Hoe vaak kolven op een werkdag?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bright, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Onze meid is nu bijna 6 maanden en het wordt dus tijd voor bijvoeding zo langzamerhand. Heerlijk!! Ik verwacht dat ik minder kan gaan kolven op mijn werk, maar weet het niet zeker vandaar dat ik jullie ervaringen graag zou willen horen/lezen.

Ik kolf nu 3x, om 10:00, 13:00 en 16:00 uur.
    Dat zijn ook ongeveer de tijden waarop Lynn drinkt als ik thuis ben.

Ik vraag me af of ik naar 2x kolven zou kunnen gaan en toch mijn productie voldoende laten zijn. Ik dacht dan zelf aan kolven om:
    11:00 en 15:00 uur. Dan zit er iedere keer 4 uur tussen.

En dan wanneer ik vrij ben gewoon weer op verzoek aanbieden.

Zou dat kunnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs

2. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Moet kunnen hoor, ik heb altijd maar 2x op een dag gevolgd en ben met 9 maanden naar 1x gegaan. Je merkt het vanzelf als het niet werkt.

3. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Dus dat betekend dat mijn productie nu wel stabiel genoeg moet zijn om 2x kolven aan te kunnen?

Ik denk dat ik het vanaf januari ga proberen. Nu nog maar even zo.

Nog meer ervaringen?

4. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Iemand nog?

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Ik heb vanaf 4 mnd (toen begon ik weer te werken) altijd 2x gekolfd, 's morgens rond 10 uur en 's middags rond 15.
    Het ging bij mij niet heel gemakkelijk, dus ik wilde niet 3x heel lang mijn werk onderbreken.
    Dit ging prima en ik heb ook niets gemerkt qua productie.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb altijd 2x gekolfd terwijl ze om de 3 uur dronk en vaak dus 3 voedingen. Maar ging hier altijd prima. Ik kolfde (en nog steeds) 's morgens altijd nog even voor ik wegging, zo had ik altijd nog extra.
    Ik ben nu net naar 1x kolven gegaan en Danique drinkt nu ook 1x bij de oppas en dat gaat ook goed. Thuis drinkt ze nog wel eens wat vaker hoewel ze overdag niet zoveel wil ('s nachts dus bijtanken.. pff...)

7. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ik kolf ook maar 2 x op mijn werk.
    Rond 10.30 en rond 13.30. Ik werk tot 15.00 uur. Daarna haal ik mijn kindjes op van de creche en mijn zoontje drinkt dan vaak nog een klein slokje zodra we thuis komen.
    Vanmiddag wilde hij niet drinken. Hij wilde meteen slapen. Rond 17.30 heeft hij warm eten gekregen met een toetje en daarna dronk hij pas om 19 uur weer bij me. Toen zat er dus best lang tussen.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kolfde ook maar 2x op mijn werk, maar ik werk in de zorg en begin dus heel vroeg. Ik kolfde dan rond 10.00 en rond 14.00. Dat waren ook de rustigere tijden op het werk. Ik weet ook niet hoe ik 3x qua tijden in mijn werkdag had kunnen proppen... ;)

Share This Page