Ik ben benieuwd vanuit welke versie jullie in de zwangerschapsdagboek ect schrijven, ik bedoel daarmee vanuit de ik versie of vanuit de mama versie.
Precies hetzelfde Begon vanuit de ik, en had het eerst over "de baby" maar betrapte me er na de eerste echo steeds vaker op dat ik "jij" ging zeggen.. En de naam van mn vriend werd toen ook al snel vervangen door papa
in mijn zwangerschapsboekje schrijf ik meestal in de ik versie waar ik de mama ben en mijn partner de mammie. Als ik een mailtje stuur naar de meters schrijf ik in de versie van het kindje waarin het kindje verteld hoe groot hij al is en wat de mama in de echo zag. hopelijk heb ik je hier mee kunnen helpen!
Grappig, ik had een beetje hetzelfde 'probleem'. Was bij mijn dochter begonnen vanuit de 'ik-vorm' en noemde mijn man gewoon bij zijn naam. Maar nu ik dat boekje teruglees, vind ik het toch wel vreemd uit zien. Later bedacht ik me dat ik het in mijn baby album ook vreemd zou vinden als mijn moeder had geschreven over 'Jan' (bij wijze van...) ipv over 'papa'. Nu schrijf ik dus over wat 'ik' voel en doe, en wat 'papa' denkt en doet.
Vanuit de ik-vorm. En m'n man noem ik gewoon bij zijn naam en de baby noem ik ook de baby. Het voelt heel raar om haar aan te spreken met haar naam of om te schrijven alsof ze er al is.