Partner met griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door B en N, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Sinds gisteren heeft het griepvirus mijn partner te pakken gekregen. Hevig snotterend en beroerd loopt ie door het huis. Gisteren avond voor het slapen gaan heeft ie al gestoomd maar vandaag voelt ie zich nog steeds niet echt beter.

Het probleem is dat mijn mannetje doodsbang is dat ie mij en dus de kleine in mij aansteekt. Het liefste wilde hij ook op de bank slapen zodat ie mij niet zou ziek maken. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe gevaarlijk is griep voor het ongeboren kindje.

Ik begrijp dat je het niet op moet zoeken en ik doe er ook alles aan om mijn weerstand sterk te houden zodat de griep mij overslaat (warm kleden, veel vitamines ed).

Maar goed de vraag dus stel ik krijg wel griep hoe schadelijk is dit dat voor de kleine?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Is niet schadelijk voor de kleine. Alleen vervelend voor jou, omdat je geen medicijnen mag gebruiken.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik ben blij om te horen dat het voor de kleine geen kwaad kan, en dat ik geen medicijnen mag slikken vind ook niet zo erg, ben normaal ook niet zo van de pilletjes.

Stomen met vicks mag dat eigenlijk wel als je zwanger bent? Aangezien neusspray niet mag...?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik ben nu ook echt snot snot verkouden en heb koorts .. bah
    maar je beebje weet van nix en heeft altijd een temo van 37 graden hoe dan ook daar zorg jij als mama voor !
    wat een lieve man heb jij zeg ! ha ha
    ben vandaag bij de apotheek geweest en heb gewoon een neusspray gehad hoor maar dan alleen met zoutoplossing dit kan echt geen kwaad en ikke moet slapen hoor !
    en een paracetamol mag ook hoor max 6 per dag !
    stomen is het beste zeiden ze maar ben vergeten te vragen met wat ik ben meer van de makkelijke spray's
    Beterschap voor je ventje en je kunt niet beter je best doen dan dat je nu al doet !

5. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Mijn man was ook de laaste paar dagen erg griep, maar nu is het bij hem over, en nu ben ik griep geworden. gisteren had ik een controle bij de verloskundige, ik heb gevraagd, wat ik tijdens de griepheid kan doen, ik mag per dag 4 paracutemols gebruiken maar wel om de 4 uur.

Voor de kleintje is het niet schadelijk.

6. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Stomen kun je het beste doen met kamille. Eucalyptus kan ook maar dat kan op een gegeven moment gaan irriteren aan je neusvliezen. Kamille verzacht.

Deel Deze Pagina