Verveling op Verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vdvl95, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

;)Officieel ben ik nog niet op verlof maar mijn contract is afgelopen, ik zit zo'n 6 weken extra thuis dan 'normaal'.
    Dit is pas sinds een aantal dagen maar ik word GEK. Zit mezelf zo wat op te vreten. Het huishouden is gedaan, het is ijskoud buiten, bah.

Een paar dingetjes:
    -ben niet meer zo fit, loop al te hijgen als ik de trap oploop en moet rustig aan doen van de VK
    -ken weinig mensen in de buurt omdat ik hier niet vandaan kom
    -heb het financieel niet breed

Iemand tips om deze weken in te vullen? Wat deden/doen jullie tijdens het verlof? :D
    (Ik weet, straks is alle rust voorbij met de baby maar voel me toch niet prettig erbij om niks te doen)

2. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan een spannend boek lezen.
    Misschien kleertjes voor de baby of een dekentje haken of breien (kun je eventueel leren via youtube.
    Je hebt tegenwoordig ook kleurboeken voor volwassenen, dat vind ik zelf leuk om te doen.
    En eventueel iets bakken, bijvoorbeeld een wortelcake, of gezonde muffins met havermout. Je kan het ook vaak nog invriezen als je over hebt, dan heb je nog iets lekkers als je straks minder tijd hebt.
    Of een leuke serie gaan kijken, dan vliegt de tijd ook voorbij.

3. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind mijn verlof ook dodelijk saai!

Wat ik de hele dag doe: netflix kijken, boek lezen, huishouden, met de hond wandelen, tekenen, boodschappen, nieuw recept koken, een uitgebreid bad nemen.. en dan houd mijn inspiratie op..

Sterkte, ik ben nu 40+2 en wat mij betreft mag de kleine nu weleens komen ;)

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb een fotobewerkingsprogramma gedownload en ben mezelf dit nu aan het leren via filmpjes op youtube. Kan ik straks goed gebruiken voor de foto's voor m'n baby! Ook heb ik administratie geordend zowel op papier als op de pc. Ik heb ook geprobeerd om te haken, maar dat was niets voor mij...

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nog een hobby oppakken? Je hebt nog genoeg tijd om bijv te haken of te breien.

Verder:
    - uitgebreid koken, of taarten bakken
    - boek lezen
    - een nieuwe televisie serie gaan kijken
    - veel met vriendinnen afspreken (en dan lekker thuis blijven)

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Misschien kan je contact maken met nieuwe mensen. Bij ons in de stad is elke maandag ochtend mamma café. Daar komen aanstaande moeders en moeders om te netwerken, en hun sociale omgeving uit te bereiden . Zelf nooit geweest maar wel ontzettend leuk initiatief. Kost je kop thee of koffie van 2,- meer Niet.

7. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Leuke ideeën :D ik ben dus niet de enige.
    Wat het contact maken betreft, ik zit ook op een zw cursus maar weinig vrouwen van mijn leeftijd dus komt helaas niet veel verder dan een praatje. Haken/Breien ga ik eens voor kijken misschien via Youtube inderdaad. Heb het nog nooit gedaan. Mijn vriend zei al ik neem wel een paar breinaalden mee maar als ik niet weet wat ermee te doen heeft dat ook weinig zin;)

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    fotoalbums maken?

9. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Oh ja vorige zwangerschap zat ik van 24 weken thuis. Verplicht blijven liggen ook nog.... ik heb heel veel series gekeken. Harry Potter opnieuw gelezen. Maar ik heb mijzelf vooral heel zielig gevonden :p

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook al bijna 4 maanden thuis van 't werk
    Maar uiteindelijk vliegt de tijd toch wel hoor..

Ik heb veel series gekeken, gelezen, opgeruimd & gepoetst op 't gemak, afgesproken met vriendinnen, gaan zwemmen, onze trouwalbum eindelijk gemaakt
    Vanaf 30 weken ben ik begonnen met alles uit te wassen, kast in te delen, koffertje maken enzo..

11. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb me nou nog nooit verveeld tijdens verlof haha.. De weken voor de baby kwam heb ik me flink uitgesloofd in het huishouden. Echt alles flink onder handen genomen, ieder hol en gat had ik gehad maar dan iedere dag wat. Toen ik zwanger was vd eerste ging ik ook iedere dag uitslapen, lekker uitgebreid badderen iedere dag, boodschappen inderdaad, lunchen met vriendinnen of m'n moeder etc, heb me geen dag verveeld. Was toen met 34 weken gestopt en was dus nog 6 weken vooraf vrij voordat de baby kwam met 40.2.

12. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik zit nu al drie weken ziek thuis. Ik vermaak me met rommelen in de babykamer, wandelen, tv kijken, huis opnieuw inrichten (partner wordt gek daarvan), in bad gaan, administratie op orde maken, geboortekaartjeontwerpen en aanpassen, kleuren voor volwassenen, middagdutjes, mijn partner helpen met thuiswerken, koffertje inpakken (en weer uit en weer in en weer uit etc), brood bakken, dat soort dingen.

13. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Wat is dat kleuren voor volwassenen precies? En waar maken jullie geboortekaartjes? Dan kan ik daar eens voor kijken

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik had een periode even niks qua werk/studie en ben toen begonnen met knuffel haken. Erg leuk vind ik zelf! Had het nog nooit gedaan maar het is vrij makkelijk te leren, helemaal met youtube filmpjes :)

15. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Zelf dingen knutselen bv mobiel voor op t kamertje als je DIY babykamer intikt krijg je veel leuke ideeën.
    Ga elke dag boodschappen doen voor het eten van die avond zo ben je er toch even uit.

Deel Deze Pagina