vergoeding pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door september08, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo,

Ik heb al eens eerder hierover geschreven.
    Nu is het probleem nog iets groter!!

Ik heb mbv cb pepti gegeven en dit slaat aan.
    maar hiervoor hebben we een verklaring nodig om het vergoed te krijgen.
    Ik heb de eerste voedingen bij de etos gehaald. (lees 150euro aan voeding) Helaas vergoed de menzis dit niet. Alleen de apotheek.
    Dus de laatste voedingen bij de apotheek gehaald (al 75euro).
    Ik moest volgens de menzis de verklaring naar hun toe sturen en dan zou ik het gedeclareerd krijgen.
    na het 6wkn bezoek met pepti begonnen.
    met 3 mnd bezoek verklaring gekregen
    met 3,5 mnd de verklaring met eerdere datum gekregen.
    Niet dus, nu ik alles heb opgestuurd, moet ik de verklaring dus bij de apotheek inleveren en de bonnen van de apotheek worden ook niet vergoed.
    Wordt dus van kastje naar de muur gestuurd, maar moet natuurlijk voeding kopen, want mijn zoontje moet eten.
    Hoe kan ik deze voeding nog terug krijgen?
    Ik heb al gedacht aan meer voeding bestellen en evt. een paar pakken terug geven en geld terug vragen? Maar weet niet of de apotheek dit doet? Of de etos zonder bon?!

WIe kan mij helpen.. Het is een erg duur grapje.
    Was begonnen bij de etos, omdat dit 5euro per pak scheelt met de apotheek.

De arts van het cb herkent dit niet, gewoon pech dat ik bij de menzis zit blijkbaar.
    Ga ik nu zeker weten weg en ga naar de fbto, misschien zijn die vriendelijker...

2. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Maar die machtiging moet gewoon naar de apotheek toch?
    Ik heb hem gister ingeleverd en kreeg zo de voeding mee.

Ik denk dat nu er 2 verklaringen in omloop zijn verwarring is ontstaan en ze daarom zo moeilijk doen bij Menzis

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je hebt een machtiging van de arts neem ik aan. Wat heb je met die machtiging gedaan? Opgestuurd naar menzis of ingeleverd bij de apotheek?

De apotheek hier gaat niet akkoord met alleen machtiging van de arts. Die moet eerst naar zorgverzekering en dan stuurt de zorgverzekering een goedkeuring en die moet dan naar de apotheek. Weet niet of dit bij elke apotheek zo gaat. Ik vond dat een heel gedoe, mede dat het bestellen van voeding ook nog eens lang duurde.
    Ik heb het toen allemaal geregeld via Sorgente. Hun de machtiging van de arts gestuurd en zij hebben alles geregeld met de zorgverzekering. Ik bestelde de voeding telefonisch of via webwinkel en kreeg het thuis geleverd,

Nu met mijn dochter ook weer via Sorgente. Alleen werd dit keer al direct vanuit de kinderarts de machtiging naar Sorgente gestuurd.

Voedingen die gekocht zijn voordat de arts een machtiging heeft afgegeven wordt door de meeste verzekeraars niet vergoed.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja de een zei dus dat ik de machtiging naar hun (menzis) moest sturen, hij heeft ons dus verkeerd ingelicht. Moet eerst naar de apotheek.
    Maar ik heb de machting al gekregen op 8 nov. de voedingen die ik daarna heb gekocht krijg ik ook niet terug. Ga wel een klachtenbrief schrijven, onzin.
    OOk heeft de arts er een brief bij geschreven dat ik vanaf 30 sept. recht heb op koemelkvrije voeding.
    Zijn gewoon (sorry) van die mutsen die bij klantenservice werken en alleen volgens de regeltjes mogen werken.
    JA prima, maar als ik aan de telefoon vraag naar hun baas of een collega die er wel wat mee kan, mag dit niet en moet ik het schriftelijk doen.
    Weer een ellenlange brief om alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
    Vanmiddag eerst maar de bonnen terug vragen, want die hebben ze niet mee terug gestuurd!!! Kan ik helemaal niets meer... grrr

5. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend is dat zeg.. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb nog 2 dichte pakken nummer 1 pepti staan, die wij over hebben omdat onze zoon die gelukkig niet meer nodig is. Die mag je van mij voor 5 euro per pak over nemen..
    groetjes

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nu helaas niet meer.
    Ik heb nu eindelijk vanmiddag de verklaring rond, dus krijg ze nu gratis.
    Ik kon bij de apotheek niet retourneren.
    Maar ik ga wel even de etos en kruidvat bellen of ze pakken terug nemen. Heb nog bonnen bewaart, alleen wat ouder...

Deel Deze Pagina