Verven huis en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sterretje22, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje22

25 nov 2008
    27
    0
    0
    Student.
    Friesland.
    Hallo,

ik ben nu bijna 30 weken zwanger van ons eerste kindje en ik weet en heb nu nogmaals gelezen dat verven met verf op terpentinebasis slecht zou zijn. Om deze reden hebben we een deel v/h huis op waterbasis gedaan. Nu is dat echter van zulke slechte kwaliteit en zitten we er 5 keer zo lang mee dat we verf op terpentinebasis hebben gekocht om andere delen af te maken. Ik heb op de babyslaapkamer en boven een aantal kozijnen geverfd en zal daardoor al met al een klein uurtje in een goed geventileerde ruimte hebben gestaan. Nu wilde mijn vriend echter vannacht weer thuis slapen en hebben we weer boven gelegen. Ik heb nu echter 5 uren in een ruimte gelegen waar het nog licht naar verf stonk, mijn keel doet nu zeer en ik baal als een stekker. Ik lees nu dat het schadelijk kan zijn voor het zenuwstelsel van je kindje. Ik heb mijn uiterste best gedaan om het zoveel mogelijk te ontlopen en nu zit ik er alsnog mee.

Heeft iemand van jullie enig idee in hoeverre je het in moet ademen alvorens het echt schadelijk is? Ik heb dus niet uren boven een pot of in de verse verf gehangen, alleen vannacht dus geslapen naast een open raam (maar de wind ging natuurlijk liggen) waar een aantal dagen tot een week eerder is geverfd en een uurtje in totaal geverfd verdeeld over 2 dagen. :( Kan iemand me een beetje geruststellen?

XXX

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Sorry ik heb de helft maar gelezen nu slaat mijn antwoordt eigenlijk nergens op

Ik zou verf van Wijzenol nemen is op waterbasis maar super sterk zodat je er ook buiten mee kunt verven op de muur.
    Wij hadden werf van histor op waterbasis echt zooi zijn de muren ook opnieuw aan het verven

3. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Geen idee, heb gehoord als je goed ventileert dat het niet zo erg is!!

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Hoi! Heb hier behoorlijk wat over uitgezocht, een deel daarvan kun je hier lezen Kinderkamer: verf Green Jump’s Blog

Om je een beetje gerust te stellen: voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel van je kindje is het vooral in de eerste drie maanden van je zwangerschap absoluut af te raden om te verven met welke verf dan ook.

Het is voor nu ook niet gezond en trouwens voor jou zelf en je vriend ook helemaal niet.

Wat nu belangrijk is, is dat je alles super goed ventileert zodat als je kleintje geboren is, je baby er geen last meer van heeft. Kleine baby's hebben supergevoelige luchtwegen en voor je baby is deze verflucht echt heel schadelijk.

Kijk ook even op Een Veilig Nest - Welkom bij Een Veilig Nest je kunt daar nu zelfs een luchtkwaliteitstest winnen als je binnen nu en drie maanden een kindje verwacht.

Deel Deze Pagina