wat te doen aan warmte-uitslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marjanne, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Beste meisjes,

Tedje heeft met mooi weer snel last van uitslag in zijn knieholte en elleboogholte.
    Heeft iemand de "gouden" tip wat er aan te doen...

ben benieuwd :D

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    insmeren met sudocreme of bepanthen?

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bepanthen inderdaad!

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    is het daarmee ook te voorkomen?

5. tjinta

tjinta Lid

3 jan 2007
    46
    0
    0
    zorghulp B
    deventer
    mijn jordan heeft het zelfde ook in de knie/elleboog holtes.Ik ga ook maar smeren met doe zalf!
    Bedank

6. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Aerin heeft dit ook alleen die zit door de warmte helemaal onder de rode vlekjes. Buik, rug, benen, armen, handen, nek, voorhoofd. Het helpt om hem geregeld even met een billendoekje even wat te verfrissen en wat vaker in bad of met een nat washandje even helemaal afsoppen. Dan is het ook meteen bijna helemaal weg. Ik gebruik wel zonnebrandcreme voor hem (Weleda Edelweiss creme, die is heel fijn) maar dat zorgt er niet voor dat hij er geen last meer van heeft. Ik vraag het de eerst volgende keer op het CB ook even na. Nu zijn we een lang weekend op Texel geweest met 25 graden iedere dag maar we gaan van de zomer naar Spanje en daar is het wel net even erger. Het zou jammer zijn wanneer hij daar helemaal nder de uitslag rond moet lopen.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik deed bij Joris vorig jaar (toen had hij dat ook zo erg, nu niet meer) om de zoveel tijd schoonmaken met een washandje met alleen water, droogmaken en daarna talkpoeder erop.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wat ik doe is zo luchtig mogelijk aankleden en als het mogelijk is alleen in een romper of luier te leggen. Anouk heeft er ook ontzettend veel last van en hiermee verlicht je het een beetje.
    Ook 's nachts zo luchtig mogelijk houden. Dus zomerslaapzakje en een t'shirtje of alleen een rompertje is zat.

Liefs,
    Duveldraakje

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    evt op de plekken waar ze niet bij kunnen Purol smeren, is vet en ontsmet.....gebruik het zelf ook me knieholte en waar me bovenbenen langs elkaar gaan....

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ben er vorig jaar ook mee naar de ha geweest en heb toen het advies gekregen om het vet te houden en vaseline lannet gekregn.
    Nu zit het sinds eergisteren op zijn buikie en ruggetje :(
    Het is echt uitslag van de warmte want als hij wakker wordt zitten de bultjes er wel, maar als hij ook maar even actief wordt en dus warmer wordt het rood.
    Natuurlijk kleed ik hem erg luchtig, als je ziet dat je kleintje er zo'n last van heeft hoeft hij natuurlijk geen romper oid meer aan ;)
    maar dat wil niet baten... :(
    hij slaapt lekker in zijn luierkontje in de trappelzak.
    Kreeg ook de tip om calendula van weleda te gebruiken. Gaan we maar even doen ;)

11. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Horma creme! werkt echt super! voor alles en nog wat!

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoe ziet het eruit want ons meisje had ook kleine rode bultjes op der rug?!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook een mannetje die onderzit.'
    Hij heeft al exzeem op zijn gezichtje en nu het zo warm is zit hij helemaal onder de uitslag, en nu ook op zijn buik en benen.
    Zo zielig, ik koel het regelmatig met een natte doek dt vind hij heerlijk. Hou het vet, kleed hem luchtig.
    Daarbij is zijn kamertje ook nog eens enorm warm dus het zit niet echt mee

14. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Nou meiden de calendulazalf van Weleda is echt de gouden tip! :D
    Heb het bij Ted opgesmeerd voor het slapen gaan en de volgende ochtend was het stukken minder!
    Echt een aanrader!
    Natuurlijk door de warmte is het nog niet helemaal weg, maar ik zie het minder worden

@ Tweeling het zou best hetzelfde kunnen zijn.

Deel Deze Pagina