Verveling slaat toe... hoe zit dit bij jullie!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Vooralsnog hier ook geen verveling. M’n man werkt thuis, maar doet dat ook veel ‘s avonds.
    Ik doe ‘s ochtends schoolwerk met de kleuter en m’n man houdt de peuter bezig.
    Ze kijken iets meer tv, we starten ‘s ochtends rustig op, fietsen elke dag, lopen een rondje, spelen eindeloos in de tuin en eigenlijk is het best relaxed. De kleuter bloeit helemaal op, is super relaxed,
    Had nooooit gedacht het te zullen zeggen, maar van mij mag het best nog even duren.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik verveel me niet, de dagen/weken vliegen juist voorbij.
    's ochtends zoon wat huiswerk maken, maar daar is hij ook zo mee klaar. Om 10u mag hij even op Squla.
    Daarna rondje wandelen, dochter op bed, middags nog een rondje wandelen en in de tuin spelen. Avondeten en dan gaan ze weer naar bed en ben ik kapot. De dagen zijn wel intensiever voor mij, heb maar beperkte energie.

Ik had verwacht er meer moeite mee te hebben. Mijn opleiding ligt wel zo goed als stil, maar dat komt wel weer.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee zeker niet. Hier vliegen de dagen voorbij! Te weinig uren in de dag.

kids vinden t ook heerlijk! Van mij mag dit wel tot t nieuwe schooljaar zo blijven. Helaas, voor de meeste gelukkig, zal dit niet gaan.

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Pfff... wilde dat ik tijd had om me te vervelen!
    Mijn man is hovenier en werkt nog steeds, het wordt nu zelfs drukker ivm mooie weer, dus waar hij eerder nog vaak middagjes vrij was, komt hij nu steeds later thuis.
    Ik heb zelf een eigen boekhoudkantoor en dat is nu de drukste maand van het jaar. Mijn zoon moet ook geholpen met school en het huishouden is elke keer een beetje tussendoor.
    Weekenden proberen we dat soort dingen wel even bij te werken, en dan doe ik grote boodschappen voor een week en brengen we wat boodschapjes bij schoonouders in de tuin. Dus nee... ik heb het drukker dan normaal!

Syane vindt dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Dit! Veel drukker dan normaal. Vervelen... wat is dat.... Fulltime thuiswerken, kinderen begeleiden bij school, man in een vitaal beroep die meer dan fulltime onregelmatig werkt enzovoorts. Bleh...

Wellesnietes, 1991Mamavanvier en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Je opent een topic over verveling. Ik zie vier hartjes staan. En het enige wat ik denk is: 'wat doe ik fout?' :p

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Afgezien werkdagen die geen einde lijken te hebben heb ik t prima naar mn zin (calamiteiten daargelaten). Vandaag van 08:30 tot 22:30 aan t werk geweest met 2.5 uur pauze ertussen...o.a. om toch ook ff dedicated samen met de kleine nog wat te doen. Zat met 2 storingen dus terwijl de boel staat te stampen kan ik wel wat maar ook niet veel, moet die processen op de server ook in de gaten houden.

Een 3 jarige is echter al blij met 60 gietertjes water...de planten wat minder. Leert net steppen, is net zindelijk geworden in deze quarantaine, leert cijfers en extracte objecten tekenen. Totale ontdekkingstocht en met weinig al dolblij.

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Hier kom ik ook eerder tijd te kort in een dag.

Nog geen moment last van verveling gehad.

Beide moeten we werken en dan ook contra om zelf voor de kids te zorgen. Heel blij mee dat dit ruilen van diensten(vitaal beroep) nog elke week gelukt is.

Werken, huishouden, elke dag proberen een stuk te lopen/fietsen en dan nog schoolwerkjes school. Genoeg te doen.

Als je niks te doen hebt kan je ook knutsels maken voor de mensen die alleen zitten.
    Je kan van de kleintjes hun handje verven en dan op papier zetten en er dan een kip van maken zie Pinterest echt supertof en makkelijk.
    Je kan ze in de buurt rondbrengen of in de brievenbus doen bij een verzorgings/verpleeghuis oid.
    Of de berenroute.

Sorry als je niet op tips zit te wachten:)

Syane en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Half 10 uit bed ❤ daar kan ik alleen nog maar van dromen :roflmao:

Axia, Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nog geen last van verveling, ik neem overal uitgebreid de tijd voor en dan is de dag opzich zo om. Wel mis ik mijn sociale contacten ontzettend! Was ook wel regelmatig in de kroeg te vinden, op een terras of lekker een hapje eten. Maar dat vind ik nog niet het ergste nu. Gewoon lekker even bij elkaar een borrel of bakkie drinken, dat mis ik echt.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja heerlijk. Mijn oudste zijn pubers en die zie je niet voor 12 uur en de jongste gaat om half 9 naar beneden en gaat dan tv kijken of op de IPad. Ben nog nooit zo uitgerust geweest ;)

bosi333 vindt dit leuk.
  12. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Haha, nou vervelen... ik mis gewoon dingen om te doen... In de avonden maak ik het huis schoon, afstoffen en stofzuigen , dweilen ect... De was doe ik de ochtend. En ik heb 1 kind in groep 1 die ik in de morgen een opdracht geef vanuit school, de rest speelt wel... En knutsel met hun, kleuren , verven, enzo.. ik mis gewoon ook het weg gaan, we gaan wel wandelen en fietsen maar goed. nadat alles heb ik het wel gezien!

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Geen last van.
    Maar ik werk nog van huis voor 3 dagen.
    De overige dagen zijn we druk bezig.
    de tuin word volgende maand gedaan, ik ben een tripp Trapp aan het verven en verzin telkens weer iets nieuws.
    De kids vermaken zich zelf en elkaar.

14. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik plan iedere dag iets om thuis te doen waar ik normaal minder tijd voor heb zoals gordijnen wassen, keukenkastjes soppen etc..
    leuk? Nou nee..
    ik werk daarnaast ook nog en help de kinderen. Ik probeer wel gewoon de hele dag bezig te zijn. Want zodra ik niks ga doen, dan zal verveling snel toeslaan. Ik kijk graag tv, vooral voetbal etc.. dat is nu helemaal niks.. dus ben aan het lezen geslagen! Ook leuk!

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Heerlijk. Hier roept er elke ochtend om 5u eentje Maaaaaama. Dan heeft ie weer alles uit bed gemikt.
    Hij slaapt dan nog vrolijk verder tot ergens tussen half 7 en half 8. Maar mag je 1 keer raden wie er dan niet meer kan slapen :roflmao:

16. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik verveel me niet, in de ochtend werken we aan school, en ik doe dan het huishouden. In de middag de kids naar buiten, en bijvoorbeeld fietsen/wandelen. En ik werk elke dag een paar uurtjes, of in de avond, of als mijn man thuis is (hebben eigen bedrijf). Mis wel af en toe tijd om alleen op te laden. Maar goed, shit happens.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113

Ja hier hetzelfde. Puber trekt haar eigen plan. Gaat gewoon netjes om half 10 online beginnen met school.
    Zoon is bijna 10 en staat zelf op en als ik zeg dat we gaan beginnen met school dan beginnen we.
    Ik zet de wekker wel om 9 uur. Maar....dan lig ik nog wel even lekker koffie te drinken en een serie te kijken.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Geen verveling....
    Ik werk
    daarnaast heb ik thuis 3 kinderen waarvan 2 schoolgaande van 5 en 7 dus ha die hebben wel begeleiding nodig

Ik denk dat het er erg vanaf hangt of je zelf ook werkt en hoeveel kinderen je hebt

Syane vindt dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar vinden ze het buitenspelen niet saai dan op den duur? Hier missen ze echt wel vriendjes en vriendinnetjes. Ze zijn nu wel op elkaar uitgekeken thuis

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik verveel me niet. Er is genoeg te doen. Iedere ochtend ben ik een groot deel van de ochtend bezig met het schoolwerk van de kinderen. Een kleuter en 1 in groep 5. Mijn 8ste groeper doet het gelukkig allemaal zelf.
    Daaromheen heb ik mijn huishouden. Het huis wordt veel sneller vies en rommelig met alle kinderen thuis.
    Ik baal meer van het feit dat ik echt geen tel rust heb. Je kunt nergens heen. Ziet en spreekt niemand. Voel me behoorlijk opgesloten. De kinderen zijn inmiddels ook een beetje op elkaar uitgekeken. Maken om niks ruzie:(
    Om daarna weer vrolijk verder te spelen:rolleyes:

Maar nu is onze modem kapot gegaan. Onze tieners zijn in alle staten. Dat ze hun schoolwerk niet kunnen maken, daar liggen ze niet wakker van. Maar ze kunnen niks meer. Hun leven speelt zich nu eenmaal behoorlijk online af. En ze zijn nu echt wel heel erg offline!
    Geen internet, geen tv. Ze vervelen zich stierlijk!!
    En het duurt waarschijnlijk nog een paar dagen voor de nieuwe modem binnen is:cry:

Deel Deze Pagina