Beste VK, op 22 jan had ik mijn eerste echo, op 9.5 weken zw. Bleek dat het hartje niet klopte, zgn windei. De gyn wou dat ik op 27 jan terugkwam voor een nieuwe echo en indien opnieuw niet ok, een curettage. 25 jan heb ik bloedingen gekregen en de nacht voor 27 jan redelijk wat pijnlijke krampen. Op 27 jan toonde de echo dat er nog veel van het vruchtzakje aanwezig was dus is er een curettage gebeurd in de namiddag. Die dag an avond heb ik redelijk wat bloedverlies gehad, daarna enkel bruin. Ik heb wel nog pijn, af en toe in mijn buik en ook (en meer) in mijn onderrug. Vandaag had ik opnieuw meer bloedverlies en was het felrood. Ik heb ook weer pijn in buik en rug. Is dit normaal of neem ik best contact op met mijn gyn. Dank je!
Hoi Natali7, het is wel normaal dat je de dagen na een ingreep nog last hebt van je buik. Je baarmoeder is op een onnatuurlijke manier schoongemaakt en dit heeft altijd even impact op je baarmoeder. Je zult nog wel een paar dagen een onaangenaam, misschien wel hevig ongesteldheids, gevoel hebben en het bloedverlies zal ook op dat van een goede menstruatie lijken. Al is het sommige vrouwen wel snel over. De eerste echte menstruatie na een curretage is vaak ook een heftige. Dus gewoon 3x 2 pcm op een dag innemen als je buikpijn hebt en het even rustgi aan doen en een lekker warme kruik op je buik leggen. Groetjes Brigitte