Stuitligging en groot kindje... Draaien gaat dat nog wel?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lov23, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ze zeggen dat ze nog tot op het eind kunnen draaien maar het wordt toch steeds moeilijker als ze groot zijn?

Hier werd meneer donderdag 3495 gram geschat. De groeilijn waar ze mee meten op een echo hoort p50 te zijn en hij was p99,8 .. Best groot dus.
    Het is zijn hoofd en buikje die zo groot zijn.

Vruchtwater was ook al afgenomen dus nu denk ik... Dat draaien gaat toch bijna niet meer? Wat is nog de kans dat hij gaat draaien...

2. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij kan nog draaien ja maar acht die kans vrij klein. Als je weinig vruchtwater hebt en als hij zo groot is. Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Mijn dochtertje lag goed en is met 35 weken gedraaid naar stuit. Die hebben ze geprobeerd te draaien. Is niet gelukt en ik ben zo bevallen in stuit maar ik had maar een klein meisje.

Als je een groot kindje hebt mag dat waarschijnlijk niet.

Ga je nu een draaipoging krijgen? Ik zou dat nooit meer doen, doet heeeeeeel zeer.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee draaipoging wil ik niet...
    Weet ook niet eens of ze dat nog willen bij mij.

Morgen heb ik een afspraak met mijn gyn ...

Mijn zoon heeft trouwens altijd in een stuit gelegen;)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Bij mijn zoontje was het hoofdje ook groter dan gemiddeld en werd geschat rond de 8 pond. Een draaipoging mislukte en mede door de grootte van het hoofdje en het gewicht, werd mij een geplande keizersnee geadviseerd. De kans bestond natuurlijk nog wel dat hij zich zou draaien, al was die klein omdat hij al lang in een (onvolkomen) stuit zat. Meneer besloot ook tot het einde gewoon zo te blijven zitten.;)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat idee heb ik hier ook dat hij zo blijft zitten eigenlijk.... Vooral omdat hij schijnbaar voor hem zo het fijnste is.

Hoe was de kzsnede?

6. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal dat het fijnste voor hem zijn. Dan denk ik dat de kans dat ie zelf draait wel heeeeeeel minimaal is.

Succes van de week bij de gyn.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je;)

Denk het ook, maar die stomme onzekerheid wat er nu gaat gebeuren is om gek van te worden he...

Ach we zien wel....thx voor je reactie iig!

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Dat zou wel bijzonder zijn als hij nu nog gaat draaien. Hier ook een die vanaf dag 1 zo'n beetje in een stuit lag. Wel de versie geprobeerd, maar wat een drama! Goed dat je het niet hebt gedaan. Nu is het daar idd te laat voor lijkt me.

Ik zou nooit een stuitbevalling hebben gedaan, ookal was ons mannetje heel klein. Mijn bekken bleek te smal, vandaar de stuit. Dus ik zou als ik jou was mooi die ks plannen. Die is mij overigens erg meegevallen. Ja je hebt de eerste dagen veel pijn, maar dat heb je volgens mij van een gewone bevalling ook :) en het genezingsproces is hier goed en vlot gegaan.

Succes en sterkte!

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik lees even mee. Onze dame ligt ook al vanaf het begin in een stuit. Nu ben ik natuurlijk nog niet zover dus ze maken zich hier absoluut nog geen zorgen over. Maar het zal mij ook niets verbazen als mevrouw lekker zo blijft liggen.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee hoover ik lees te veel slechte dingen over draaipogingen dat ik dat gewoon niet eens wil proberen. En waarom ook? Hij kiest hiervoor .. Laat m maar lekker ;)

Ik mag dalijk om 13 uur naar de gyn dus ben eens benieuwd wat hij gaat zeggen over dit alles. Hij was er de vorige keer van overtuigd dat hij nu gedraaid zou zijn. Ik niet :p noem het moederinstinct maar ik heb de hele zwschap al gezegd dat deze keer alles anders gaat zijn...

Kletskoek irritant als je zo vroeg bent nog en iedereen constant roept...je hebt nog alle tijd :D is ook wel zo maar ik wist het altijd al dat hij zo zou blijven liggen.

Maaaaaaar vooralsnog hou ik met alles rekening je weet maar nooit.
    Wil zelf gewoon graag zekerheid over wat er komen gaat...

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Het is inderdaad bij de verloskundige en gynaecoloog elke keer; ach die draait nog wel joh! Maak je maar geen zorgen. Maar ik heb ook het gevoel dat dit dus niet gaat gebeuren en ze lekker zo blijft liggen :cool: En eigenlijk vind ik dat doodeng. Ik zou het heel erg vinden om een keizersnee te krijgen.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt het ook eng maar het is bij mij wel zo dat ik 2 moeilijke bevallingen heb gehad en het hierdoor allemaal anders is.

Dus een kzsnede is voor mij misschien zelfs fijner;) ja het herstel duurt lang en je krijgt echt een operatie. Maar van de eerste heb ik heel lang moeten herstellen en van de tweede ook.

Dus bij mij ligt het dan net iets anders....

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik heb twee makkelijke bevallingen gehad en het liefst wil ik gewoon natuurlijk bevallen. Maar wat niet kan dat kan niet. Maar joh, ik ben nog maar 24 weken zwanger. Ik ben benieuwd hoe het bij jou afloopt!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja kijk dat scheelt;)

Ja we zullen zien..... Ik hou jullie op de hoogte hier;)

15. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Lastig hé, vooral die onzekerheid. Als nou gewoon vast stond dat het kindje in stuit blijft en ik een keizersnee zou krijgen, dan kan ik me daar op instellen. Maar nu weet ik het gewoon niet.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Lov: de draaipoging vond ik zelf ook niet erg prettig, maar de gyn wilde het toch geprobeerd hebben. Denk dat ik het niet nog een keer zou overdoen, als ik weer in die situatie zit.
    De keizersnee zelf op het moment viel mee, maar je hebt een langere nasleep dan bij een gewone bevalling en die was toch wel pittig. Toch vond ik het te doen. Ik overweeg nu (ook gezien mijn bekkenklachten en het feit dat ik niet verwacht dat dit ineens een heel klein kindje zal worden) de gyn toch weer te vragen voor weer een geplande keizersnee. Ik voel er weinig voor om het evt. zelf te gaan proberen en dan evt. ivm complicaties alsnog een spoedkeizersnee te krijgen (en het risico dat je helemaal onder narcose gebracht wordt en niets meemaakt).
    Ik begreep dat jij al kinderen hebt, dus dan zal een keizersnee wat meer impact hebben voor je gezin voor de periode na de keizersnee. Maar als je goede achtervang hebt, moet dat vast goedkomen. Succes straks!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vervelend is het idd.....

Maar goed eerst eens kijken wat hij dalijk zegt ;) wie weet zegt hij gelijk die gaat niet meer draaien we plannen een kzsnde

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@sneeuwmees ja heb een lieve man die gelukkig al thuis werkt en een schoonmoeder die 2 straten verderop woont. Dat komt wel goed.

Ja de gyn kan veel vinden maar ik doe het niet :D lees al vaker dat ze eigenlijk vaak zeggen dat ze het gaan doen zonder je die keus te laten. Stom eigenlijk.

Jij kan toch nu makkelijker een kzsnede krijgen meen ik he als je eenmaal eentje gehad hebt?

19. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland

Ja, dat zou je denken. Maar toch willen de meeste gynaecologen het eerst op de natuurlijke manier proberen.

Ik heb zoiets van je kiest voor een risico voor het kind of voor het risico voor jezelf.
    Het kind kan er de rest van z'n leven last van hebben als de natuurlijke bevalling niet goed gaat, en hoe groot is tegenwoordig het risico van een keizersnee.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja het is een beetje dubbel... Het ligt ook aan de reden waarom je een kzsnede wilt ....

Maar bij een stuit mag je gelukkig wel zelf kiezen.

Share This Page