Baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cvwinkoop, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hoi,

Ik vraag me af wanneer iedereen voor het eerst de baby heeft voelen bewegen? Zet er ook even bij hoeveelste zwangerschap dit is, lijkt mij leuk om te weten.

Mijn verloskundige vroeg vorige week al of ik iets gevoeld heb, tot op heden nog niet, maar wie weet binnenkort! En dit is mijn eerste zwangerschap.

Groetjes

PS weet niet zo goed onder welke categorie dit valt ;)

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hoi!

Ik denk dat dit onder de categorie zwangerscahp valt, dus zal wel verplaatst gaan worden ;)

Ik voelde mijn bij mijn eerste zwangerschap ons kindje vanaf 16 weken en bij deze zwangerschap (de 2e) vanaf 14 weken ongeveer....

xxx

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Een week of 15. Maar ik vond het moeilijk om zeker te weten wanneer het beebje was en wanneer het mijn darmen waren, het voelde ongeveer hetzelfde in het begin.

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    In week 14, met 13 weken en 1 dag. :)
    Eerste zwangerschap, dus heel erg vroeg!

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    1e zwangerschap, met 17 weken en 2 dagen.

6. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Met 19 weken bewust gevoeld. Misschien al eerder maar daar weet ik niets van. Mijn vriend heeft het voor het eerst gevoeld met 21 weken en 3 dagen. Het is mijn eerste zwangerschap

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    In de 16e week (15 weken en een paar dagen ofzo) maar pas weken later (20e week) voelde ik echt schopjes en daarna heeft het nog zeker een week of 3 geduurd voordat manlief het echt kon voelen (maar die is ook wel heel ongeduldig geweest... dus had eerder gekund)
    1e zwangerschap

Elle

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik voelde het kindje met 17 weken, en dit is m'n eerste zwangerschap.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik voelde het zo rond tussen de 13 en 14 weken voor het eerst. Erg vroeg dus.

10. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Wat kunnen jullie het allemaal al vroeg voelen. :confused: Morgen zit ik precies op 17 weken, maar nog helemaal niets hoor! :( Maar ja, komt vanzelf wel.. Heb trouwens ook nog steeds niet echt een buikje.. misschien heeft het er mee te maken...

11. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi de eerste keer dat ik de baby voelde was op moederdag.
    we waren naar een concert die van roger waters .
    was echt zo super gaaf en vond dat het mooiste cadeau die ik gekregen had die dag ,behalve mijn zoontje zijn zelf gemaakte vaas dan.
    was toen 19 weken en 5 dagen zwanger.

jennefer

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik in de 15e week, toen voelde ik een soort "borrelen" onder in mijn buik. Net alsof er iemand belletjes zat te blazen. Zat ook alleen op de plek van de baarmoeder. Een aantal dagen verder voelde ik af en toe een klein duwtje, erg mooi! Mijn verloskundige zei wel dat het ook te maken kan hebben met de ligging van de placenta. Vrouwen die hem aan de voorkant hebben liggen voelen blijkbaar later. BLijf allert zou ik zeggen!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ga maar uit van 20 weken hoor :) dat is wat ze zeggen toch het gemiddelde? Ik hield daar in elk geval wel rekening mee. Ondanks dat ik ons (juli-mama) topic ook meiden had die -net als hier- al hartstikke vroeg voelde. Het voelt wat rot, net alsof jij daardoor laat bent, maar dat is helemaal niet zo.
    Zelf heb ik de baby met 19 weken voor het eerst bewust gevoelt en m'n man met 21 weken en dat vond ik voor hem al erg snel! Ik had echt rekening gehouden wat dat betreft met 25 weken ofzo, vooral omdat het vaak zo is dat de baby stil gaat liggen als een ander het probeert :)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik voelde alicia met 15wk en5 dg zwangerschap en meteenheel duidelijk. daarvoor waren het we wat kribels een soort geaai van binenmaar durf niet te zeggen of dat de alicia is geweest. echter met 15 wk en 5 dg voelde ik een paar duidelijke schopjes en vanaf toen ook regelmatig. mijn placenta lag heel mooi aan de achterkant dus voelde op den duur bija elke beweging die alicia maakte en dat is in het bgin erg leuk maar als je over die 30 weken heen bent ook erg pijnlijk kan ik je vertellen :) maar goedhet is een blijft een wonder om mee te mogen maken.

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Inderdaad, onderwerp verplaatst.
    Groetjes,

Wendy
    Moderator

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    In met 18 weken, een soort gekriebel. Eerste kindje.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Eerste: 15 weken
    Tweede: 12/13 weken

18. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik denk dat ik afgelopen vrijdag met 16 weken precies mijn kindje heb gevoeld. Ik twijfel omdat het heel snel ging. Het leek net of iemand me met een veertje kietelde 2x heel snel. Heb het nu niet meer gevoeld...

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    15 weken, 1e zwangerschap, ondanks dat mn placenta aan de voorkant ligt ;)

20. Niet meer actief

Ik wist al wel dat mijn placenta aan de achterkant lag dus hoopte er al op dat ik de kleine snel zou voelen en ja hoor een paar dagen geleden was het dan zo ver!
    Het voelde net als een zenuwtrekje (wat je wel eens bijv. bij je ooglid kan hebben?) alleen dan in mn buik, echt heel grappig en het kietelde ook wel haha.
    Nu voel ik hem/haar af en toe heel lichtjes, hoop dat het binnenkort wat duidelijker wordt want ik moet me er nu wel af en toe echt op concentreren.

Deel Deze Pagina