Hoi hoi! We zijn de kamer van zoon (bijna 12) aan het opknappen. Ik vind het heel lastig om leuke voorbeelden te vinden van stoere jongenskamers. Ook op Pinterest is het nog best lastig. Wie heeft inspiratie voor me? Welke kleuren doen het goed op de muur? We zitten beetje aan groen te denken, met donkere meubels. Wat geeft dat stoere sfeertje, wat betreft bijvoorbeeld decoratie? Tips, foto’s zijn van harte welkom!
Hier heeft zoon (inmiddels 16) voor 1 groene muur gekozen, de rest is gewoon wit en nutraal (mocht hij wat anders willen dan hoeven we alleen die groene muur te doen) Maar het zit er nu ( 5 jaar later) nog steeds op en het hoeft niet verandert te worden. Tegen deze muur staat zijn bureau en een vitrine kast waar hij zijn modelvliegtuigen in heeft staan. Voor de rest hebben we toen wat emaille (metalen) platen opgehangen met vliegtuigen en hangt de brandweerhelm van opa aan de muur.
Wij hebben het zo, al zou ik voor die leeftijd de dinosticker uiteraard niet meer doen Meubels inderdaad donkerkleurig hout
Ik heb de kamer van mijn 11 jarige helemaal beige gemaakt. Hij heeft echt een rustige kamer nodig omdat hij zelf nogal druk en onrustig is. Toeval? hij slaapt een stuk sneller in, is relaxter bij bedtijd en trekt zich graag terug in zijn kamer. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar een rustige basis is van alle leeftijden, de accessoires kun je aanpassen naar waar de interesses liggen. Misschien nog een kijktip: Instgram, daar staan tegenwoordig meer leuke voorbeelden op dan op Pinterest.
Leemgroen van karwei! Supermooie kleur vind ik. Onze jongste had het gecombineerd met donkere meubels. Oudste heeft het nu met grey steigerhouten meubels en in onze woonkamer zit een klein wandje wat weer met donkere vloer en eikenhouten meubels gecombineerd is. Daar kan je zoveel kanten mee op.