Plastic gescheiden inzamelen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lidy, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Vorige week hebben wij de vuilniszakken ontvangen om plastic gescheiden te gaan verzamelen. Maar nu mag er absoluut geen papier in, maar op alle verpakking zitten wel de bekende papieren stikkertjes.

Hoe doen jullie dat?
    Bij sommige producten knip ik ze er uit, maar andere producten zijn meer stikker dan niet en gaan dus de gewone vuilnisbak in.

Had er helemaal zin in om iets voor het milieu te gaan doen, maar als het zo moet...

Tips Tips Tips, ik kan ze nog wel gebruiken.

Groetjes Lidy

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Wij hebben die zakken nu denk ik al een maand.

En hier gaat er heel veel in :) scheelt ook alweer een hoop in de container. Maar bij welke dingen zit er papier?
    Oh wacht bij beleg zit er natuurlijk ook een sticker met papier op bij worst maar die heb ik er wel zo ingedaan. Vraag me nu toch af of ik dat goed gedaan heb :$

Sorry geen tips ervoor. Misschien inderdaad het knippen maar dan blijf je bezig inderdaad..

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wij doen dat al een tijdje..
    ik ga echt niet de stickers van het plastic afscheuren!
    het moet inderdaad wel leuk blijven, maar volgens mij hoeft dat ook niet hoor!
    maar verder al het plastic scheiden we, ook de plastic wat aan de vleesbakjes zit enz... echt vanalles! |En je zult zien, het scheelt gigantisch!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tja, ik gooi ze gewoon met sticker de plastic zak in.

Ik heb even op de website van Avri gekeken en daar staat dit:
    Lekker laten zitten dus, die etiketjes... ;)

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou niet te moeilijk doen als ik jou was.
    Ze bedoelen waarschijnlijk dat je er gewoon geen oud papier in doet. Maar als er een klein flinsterstukje papier aan zit, dan zullen ze daar toch geen probleem van maken?

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik ben er groot voorstander van maar heb hier echt geen ruimte voor.
    oud papier heb ik altijd op de verwarming liggen in de keuken en mocht er iemand naar buiten gaan dan word het weg gegooid.
    glas gaat hier helaas ook altijd de prullen bak in heb gewoon geen plek! zou het zo graag anders doen.

als iemand nog tips heeft graag!!!!!

7. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Zo dat scheelt mij een hoop knip werk en maakt het weer een stuk leuker, Thanks!

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier moesten we het plastic ongeveer een jaar geleden, apart houden en in een bak bij de winkel gooien. Nu moet het weer gewoon bij het restafval, want ze hebben een speciale machine of zoiets om het eruit te halen. Wel jammer, want ik vond het wel handig alle grote wasmiddelflessen in die bak te gooien, dan is de container niet zo gauw vol. Nu schijnt het toch beter te zijn om het later te scheiden want dan halen ze er meer plastic uit. We krijgen ook een rolcontainer voor papier, dan hebben we er 3, nog even en we hebben een milieupark i.p.v. een tuin!

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Glas kun je toch even op je aanrecht laten staan en bijv om de dag in de glasbak gooien? Zoveel glas heb je toch niet elke dag? Plastic evt in een tasje en aan de binnenkant van een kast hangen? en ook om de dag wegbrengen?

10. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik ben wel blij dat wij de speciale vuilniszakken voor plastic hebben gekregen welke elke 2 weken, gelijk met oudpapier aan de weg gezet kan worden. En dat ik het niet naar een container hoef te brengen zoals je ook veel leest. Wij hebben gelukkig voldoende ruimte om en een papier doos, en een plastic bak en een plekje voor het glas te hebben in en rond het huis. Als ik zou willen zou ik ook blik nog appart kunnen verzamelen.
    kan me voorstellen dat niet iedereen er de ruimte voor heeft en al blij is dat de gewonen vuilniszak weer de deur uit is.

11. wonderteam

Ja is idd een stuk handiger denk ik. wij moeten het echt wegbrengen. ,maar goed hij staat bij de supermarkt en kom daar toch wel vrij dagelijks dus dan valt het wel weer mee :D

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik doe maar 1 keer per week bootschappen.
    en we hebben echt een super kleine keuken die al bomvol staat.
    aan de binnen kant van een deurtje is inderdaad een goed idee thanks

13. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier hebben we sinds 2 mnd ook zakken. Helaas komen ze die maar 1 x in de maand ophalen. En dan nog mag je blij zijn dat ze komen, en t niet dagen aan de weg ligt..
    Ik ben er dapper mee begonnen, maar op deze manier ligt t me toch vaak in de weg, waardoor er toch nog best veel plastic de container in gaat.. Ik zou het juist wel prettig vinden als er hier ook bakken of containers voor kwamen.

14. wonderteam

Graag gedaan, ja idd met 1x in de week boodschappen heb je al gauw meer. Hier is de glasbak ook op de route na mijn werk. scheelt al veel voor ons :D

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik had vroeger een prullenbak met 3 compartimenten, dat werd dan gft/papier/restafval.
    Nu heb ik dat logge ding weggedaan en een keukenkastje in gebruik als afvalplek, hierin heb ik van de IKEA een paar kleine afvalbakjes in een schuifsysteem gemonteerd.
    Papier, plastic en gft. Veel restafval blijft er eigenlijk niet over, dat doe ik als ik het heb in een zakje aan de deur inderdaad.
    Glas doe ik altijd in de boodschappentas samen met de lege flessen, gaat weg als ik boodschappen doe.

16. 894hi

894hi Niet meer actief

nou ik heb hier nu dus 3 plastick vuilnisbakken in de keuken staan! ze mogen blij zijn... normaal gooien we bijna alles in een bak namelijk... en ik ga dus echt niet die stickers er af peuteren ofzo..

als die mensen nou ook eens op de verpakking een logo zetten of het van plastick ik ofzo.. maar nee hoor... zo kwamen wij er van de week achter dat alle "plastick" met een zilver kleur niet in de plastick bak hoort.. zoals zakjes kattenvoer enz...

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb er geen plek voor dus doe het niet.
    Wij hebben die zakken al een maand of 3...maar ik ga echt niet met zo'n zak in mn woonkamer zitten!
    Ik zei al dat ze gewoon een container moeten geven...zo'n kleine net als de groene of die wij voor papier hebben!
    Dat gooi ik er allemaal gelijk in.
    Maar voor zo'n zak heb ikgewoon geen plek!'

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    weet iemand er hier waarom er geen speelgoed in mag? ik had laatst van die treinrails en die waren echt alleen van plastic en verder zat er niks op. Waarom mag dat er dan niet in?

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ha! Die weet ik ook! Ook van de Site van de Avri, heb daar wat zitten spitten vanmiddag... ;)

Dat mag niet omdat dat vaak van samengesteld (dus verschillende soorten) plastic gemaakt is, en dus niet zo makkelijk te recyclen is. Huishoudelijk afval word gemaakt van 1 soort plastic en is dus beter van kwaliteit.

Edit: Voor wat betreft het gescheiden houden in de keuken. Ik ga zo'n Trofast kast van Ikea kopen.

Eigenlijk is hij bedoelt voor speelgoed, maar als recycle meubel is hij ook heel handig. Een paar bakken erin en je kunt maar afval scheiden. Ik word helemaal gek van al die losse doosjes en zakken in mijn berging. Oud papier, glas, plastic, statiegeld flessen, lege krat van de bierflesjes enz... En ik ben echt te lui om het elke keer naar buiten te brengen. Wat ik trouwens voor plasticafval niet erg handig vind, ivm voedsel resten en geurtjes. Er zitten hier nogal wat katten en andersoortig wild en ik wil niet dat ze dood gaan omdat ze mijn plastic opgegeten hebben... ;)

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij doen het al ruim een jaar volgens mij het plastic scheiden. Geen probleem mee, heb de zak in de berging hangen en hij wordt trouw iedere 2 weken gehaald.
    Voor glas/blik/melkpakken/kapotte stofzuigers/broodroosters en ander spul hebben we een kratje waarin we dat verzamelen en ook die staat iedere 2 weken aan de weg om geleegd te worden.
    Vind het goed te doen zo!

Deel Deze Pagina