Vanuit welke versie schrijf jij in je zwangerschapsdagboek?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sara1988, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik ben benieuwd vanuit welke versie jullie in de zwangerschapsdagboek ect schrijven, ik bedoel daarmee vanuit de ik versie of vanuit de mama versie.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Vanuit de ik versie, geen idee waarom eigenlijk denk dat het automatisme is :D

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Vanuit de ik en ik praat tegen 'jij' en over papa.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Vanuit de ik versie denk ik.:p.

5. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

Dec 28, 2012
    1,307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Soms noem ik mezelf mama en soms ik want dan vond ik een beetje te veel mama in een zin xD

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Precies hetzelfde:D
    Begon vanuit de ik, en had het eerst over "de baby" maar betrapte me er na de eerste echo steeds vaker op dat ik "jij" ging zeggen.. En de naam van mn vriend werd toen ook al snel vervangen door papa:)

7. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

Oct 27, 2012
    139
    0
    0
    in mijn zwangerschapsboekje schrijf ik meestal in de ik versie waar ik de mama ben en mijn partner de mammie.
    Als ik een mailtje stuur naar de meters schrijf ik in de versie van het kindje waarin het kindje verteld hoe groot hij al is en wat de mama in de echo zag.

hopelijk heb ik je hier mee kunnen helpen!

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Grappig, ik had een beetje hetzelfde 'probleem'. Was bij mijn dochter begonnen vanuit de 'ik-vorm' en noemde mijn man gewoon bij zijn naam. Maar nu ik dat boekje teruglees, vind ik het toch wel vreemd uit zien. Later bedacht ik me dat ik het in mijn baby album ook vreemd zou vinden als mijn moeder had geschreven over 'Jan' (bij wijze van...) ipv over 'papa'.

Nu schrijf ik dus over wat 'ik' voel en doe, en wat 'papa' denkt en doet.

9. Username

Username Niet meer actief

Vanuit de ik-vorm. En m'n man noem ik gewoon bij zijn naam en de baby noem ik ook de baby. Het voelt heel raar om haar aan te spreken met haar naam of om te schrijven alsof ze er al is.

Share This Page