Nee ze zitten niet op dezelfde basisschool . Gaat trouwens vandaag goed! Ik heb even meegespeeld, maar nu ging hij verder mijn tent, dus mama kon even zitten. Alles komt altijd goed
Hier braaf op werk terwijl dochterlief bij oma logeert tot morgen. Vind het dan altijd wel stil hoor thuis.. ben er toch wel aan gewend dat ze continu aandacht vraagt en geeft Alleen manlief moppert weleens dat als ik wat in huis doe.. ik altijd veel langer bezig ben dan hij. Maarja.. ik heb altijd een behulpzame peuter die toch regelmatig wat bijsturing vraagt "Nee, geen water in de plantjes die op de speakers staan... dat doe ik zo zelf wel" "Nee, je hoeft niet te dweilen voor mama!" "nou ok.. ga jij de keuken maar dweilen dan" (tegels.. rest van huis is laminaat en ze dweilt hele emmers over de vloer) etc..
Werken in thema's. Dadelijk komt de herfst er aan en dan kan je wat knutsels rondom de herfst maken. Zelf bladeren en eikeltjes laten zoeken. De bladeren kan je verven en dan op een vel papier afdrukken. Van de eikeltjes kan je poppetjes maken. Misschien kan je ook op zoek naar sporen van dieren of paddestoelen. En Sinterklaas is ook nog in de herfst. In de winter kan je dan vanalles rond het winter thema doen. Sneeuw, kerst, nieuwjaar. Je hebt in de winkel ook altijd van die boekjes met simpele reken en taalspelletjes, misschien vindt hij het leuk om dat te doen.
He Bonnie Bedankt voor je tips. Ik ga dat wat bewuster doen. We deden het al wel dat soort werkjes, maar niet zo consequent. Is een goed idee om mee te starten. En die boekjes (rekenen en taal) vindt hij heel erg leuk. Ik probeer nu dat ook wat vaker te gebruiken.
Nog een tip! Ik ben net naar een echte speelgoedwinkel geweest. (dus geen Bart Smit of Intertoys), maar z'n ouderwetse . Ik heb echt een half uur met deze vrouw gepraat en ze had zo veel leuke ideeën. Leuk speelgoed, maar ook ideeen. Dus ik kan er de komende tijd er weer tegen aan. En.. ik heb gelijk weer nieuwe suggesties voor verjaardag en Sinterklaas. Wisten jullie trouwens dat Haba hele leuke spellen heeft voor deze leeftijd
hoi .. hier nog een moeder met een moeilijk te inspireren kindje ahahaha Bryan wordt ook in febr 4 en gaat 3 dagen naar het kdv daar gaat vanaf 22 -8 zijn beste vriendje naar de basis school en daar heeft hij het nu al moeilijk mee Op kdv zeggen ze ook dat ze het idee hebben dat hij zich verveeld en hier thuis is dat ook zo .. Ik heb een hoop goede tips gelezen op de voorgaande pagina's maar meebabbelen hier lijkt me wel super leuk ... !
Nou doen we dat toch Op advies van Bonnie ga ik nu (vanavond) op zoek naar herfstwerkjes om thuis te doen. Wie weet kunnen we zo een aantal dingen bedenken om in de herfst maanden te doen. Als het lukt zet ik ze wel wel even hier. Daarbij ga ik nu ook elke dag bewust een half uur met hem zitten om taal/tel spelletjes met hem te doen. Dat vindt hij erg leuk!
ik moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk vind om samen te gaan zitten .... ... daar voel ik me wel schuldig over ... Herfst werkjes bedenken leuk.... Dacht al meteen aan de volgende dingen : * kijkdoos maken van herfst dingen uit het bos * mooi blad zoeken en na schilderen * pompoenen versieren K ga nog even verder denken
Ik kwam overigens dit vanmiddag tegen misschien hebben jullie er iets aan ?? KNUTSELEN met peuters en kleuters
Eerlijk is eerlijk... kost mij ook wel eens moeite hoor Bij de Hema heb ik hele leuke boekjes gevonden met allerlei opdrachten er in. Vaak heb je ook van Sesamstraat boekjes of Thomas de treinboekjes waar allerlei opdrachten in staan. Maar volgens mij moet het ook te vinden zijn via internet. Wat Tobias ook leuk vindt is een zoek boek. Een hele grote afbeelding waar ze dan 1 ding in moeten zoeken. Die leen ik gewoon van de bibliotheek. En spelletjes zijn heel leuk om te leren tellen.
Ik ben nu bezig met een WORD document voor herfstideeen. Als het klaar is, ik moet vandaag weg dus dat lukt niet, maar dan kijk ik even hoe ik dat online krijg. Kunnen jullie ook gebruik van maken.
Nou ik heb de smaak te pakken hoor. Ik heb inmiddels 15 leuke werkjes gevonden voor de herfst. Ik wil dit ook doen voor: Halloween, Sinterklaas, Winter en Kerstmis. Een probleem. Ik kan geen word documenten toevoegen Dus laat even weten als je interesse hebt in het document dan kan ik het je mailen. Ik heb nu voor de herfst deze ideeen gevonden; Brooddeeg egeltje met zelf gevonden takjes. Herfststukje Herfstketting Pennenbakje knutselen Kabouter op herfstblad Spinnenweb Zoek de verschillen puzzel en kleurplaat Wat hoort bij wat? Blaadjes plakken. Pindas rijgen Paddenstoel knutselen Een boom met vingerverf Flitsende herfst sierraden Lichtpotje Tellen met kastanjes
Ook hier een mannetje dat begin febr alweer 4 jaar wordt. Echt verveling heb ik nog niet gemerkt gelukkig. Hij kan zich echt super in zijn eentje vermaken. Ik denk dat het komt doordat hij 2 oudere broers heeft. Op momenten dat hij alleen thuis is dan gaat hij zelf al van alles ondernemen. Verven dat is en blijft hier toch wel het aller leukste. Nu nog een weekje vakantie en dan mag hij weer naar de psz. Succes meiden het komt vast en zeker allemaal goed!
@ anias !!! wat goed meis ! ik wil inderdaad je document wel hebben !! helemaal super ! @ lianda .. Fijn dat jij dit probleem nog niet ervaart ! 2 grote broers is ook erg fijn he
Hier herken ik het wel.Gelukkig kan ik ze nog goed bezighouden met knutselen en buitenspelen.Maar over een week gaan ze naar school,dus dan zal ik me gaan vervelen waarschijnlijk hahah.
ghahahahahahah fijn dat ze bijna naar school gaan ! en nee joh .. moeders hebben altijd genoeg te doen