Liefs

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Hoi Tasjaaa, volgens mij sturen ze de factuur direct naar je zorgverzekering want ik heb toen ik mij aangemeld heb mijn verzek.nr. en bsn nr moeten geven. Zo kunnen ze een check doen of je idd verzekerd bent en dan zie je als t goed is geen factuur.

3. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Oke nou dat zou mooi zijn!

Ik heb inderdaad ook bij de eerste afspraak mijn verzekerings gegevens moeten geven.
    Maar een vriendin van mij zij dat ik het contant moest betalen en dat ik het dan zelf naar mijn verzekering moest sturen om alles terug te krijgen..
    Naja ik wacht het maar ff af dan..

iig bedankt! :)

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Volgens mij hoeft dat niet en als dat wel zo is kunnen ze via vecozo dat is een programma waar ze mee werken in de zorg alles controleren of je wel verzekerd ben (ik werk in het umc utrecht) en dan leg je bij wijze van spreke uit hoe je situatie is dat begrijpen ze best wel en of jij nu eerst betaald en dan de factuur opstuurd naar je verzekering of ze doen het gelijk. het enige verschil is dat ze ff iets langer op hun geld moeten wachten. Maar maak je niet ongerust ze zijn gemachtigd om direct bij je verzekering te declareren.

Veel plezier bij je eerste echo en t zal vast allemaal goed zijn.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou heb er ng nooit van gehoord hoor dat je een eerste medichse echo, want dat is het toch, zelf moet betalen. een pretecho is wat anders. maar termijnecho niet hoor die word vergoed. en tegnwoordig gaat alles automatishc en hef je die dingen neit meer voor te schieten.

6. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Maar ik heb mijn echo gewoon bij mijn verloskundige praktijk.
    Mischien licht het daar aan ?
    Nou ik ga ze morgen anders wel even bellen van te voren..
    Want ik vind het ook allemaal raar.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    zover ik weet merk je er niks van en gaat het allemaal automatisch.. heb nooit een rekening gezien van de echo's

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Volgens mij wordt het gewoon allemaal vergoedt via je ziekenfonds. Zou je maar niet zo druk maken komt vast goed.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb ook nog nooit wat hoeven te betalen hoor ..........

Succes met je echo !!!

10. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    ik heb ook nog wat hoeven te betalen, zowiezo krijg je 2echo's vergoed, en als de vk of gyn het nodig vind om nog 1 te maken ( medische reden) krijg je het ook vergoed. alleen als je zelf een echo wilt maken, bv pretecho ofzo, dan moet je het wel uit je eigen zak betalen!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Je krijgt zoiezo 2echo's vergoed en als ze een medische aanleiding hebben om meer echo's te doen dan worden die ook gewoon vergoed.
    Ik zou voor de zekerheid gewoon je verzekering bellen, daar weten ze het vast wel.

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb ook nog nooit voor me echo's betaald het zit toch standaard bij je verzekering in in elk geval 2

13. Ik heb nu in totaal 3 echo's gehad, allemaal bij de VK en geen cent hoeven te betalen. De eerste echo, was een extra echo i.v.m. bloedverlies, heb toen nog gevraagd of er kosten waren, maar nee, wordt vergoedt via ziektekosten verz.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb 6 medische echo's gehad en nooit een rekening gezien.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb destijds wel zelf contant moeten voorschieten en declareren bij mijn zorgverzekeraar. Er was iets raars aan de hand met de systemen van het echobureau, waardoor zij het niet rechtstreeks konden doen. Vaag verhaal, maar omdat het voor mij geen probleem was, heb ik het gewoon zo gedaan.
    Maar zelfs al zou het zo moeten, als je uitlegt dat je er niet op hebt gerekend en je het geld niet kunt missen, regelen ze vast iets voo rje.

16. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi dames, beetje laat.. maarja :p

Ik moest dus wel betalen.. de meeste verloskundige praktijk vragen het bedrag zelf te betalen en dan krijg je een bon mee die je kan op sturen naar je verzekering..
    Zal niet bij alle echo's zijn maar bij de termijn echo dus wel..

Liefs!

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn echo is ook bij de vk gemaakt, en daar gaat de rekening direct van naar de zorgverzekeraar. Het ligt aan wat voor soort verzekeringspolis je hebt. Bij een natura polis gaan rekeningen meestal direct naar je verzekeraar. De rekening voor wat je nog moet bijbetalen zelf evt, wordt dan weer naar jou gestuurd. Bij een restitutiepolis betaal je eerst zelf bij de behandelaar, en stuur je de rekeningen door naar de verzekeraar.

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    maar je moet toch wel eerst 150 euro eigenrisico betalen???

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die heb ik allang ergens anders aan betaald ;)

20. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Verloskundige zorg valt net als huisartsenzorg buiten het eigen risico dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Behalve van de extra toxoplasmose test die ik op eigen verzoek erbij heb laten doen (en die van mijn eigen risico afging, ach 2 tientjes) idd geen rekening gezien, alles werd rechtstreeks naar mijn verzekeraar gestuurd en door hun vergoed incl. echo's.

(kraamzorg ook geloof ik, al betaal je daar wel weer een eigen bijdrage voor)

Deel Deze Pagina