vervelende vrouwen die zich bemoeien met wat je wel en niet mag eten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Oh ja of als je een combinatie test doet of het geslacht weet en verteld dan hoor je ook vaak, wat een flauwekul dat konden we vroeger ook niet. Nee en nu wel. :$

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Daar heb ik ook (nog!) geen last van gelukkig.
    Mijn moeder let ook heel goed met wat er in huis word gehaald en als we ergens zijn kijken we wat ik kan en mag eten enz. Eigenlijk een goede steun dus!
    Mijn klasgenootje daarintegen doet heel makkelijk, 'ach dat mag toch wel een x en een vriendin van mij deed alles behalve drinken' mijn reactie was dan luister je vergeeft het jezelf nooit meer als je kleine wat oploopt omdat JIJ zo laks bent geweest qua opletten. Maar goed kan tegen de muur lullen, krijg dan te horen 'pff dan kan je jet zo goed niks meer eten zo weinig mag je'

Valt reuze mee, moet een gewoonte worden! Toch?

Kortom het zullen mensen hun onmacht wel zijn dat ze zo reageren :)

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    ????? Dat is toch jouw probleem?!!! Al trek je jouw kind de kleertjes binnenstebuiten aan, daar heeft zij toch niks mee te maken?
    Hahahahaa nou, mijn katten hebben lang haar! Onze kleine zal ook echt niet haarloos door het leven gaan! Ben ik nu een slechte ouder?

@ Sadieraven:
    Nou, sorry hoor, maar dat je niks meer mag, dat slaat natuurlijk ook als een l*l op een drumstel! Jouw vriendin kan heel goed overdrijven blijkbaar! Die paar dingetjes die je een paar maanden niet meet mag of met mate moet gebruiken... Tis maar met wat je voor je kind over hebt..

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik werd vorige week op een boze toon aangesproken door 2 vrouwen bij de viskraam in Zandvoort.
    "Jij mag helemaal geen rauwe haring eten, dat is niet goed voor je kind!"

Tsss.... M'n vriend schaamde zich kapot toen ik hun eventjes duidelijk maakte dat ik helemaal niet gediend ben van hun bemoeienis

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Pffffffff dat gezeik over katten ken ik :x
    Toen ik van de eerste zwanger was moesten ze maar weg van sm, de haren waren tenslotte dodelijk......ja tuurlijk whatever.
    Ik aan mijn vk gevraagd hoe dat nou zat (kon ik het lekker onder sm's neus wrijven hihihihi) ze zei dat de haren niet dodelijk zijn, je moet alleen opletten dat de kat niet bovenop de kleine gaat liggen, dat is alles.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Pfff, wat een gezeur zeg...

Heb het hier nog niet meegemaakt, moet ook zeggen dat ik niet echt op anderen let in de super, daarbij heb ik van mezelf een blik die meteen duidelijk maakt niet van bemoeienis gediend te zijn. ;) Pak ook dingen die niet mogen, wie zegt dat ik het zelf op eet? VL moet ook eten en hoeft niets te laten omdat ik het niet mag, dus pak ook filet american e.d.

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik kreeg gister nog rare blikken toen ik een biertje uit het schap van de supermarkt trok. Ik vond het wel geestig. Ik ben toch uiteindelijk niet in mijn eentje zwanger geraakt; ze kunnen op hun vingers natellen dat er ook een Pappamuis kan zijn die helemaal geen voedselbeperkingen heeft. Maar niemand zei iets erover.

8. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik word niet goed van mensen die zeggen ´30 jaar geleden deden we allemaal niet zo moeilijk hoor het wordt steeds gekker` nee maar nu weten we meer en als ik voorzichtig wil zijn met bepaalde producten dan doe ik dat!

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik vind zelf dat er vaak veel te ver wordt doorgedreven in wat je wel en niet mag. Ik ben nu voor de vijfde keer in verwachting en de deskundige meningen over wat wel en niet mag verschillen per zwangerschap. Ik gebruik vooral mijn gezonde verstand.

10. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb met mijn eerste zwangerschap ook wel wat van dat soort dingen meegemaakt. We gingen uit eten, en ik kon eindelijk weer eten aangezien ik de eerste drie maanden ontzettend ziek ben geweest. Dus ik lekker voor- en hoofdgerecht en daarna had ik eigenlijk ook nog wel zin in een ijsje. Kreeg ik de opmerking, je hoeft echt niet te eten voor twee hoor nu je zwanger bent. Grrr alsof je niet drie gangen mag eten of zo.

Op een verjaardag pakte in een toastje met brie, was de verjaardag van mijn moeder de brie gewoon euroshopper van de albert heijn. Vraagt iemand, wat doe jij nou? Dus ik heel droog, een toastje brie eten. Maar dat mag toch helemaal niet! Wel als het niet van rauwmelkse kaas is. Ach ja ik zal deze zwangerschap vast ook wel weer opmerkingen krijgen.

Wat betreft buikgraaiers, valt wel mee, maar wangenknijpers toen de kleine geboren was. pfff net of je baby van iedereen is, blijf met je handen uit de kinderwagen!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel iets beters te doen dan me druk te maken over dit soort dingen. Bovendien zijn sommige adviezen wel goed. Ik ben tenslotte ook niet alwetend...

Daarnaast lees ik ook adviezen die vanuit bepaalde culturele overtuigingen worden gegeven. Ik zou dan gewoon uitleggen waarom je daar niet in gelooft. Overigens zonder de illusie te hebben dat je culturele overtuigingen met 1 gesprekje verandert.

De meeste adviezen komen uit een goed hart (maar soms uit een onhandige mond)

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Oh ja heerlijk mensen die het allemaal zo goed weten :D

Ik ging sigaretten kopen, ja sigaretten!!! En het enigste waar naar gestaard werd was mijn buik, uhm jaa?? Ze gaan er dus al standaard vanuit dat die sigaretten voor mezelf waren.

Ik at met de gourmet een stukje brie op stokbrood, had allang gezien dag het brie was die ik gewoon mag eten, nou ogen van andere mensen kunnen me toch groot worden!

Ook ik heb katten, nou nou die beesten zijn vies, onhygiënisch etc etc..
    Uhm, waar bemoei je je mee? Als je er last van heb kom je toch niet meer langs. Als iets niet vies is zijn het we m'n katten.

Met een BBQ heb ik expres een blikje alcohol vrije Rosebier opengetrokken, wat krijg je dan voor reactie? Ah das zeker alcoholvrij?? Jaja dan ken een normale reactie wel..

Agh ja ik lach er altijd maar om!

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Heb ik ook gezegd, vond het onzin wat ze zei. Ze gaf mij alleen maar een aanstellerig gevoel. Ik ben niet feilloos maar let echt wel op met wat ik doe. Het enige wat ik tegen dr zei was van wacht maar tot je zelf zwanger bent dan hoor ik je nog wel.
    Maja lekker laten gaan, ik weet wel beter ;)

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Waar het vandaan komt is idd niet van belang. Maar wanneer je in een NL supermarkt brie koopt hoef je niet op te letten, want die is altijd gepasteuriseert.

Maar even on topic. Hier is het vooral mijn man die steeds vraagt of iets wel of niet mag. Schatje is gewoon beetje overbezorgd, maar gelukkig neemt hij wel van me aan wanneer ik zeg dat iets geen probleem is.
    Soms is het ook grappig. Hadden we een gezellig avondje met mijn familie. Worden de toastjes en kaas op tafel gezet. Hij was net bij onze zoon die juist op bed gelegd was. Dus ik zeg tegen mijn zus: moetjeopletten, zometeen gaat hij de kaas controleren. Dus 5 minuten later zit ik met een toastje in mijn hand. Manlief komt binnen en duikt meteen op de kaas. Is die van rauwe melk? Wij kwamen dus niet meer bij van het lachen.

Verder is mijn schoonmoeder (man heeft t niet van een vreemde) nogal overbezorgd. Toen we laatst daar waren geweest en weer naar huis wilden gaan wilde onze zoon met de trap naar beneden (3e verdieping). Schoonmoeder schrikt zich wild.. nee dat kan echt niet hoor... Nou ma... Ik kan nog wel traplopen hoor, met een buikje van 12 weken. Heb net zitten vertellen dat ik met zoon op de trampoline heb staan springen, dus een paar trapjes zal ook wel lukken. haha.

Ik maak me er niet druk om. Het komt uit een goed hart.

Ook leuk: als je bezoek hebt voor jezelf in de keuken een glas druivensap inschenken in een wijnglas :p En als iemand vraagt wathet is zeg je "merlot" (merlot-druivensap van de ah)

15. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Haha allemaal heel herkenbaar!

De sm van mijn zusje vroeg mij hoeveel ben je aangekomen??? Ik was toen 38 weken en ongeveer 14 kilo aangekomen. Haar ogen rolde uit haar kop. Zo veel!!!!! Jeetje ik was maar 9 kg aangekomen.... Tja, mevrouw vergat erbij te zeggen dat haar kind met 33 wk ter wereld kwam....

Omdat ik veel vakantie dagen overhad, heb ik die achter mijn verlof geplakt 7 weken extra :) allemaal in goed overleg met mijn baas. Nou wat een commentaar ik daar op gekregen heb! Van mensen die ik amper ken...Hoe ik dat kon doen...
    En toen onze kleine 3 weken was besloten wij om op vakantie te gaan naar Oostenrijk (mijn ouders waren er ook). Zondagavond besloten maandagochtend in de auto. Nou je had sm moeten horen!!!! Hoe ik dat kon doen! Onverantwoord! Ik moet jullie autosleutel afnemen!!! En dan in die auto (een aygo)! Nou wij zijn lekker gegaan en hebben en top tijd gehad! Zelfs daarna was sm niet te genieten, tja toch maar even duidelijk gemaakt dat WIJ bepalen wat er gebeurd en niet zij. Als ze het niet begreep dat daar het gat an de deur was....

Deel Deze Pagina