Schijnzwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshinesee, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshinesee

sunshinesee Nieuw lid

2 mrt 2011
    4
    0
    0
    Adviseur particulieren (bank)
    Leidschendam
    Hoi,

Sinds enige weken heb ik het idee weer zwanger te zijn. Misselijk, moe, humeurig, verschikkelijke eetbuien, buikpijntjes en alle ellende die erbij hoort.

Tot nu toe is geen enkele test positief geweest, ook niet met ochtendurine en ben ik gewoon ongesteld geworden. Mijn huisarts neemt mij daarom niet serieus en laat mij niet komen voor een afspraak of een bloedtest.

Ik heb wel soortgelijke symptonen als met mijn eerste zwangerschap en ook mijn buikje begint te groeien. Ik ben nu bijna 3 kilo aangekomen
    terwijl ik juist ben gaan sporten (en gezonder eten) om af te vallen.

Kan het zijn dat mijn geweten mij in de steek laat en dat ik schijnzwanger ben? Wat kan ik hier mee doen? En kan ik anders gewoon bij de verloskundige terecht zonder doorverwijzing van de huisarts?

xxx

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

je kan het beste gewoon een bloedtest bij de huisarts vragen. in principe zou hij/zij dat niet kunnen weigeren. Echter als je testen negatief zijn is de kans dat je zwanger bent echt heel erg klein. Als je wel dikker wordt etc, is het misschien sowieso verstandig om de huisarts te zien om te kijken of er niet iets anders is.

Probeer je al lang zwanger te worden?

Groeten Evelien

3. sunshinesee

sunshinesee Nieuw lid

2 mrt 2011
    4
    0
    0
    Adviseur particulieren (bank)
    Leidschendam
    Ik had met mijn eerste pas na 3 maanden een positieve thuistest, dus vandaar mijn twijfels. In januari helaas een missed abortion en sindsdien zijn we er niet bewust mee bezig. Daarintegen gebruiken we geen anticonceptie.

Vanmiddag nog maar eens een keer proberen bij de huisarts!

Deel Deze Pagina