Hoi, Zoals de meeste weten heb ik zwangerschap diabetes, en moet ik nu dagelijks 5x per dag prikken. Ondanks ik netjes blijf eten ,blijven helaas mijn waarden erg hoog. Nu wordt ik woensdag gebeld voor het gedeelte insuline spuiten en opletten wat ik eet. Maar waar ik echt moeite mee heb, is 6 keren per dag eten en 3 hoofdmaaltijden. Hoe dan? ik eet s'ochtends 2 sneetjes volkoren met hartig beleg, tussendoor fruit maar beperkt, middag 2 sneetjes met ei of iets anders, tussendoor fruit of beschuit, en avond warm eten 2opscheplepels zoals het staat. Maar toch blijven mijn waarden hoog, heeft iemand tips met betreft eten? en waar ik eventueel kan opletten. Snap het eet gedeelte niet echt. Doe ik wat fouts? Graag hoor ik jullie meningen/adviezen Grt, Sha
Wat voor een brood eet je! Ik eet voornamelijk meergranen en die wordt hier. Goed verteerd, welk fruit? Ik eet veel kiwi en manderijntjes wel eentje per keer. Dus twee maal daags. En eten let ik op niet teveel pastas, pizza, friet. Wat we ook eten zijn zoete aardappelen vullen beter en kwa vertering gaat dat ook hier heel goed. En beschuit pak ik niet de gewone maar volkoren. Drink ook veel water dat help de riolering een beetje ( vaak plasse en dat reinigt ook het lichaam dus veel suikers gaan dan ook weg)
Hoi, Nou ik eet voornamelijk donker volkoren brood waar zonnepitten verwerkt zijn, en meergranen brood als ochtend ontbijt en lunch. en altijd 2 sneetjes, En fruit b.v. een halve mango, 5 druiven en 1 mandarijn of frambozen en bramen 10stuks. en altijd volkoren beschuit als ik dat ga eten met kaas. bijna nooit gefrituurd eten, 2 scheppen macaroni b.v. of rijst met groenten of kip. 2 scheppen pasta bolognese, niet eens zo gek. S'ochtends altijd twee glazen water, bij het eten altijd water en in de middag en avond een kopje groene /venkel of kamille thee uiteraard zonder suiker.. ow ja ik bak bijvoorbeeld alles in zonnebloem olie of blue band magarine, en op brood smeer ik halvarine dus niet eens zo gek
Ik had t zelfde. Maar moest drie maaltijden eten per dag en zo koolhydraatarm mogelijk. Voor t eten prikken en 2 uur erna. Aan de hand van de uitslag de insuline hoeveelheid beperken. Ik spoot 4 maal daags insuline. Als je koolhydraten arm eet eet je veel eiwitten oa vlees vis ei volle kwark met noten kaas met koolhydraat arme crackers en veel rauwkost. Een maal per dag koolhydratenuurtje. Doordat eiwitten en vetten verzadigen heb je ook geen behoefte aan tussendoortjes. Ik was tijdens m'n zw 35 kg aangekomen en uk ben zo blijven eten na mijn bevalling en ben 40 kg afgevallen. Heb nu wat meer behoefte dan brood en kies voor koolhydraat arm brood. Krijg ober 2 weken weer de glucose test omdat ik de vorige x de waardes niet onder controle kreeg. Ben daarom ook ingeleid.
Koolhydraten zijn suikers en daardoor vliegen je waardes omhoog! Ben jij niet naar de diƫtiste gemoeten?
Hoi, ik moet 5 maal per dag prikken en voornamelijk ochtend, na ontbijt, na lunch, na avond eten voor slapen gaan. ik heb wel gemerkt als ik b.v. volkoren brood met ei eet, of gewoon ei dat ik wat lagere waarden heb. maar hoe combineer jij het eten dan? je zegt veel eiwitten, kan je voorbeelden noemen? ow jeetje ,heel veel sterkte!
Hoi, ja , ik sta onder controle van een diƫtiste en gynaecoloog , zei had mij een lijstje gegeven met wat ik kan eten of mag eten, en ik moest zelf kijken dat ik of b.v. brood kies of pap, maar ik moest koolhydraten hebben en dat verdelen over 3 maaltijden, maar het blijft stijgen die waarden dus snap er niks aan.
Kan je niet kiezen voor volkoren pasta's. En indd `s ochtend ipv brood een omelet maken ofzo? En bij de lunch een lekkere maaltijdsalade met gerookte kip en een eitje. En bv een volkoren cracker ipv boterham. Een mango zit ook boordevol suikers.
Dus eigenlijk is het brood de boosdoener in dit geval? ik eet teveel brood? of kan ik b.v. ook volkoren beschuit nemen of komt dat op hetzelfde neer, ik zoek op internet wat een koolhydraat arm dieet is maar zie bijna geen voorbeelden, ik durf bijna niet te eten joh..
Mijn dietiste heeft aangegeven juist de koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden. Wellicht toch alleen volkoren producten gebruiken. Ook heeft mijn dietiste aangegeven dat als je fruit eet haar in een hand mag passen en veel zuivel. Dus ipv 6 sneetjes brood bijvoorbeeld maar 2 sneetjes ochtend, 2 middag, en bakje yoghurt einde van de dag. Zoveel mogelijk verspreid. Succes hoop dat het helpt. Ik heb geen idee hoe mijn dieet gaat. Ik heb dus niet zelf een meetinstrument en moet 1x in de week op en neer rijden (3X per dag) om mijn curven te meten. Nu met 32 wkn ben ik daar wel redelijk klaar mee heb geen zin meer om om de twee uur in de auto te springen maar wil wel m'n waardes weten. Succes!!!
Dit is wat ik vandaag heb gegeten moet om half 9 prikken Vanmorgen 1 sneetje volkoren met belegen kaas, 1 beschuitje met smeerkaas sambal 1 baby capuchinno. Prik 5,1 Smiddags, 2 beschuitjes kaas met selderij, een opkikker kip, een kiwi, kopje thee prik 5,3 Daarna 3speculaarsjes en een klein plakje cake, kopje thee prik 5,1 En net een opscheplepel krieltjes,1,5 lepel gesneden spinazie, 1 braadworstje en een beetje jus. En 2 glazen water Uitslag is afwachten Hoop dat je er iets aan hebt. En ik drink veel water tussen door Ow rond 9 uur pak ik me meestal een klein stukje fruit en een glaasje fris ( light of zero)
Hoi, ik denk idd dat ik zo beperkt mogelijk als jou kan eten, je hebt op zich goed verdeeld zie ik zo kan je aan de 6keren komen. hmmm, ik kom zo wel meer te weten, bedankt voor je antwoord.
Graag gedaan, ja ik verdeel het me over de gehele dag soms 6 x per dag eten en soms 5 x, ik eet dan niet teveel maar wel genoeg. Hoop dat je er nu wel een beetje uit komt zo niet geef een gil en we helpen je
Ik zou geen weight care shakes ed drinken in je zwangerschap. Je kan indd beter volkoren beschuit eten. Ik heb ooit south beach dieet gevolgt. Is ook koolhydraat arm. Aardappelen, wit brood, witte rijst en pasta zijn dan uit den boze. Maar ik weet niet of dit goed is tijdens je zwangerschap.
Hoi hoi, het kan ook zo zijn dat je lichaam zelf te weinig insuline aanmaakt en dan kan je proberen met je eten wat je wil, maar dan blijft het te hoog. Ik spuit 4x op een dag insuline en ik kon vorige week bv voor het ontbijt een boterham met kipfilet eten en dan had ik na anderhalf uur een goede waarde (spoot wel al insuline) en nu vanmorgen hetzelfde gegeten en toen was het weer boven de 7. Ik mag 5 boterhammen op een dag. Eet bij ontbijt 1, na anderhalf uur 1 of 2 en dan bij middageten 2. ' s middags nog iets van fruit of sultana en avondeten, groente, aard en vlees meestal. En dan 's avonds iets van kwark of yoghurt. Succes in ieder geval en je niet schuldig voelen als je de waardes niet omlaag krijgt ondanks je dieet. Je doet er alles aan en soms heb je dan toch wat extra insuline nodig, omdat je lichaam het zelf niet meer goed onder controle kan houden.
Hoi, Ik heb gelezen op de website van Weight care dat dit ook goed is voor mensen met diabetes, ze hebben dan wel over diabetes 1en2 maar niet over zw-diabetes, gisteren met magere yoghurt en water geprobeerd waarde was goed! Ik ben nu info aan het inwinnen betreft koolhydraat arm dieet.
Hoi, Ja dat had ik ook begrepen van de diƫtiste, alleen merk dat brood toch iets bij mij doet. Dus vandaag schema eten omgegooid, en tot nu waren alle waarden gelukkig goed! s'ochtends donker volkoren met ei gegeten en 2 glazen water gedronken, In de middag 2 beschuitjes met gekookt ei en 2 plakken boterhamworst erbij ,groente thee zonder suiker, en na 2uur tussendoor een mango - maar die ben ik benieuwd wat dat gedaan heeft, moet straks prikken. Vind alleen lastig te bepalen , welk eetsoorten bij wat mag en kan, en vooral koolhydraat verminderend. Morgen zal de diabetische begeleider bellen, om te kijken of ik idd insuline nog zal hebben ja of te nee... ben benieuwd!