schokkerig bewegen vd baby, wat doet hij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Metire, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

af en toe beweegt mijn kindje heel schokkerig en snel, en zie je mijn buik ook heel snel bewegen.. het is te snel achter elkaar voor 'natuurlijke bewegingen'ik vraag me af wat hij dan doet?! ben zooo nieuwsgierig, iemand enig idee? :p

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    de hik?? of mischien ademhalings oefeningen, dat had ik namelijk vanaf de 28 weken en toen ik een groeiecho kreeg zei de echoscopiste kijk wat ze mooi oefent om te ademen en toen ging mijn buik ook echt op en neer alsof ik ademde maar dan sneller!!

3. happymama

happymama Niet meer actief

de hik denk ik niet want dat gaat toch niet heel snel !!
    heb ff zitten denken maar zou t verder ook niet weten

4. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Ha ha hier ook! Heel raar "trillend" gevoel! Ik ga het morgen even aan de vk vragen denk ik :)

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier ook! Vaak bij me lies...ben nieuwsgierig wat t is!

6. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    Jaa ik weet wat je bedoeld jaa:D Heel gek trillend gevoel, maar duurt vaak maar heel even. Geen idee wat het is hihi.

7. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    jaa dat heb ik ook...soms schuift die ook met zn kont tegen mn buik..dan "trilt" mn buik helemaal..en soms kietelt hij me ook haha

8. Metire

Metire Niet meer actief

Jaa inderdaad!! Een trillend gevoel is een betere beschrijving.. Haha :p @blackbird ik ben benieuwd wat je vk zegt, laat je het even weten? :)

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    herkenbaar!
    Zo'n raar vibrerend/trillend gevoel... ik moet dan altijd denken aan een hond die heel snel met zijn poot gaat trappen als je hem op het goede plekje achter zijn oor krabt!

Geen flauw idee wat hij dan aan het doen is, heb ik me ook wel is zitten af vragen.

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Ik zal morgen de vk vragen of zij het weet, en dan zal ik posten wat ze zei :)

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik herken het ook, voelt echt als trillen, heel gek gevoel! Ben benieuwd wat het is!

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    jongetje voetbal meisje ballet????? heb geen idee?
    die van mij woelt ook lekker !

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

haha op het moment dat ik dit lees voel ik het ook :D ik voel het inderdaad ook helemaal onderin mijn buik bij mijn liezen. Geen idee wat het zou kunnen zijn!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bij mij 'trilde' mijn dochtertje net echt alsof ze een vibrerende telefoon was, echt bizar! Misschien rekt ze zich dan uit oid? Als ik me flink uitrek trillen m'n spieren soms ook een beetje.... Maar wel minder hevig dan dit :D

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    sorry voor late reactie, ben vanmorgen vk geweest maar heb de hele nacht liggen weeen (die weer gestopt zijn na 4 uur.. jippee..:(not) dus ik moest even bijslapen..

maar ik heb het gevraagd!! en mijn vk wist het ook niet.. ze had echt geen idee maar opperde wel dat het ook mss de baarmoeder of de buikspieren konden zijn (zoals zo'n trilspiertje in je oog) maar ik had echt het idee dat het de baby zelf was toen..

naja het raadsel blijft dus onopgelost voorlopig!

16. Metire

Metire Niet meer actief

@blackbird, rot voor je zeg.. Sterkte :) wat een mysterie zeg, ben nu wel 100x nieuwsgieriger! Ik heb dus ook echt het gevoel dat het de baby zelf is..

17. Mavaty

Mavaty Lid

20 sep 2009
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook regelmatig en zat een paar dagen geleden ook te denken om hier een topic over te openen, how bizar..
    Wist alleen niet goed hoe ik het moest omschrijven.

Ben nu even verder gaan googlen en kwam dit dillema nog meer tegen op andere sites.
    Eén zwangere dame had van haar verloskundige te horen gekregen dat het de spieren van de baby zijn, deze zijn nog niet goed rijp.
    Een andere had van haar gynaecoloog te horen gekregen dat het aan de zenuwen ligt, deze zouden nog niet volledig ontwikkeld zijn.

Dat zou het wel verklaren, het voelt (vind ik) idd als ongecontroleerde bewegingen.

Het viel mij trouwens ook op, maar dat kan toeval zijn, dat alle zwangere vrouwen die zich dit afvragen zo rond de 30 weken zwanger zijn.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
  19. Metire

Metire Niet meer actief

@mavaty ja dat viel mij ook al op idd! Dat klinkt dan ook wel het meest logisch :) ik heb vd week ook weer een controle bij de vk, ga het voor de zekerheid vragen.. Wie weet heeft zij een goede verklaring :)

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Rond de 30 weken hebben baby's een groeistuip, misschien dat dat er mee te maken heeft? Dat spieren dan af en toe gaan trillen oid.

Deel Deze Pagina