Hoi hoi, Ben me vandaag aan 't oriënteren op duowagen of niet. Zucht... Uitgangspunten: - Zoontje is straks 28 maanden als de beep komt - Boodschappen doen we bijna nooit met de auto, maar gewoon tijdens het wandelen met de wagen, dus vrijwel dagelijks (manlief of ik) - Zoontje vind lopen wel leuk, maar we lopen (nu) nog geen lange stukken. Hij wil dan onderweg aan elke brievenbus, brandslangpaal, fietstrapper, traptrede, stoeprand onderzoeken.... - Ik wil dat de beep gewoon kan liggen in een reiswieg als dat nodig is, dus niet (dagelijks) aangewezen zijn op een draagdoek Tot nu toe verzamelde opties: - beep in draagdoek, zoontje in Bugaboo (persoonlijk voor mij misschien voor erbij, niet voor dagelijks) - duowagen (ik vind ze niet leuk, zeker die met 2 verdiepingen niet, ben nog altijd zo blij met die heerlijke Bugaboo...) - duowagen van Bugaboo (Donkey) is net nieuw en heeeeeel duur! (superding, maar ik vind het teveel in onze situatie) - meerijdplankje om op te staan, verschillende merken (?) - meerijdplankje om op te zitten, kid-sit of pick-up litaf - zitje op de babybak zetten, kids2sit of Baby Dan Pramseat (twijfel aan stabiliteit, bak schuin hellen/afbreken?) - meerijdplankje en step in een, mountain buggy free rider - aanklikbaar zijspan, buggypod, vanaf januari ook voor Bugaboo (ziet er handig uit!, ervaringen?) - fietsje/zitje, bibi strolli rider (lijkt me wat hoog? ervaringen?) Zijn er nog meer opties? Wat zijn jullie tips? Kan ik ergens een meerijdplankje met zitje huren om eens te kijken of het wat is? Loopt het voor de ouder nog lekker? Zijn alle meerijdplankjes inklapbaar? Bij Litaf kan het zitje eraf, handig denk ik? Zijn er mensen met ervaring met de Buggypod?! Ben je niet te breed voor de winkels? Blijven jullie kids zitten op een meerijdplankje met zitje zodra je een supermarkt binnen gaat? Veel vragen he! Hellup!!! Klusser
Je kindje is al best wel oud als de 2e komt, maar als je echt nog heel veel wandelt dan is misschien een duowagen ( naast elkaar ) het handigste? Mn buurvrouw haar kids schelen 20 maanden en die heeft een meerij plankje gebruikt tot de 1e ongeveer 2,5 was. Nu loopt ze gewoon mee. Als ze samen weggaan gaat de oudste in de buggy mee. Een duowagen achter elkaar schijnt zwaar te sturen zijn, maar naast elkaar kan je ook een reiswieg of babynestje, afhankelijk van 't model gebruiken, lekker en goed voor je baby. Mijn kinderen zullen straks 20 maanden schelen, ik ben ook heel blij met mn kinderwagen en ga straks alleen een buggy voor erbij aanschaffen, en veel nieuwe draagdoeken, maarja ik ben een echte draag-fanaat. Weet nog niet of ik de baby of mn oudste ga dragen, maar de tijd zal 't leren!
Mmmm, ik denk dat ik in jouw geval toch voor een duowagen zou gaan, zeker gezien het 'boodschappenverhaal'. Het is dan toch handig als je zoontje 'vast' zit, zeker als je alleen bent. Anders wordt boodschappen doen wel een lang verhaal . Mijn zoontje is, als onze 2e geboren wordt, 24 maanden oud. Ik koop de Bugaboo Donkey, helemaal ideaal!! Maar idd, 't is een dure aanschaf . Ik val er met name voor omdat ik 'm zo makkelijk kan ombouwen tot een mono en ik niet precies weet hoe lang het nodig is voor mijn zoontje. Maar aangezien ik ook héél veel loop achter de wagen, vrijwel dagelijks, is geen duowagen geen optie voor mij. En ik ben ook zeer beslist niet van de draagdoek, dus dat valt af. Wellicht is zo'n meerij-plankje iets voor je? In mijn geval geen succes, bij uitproberen begon mijn kereltje in de winkel al met afstappen zodra ik maar even stil stond . En gezien het karaktertje van mijn ukkie ook geen goed plan. Dus ik was er gelijk van 'genezen'. Buiten dat moest ik ongeveer naast m'n wagen gaan lopen, wat ik ook niet fijn vind. Maar er zijn er genoeg die erbij zweren, dus 't is het proberen waard, ieder kind is anders.
Bedankt tot zover! Net op mp een zitje gezien met een 'rugleuning' en riempje. Lijkt beter dan de kid-sit of pick-up, maar weet niet van welk merk deze is.... Heb even gemaild naar verkoper, ben benieuwd!
Ik zit in dezelfde situatie. Mijn dochter is straks ruim 2,5 als de baby geboren is. Gelukkig wandelen wij ook veel en als ik de wagen niet zou gebruiken als boodschappenkar (haha) zou ik ook prima zonder wagen boodschappen kunnen doen. Het is echt een kwestie van veel oefenen met je zoontje dat hij netjes meeloopt. Hier gaat het steeds beter. In het begin duurde het een uur om boodschappen te doen (wij wonen ong. 500 meter van de winkel), nu ben ik met een half uur weer thuis. Het is even een poosje wat onhandiger, maar nu heb je de tijd nog (en het is een mooie smoes om wat rustiger te kunnen lopen straks met je dikke buik, haha). Wij gaan voor de volgende opties: - Baby in draagdoek/Manduca, Julia in buggy - Julia in draagdoek/Manduca, baby in kinderwagen (Julia is nog niet zo groot en zwaar, dus dit kan zeker straks in de zomer prima, op m'n rug vooral). - Julia lopend of op meerijdplankje, baby in kinderwagen (of in draagdoek/Manduca, dan hebben we helemaal geen wagen nodig). - Fietskar! Die laatste optie ben ik hard naar op zoek, omdat er goede fietskarren zijn (tweedehands zo rond 200 euro) die bijna nog lekkerder rijden als wagen ook dan een duowagen. Daarbij kun je dan ook op de fiets weg, wat ik heel erg fijn vind. Ik heb namelijk overdag geen auto tot mijn beschikking en ik kan dus bijvoorbeeld niet met mijn dochter naar mijn moeder toe, of naar peutergym, omdat dat net even te ver lopen is (zowel voor mijn dochter als voor mij). Ik heb tot nu toe alleen een meerijdplankje (staan) gekocht en daar begint ze nu aan te wennen (durfde er eerst niet op). Een Manduca krijg ik als kraamcadeautje en een fietskar zijn we nog naar op zoek. Als ik dit zo bij elkaar heb, denk ik dat wij de eerste maanden wel doorkomen!
Fietskar is best fijn die eerste periode ja, ik heb hem toen ook gebruikt, weliswaar voor 1 kindje en alleen achter de fiets, niet als wagen. Maar koop je dan een babyschaal? Want met de maxi cosi in de fietskar heb je geen plaats voor je dochter erbij. Mn SZ heeft een heel mooie, smalle fietskar ipv een duowagen inderdaad.
fietskar heb ik trouwens ook, een croozer voor 2 en dan met een hangmatje voor de kleine. Daarin heb ik een shelter van lodger om hem lekker warm te houden. Hij ligt er heerlijk in en slaapt ook lekker. Miek
Mijn dochtertje van 26 maanden toen mijn zoontje geboren werd. Ik ben blij dat ik geen duowagen gekocht heb. Wij hebben gekozen voor het meerijdplankje van bugaboo met het twoo zitje erop. De eerste maanden heeft ze daar veel op gezeten toen ik ging wandelen. Juist bij de bugaboo zitten ze echt aan de wagenbak en kijken ze er niet tegenaan zoals bij vele andere wagens. Ik had een tuigje bevestigd aan de wandelwagenbak zodat ze er niet vanaf kon stappen of vanaf kon vallen. Werkte prima. Het duurde niet lang of ze liep helemaal zelf. En ging er alleen op als ze moe was. Het loopt niet super maar ik heb het ervoor over gehad.
dez eoptie willen wij ook gebruiken, heb net het meerijdplankje al aangeschaft...ben sinds vandaag dus gaan oefnen.. maar hoe heb je dat tuigje bevestigd? ben wel beneiuwd, wnat hier wilt meneer er zo vanaf... dat twoo zitje halen we er dus ook bij, maar dahct nu alvast oefenen op het plankje.. Maar ik ben netals TS benieuwd....hoe gaat het IN de iwnkel met zo'n plankje, zitje!? Hier trouwens ook een combi om te gaan dragen..ligt er aan wat voor boodschappen of hoelang ik er uit moet( zoon zal 20 mnd schelen) Wil hem ook dragen eventueel op de rug met drager
Allemaal weer bedankt! Nog niemand over de Buggypod? @Linda84: kan je iets meer vertellen over 't tuigje? Welke en hoe bevestigd?
Wat is 't verschil tussen een bugabooplank + twoo enerzijds en een kid-sit anderzijds? Past toch beide op een Bugaboo? Prijsverschil? Opklapbaarheid? Kan bij beide het zit-deel eraf, zodat het gewoon een plank wordt?
Ik heb er lang over na gedacht, het leeftijd verschil zal hier op +/- 26mnd liggen. Wij hebben een duowagen gekocht, easywalker...dacht ook dat ik er spijt van zou krijgen, hiervoor had ik nl een stokke. Aangezien ik vaak alleen ben aangewezen met de kids, fulltime huismoeder. Leek mij een duowagen toch t handigst, dan kan de oudste lopen wanneer t mij uitkomt...maar wil ik ff snel boodschap doen, of op me gemak winkelen zonder dat er een peuter alle kanten op vliegt....is de duowagen wel ERRUG fijn! Zeker als je onderweg wilt voeden ofzo...ist handig dat de oudste gewoon vast zit en blijft zitten. Tuurlijk hoeft de oudste niet altijd in de wagen,...maar ik bepaal wanneer hij dat wel moet. Ik ben echt blij en opgelucht dat we toch voor n duowagen zijn gegaan!
Qua leeftijd van de oudste zou ik voor een meerijdplankje (of kidsit) gaan. Op de kidsit kun je staan en zitten! Zitje kan eraf ehb ik me laten vertellen. En misschien een buikdrager voor de baby? Kijk eens op www.babybij.nl Zijspan is slecht voor wagen wagen ivm gewicht. Zitje op de wagenbak kan tegenwoordig niet meer ivm de stabiliteit. Vroeger waren de bakken anders op het onderstel bevestigd en kon dat. Ik zag laatst ook iemand met een soort fietsje aan de zijkant/achterkant van de wandelwagen. Misschien ook een optie ipv een plankje? En veel oefenen met lopen, zodat je kindje eraan gewend is en wel zo nu en dan stukjes kan lopen. persoonlijk lijkt me een kidsit in jullie situatie ideaal. Gebruik je 'm niet dan 'hang' je 'm naar boven.
Ik heb een stoeltje op de kinderwagenbak, 15 euro van mp. Ideaal!!!! Het is zo handig! Maar je kinderwagen moet stevig zijn en met twee punten moet de bak aan het onderstek vastzitten, anders kan het niet. Je kinderwagen gaat er niet schuin van staan.
Die heb ik dus ook, echt superhandig. Heb het ook mijn nicht aangeraden en die heeft er nu ook eentje.
Ik denk dat jij zoiets hebt als de kids2sit. Om op de reiswieg van de baby te zetten. Toch? (Maar dan moet je toch voor en achter bevestiging hebben van je reiswieg, dus: linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter, dus 4 stuks? Onze Bugaboo heeft alleen 2 bevestigingspunten in 't midden. Welke wagen hebben jullie dan?) Ik bedoel dat ik een zitje heb gezien met riempje op marktplaats dat ook als een soort meerijdplankje is. Net als de kid-sit of die andere van Litaf, maar dan anders, zie advertentie: Marktplaats.nl > Duo kinderwagen meerijdplankje met zitje en riempje mutsy - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Vanmorgen even met zoonlief in de plaatselijke babywinkel gaan kijken. Even rondje door de zaak gereden met de kit-sit. Hij vond het zo wel geinig. Maar afwachten of hij erop blijft als je stil gaat staan. Zal wat training vergen. Heb toch 't idee dat het die kant op gaat.... Klusser
Hmm, bijna hetzelfde leeftijdverschil als bij onze kindjes. Moet zeggen dat ik dat de easywalker er nog mooi uit vindt zien voor een duowagen! Kan er dan ook aan 1 kant een reiswieg in?
Ik lees mee! Ik heb straks een dochter van 20 maanden als baby 2 komt.... Ik ben ook op zoek naar iets voor áán mijn huidige wagen, ik wil geen duowagen aanschaffen... Toevallig heb ik een Mutsy en de link die jij hier neerzet > dat lijkt me ideaal! Heb je kunnen achterhalen waar dit vandaan komt (las ergens dat je de verkoper gemaild had)? Zo ja; dan hoor ik het ook graag
Nee, verkoper heeft niet geantwoord helaas. Heb veel op internet gekeken naar allerlei opties, maar ben deze nog nergens anders tegenkomen buiten deze mp-advertentie... Ik ben dus ondertussen ook even een kid-sit gaan bekijken met zoonlief in winkel. Ziet er op zich goed uit. Of oud model Bugaboard met Twoo. Neig toch wel die kant op. Als 't een fiasco wordt, kan ik altijd nog snel een duowagen aanschaffen via mp, maar liever niet... En inderdaad, soms nieuwe beep in draagdoek, vind ik een goede tip. En veel boodschappen halen samen met beep als oudste op kdv zit of in 't weekend. En op de andere dagen even snel / minder boodschappen halen met oudste op kid-sit. En bij 'recreatieve wandelingetjes' maakt het niet zoveel uit als hij van zijn stoeltje / plankje af wil...