Dag dames! Meestal kan mijn man vrij krijgen, maar niet vrijdag 13de Is het raar/ onbeleefd om op de uitnodiging te schrijven dat ouders hun kind zelf van de bioscoop moeten halen (12 minuten rijden vanaf het dorp waar wij wonen). Vervoer heen is geen probleem. De aankomende 3 zaterdagen is geen optie ivm afzwemmen andere dochter.
Nee hoor, ik zou het nier raar vinden. Als er een verjaardagsfeestje bij iemand thuis is, moet je de kinderen toch ook zelf brengen en halen. Nu alleen maar ophalen. Ik zou daar geen probleem mee hebben. Mocht je je toch bezwaard voelen, dan zijn er natuurlijk ook andere opties. Bijvoorbeeld het verjaardagsfeestje op een andere dag vieren (wanneer jouw man wel kan rijden). De zaterdagen zijn geen optie, schrijf je. Maar een andere vrijdag dan? Of woensdagmiddag? Ook zou je aan een ouder kunnen vragen of hij/zij wil rijden met de kinderen die niet meer bij jou in de auto passen. Dan hoeven niet ALLE ouders die kant op. Of je nodigt minder kinderen uit, precies het aantal dat bij jou in de auto past.
Gewoon aangeven dat ze opgehaald kunnen worden om zo en zo laat. Ik heb me daar ook weleens druk over gemaakt en daardoor me in allerlei rare bochten gewrongen. En laatst kwam het bij een ander eens voor. Of hadden bijv een feestje met de hele klas en toen vond ik het ook heel normaal dat ik mn dochter moest halen. Volgens mij was dat vroeger bij ons ook nooit dat iedereen weer thuis werd gebracht. Dat is iets wat later gekomen is. Eigenlijk zouden we het zelf vaak prima vinden als het andersom zou zijn. Dus gewoon doen.
Kun je niet 1 andere moeder met auto meenemen. Zowel voor het vervoer als voor begeleiding. Zo zou ik het oplossen.
Zo heb ik het ook gedaan. Ikzelf zou het wel een probleem vinden, want ik heb overdag geen auto. Als meerdere mensen ditzelfde probleem hebben dan is het misschien handiger om 1 volwassene mee te vragen om te rijden.
Ik zou het niet gek vinden, maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat wellicht niet iedereen dan kan komen.
Is dat zo? Mijn dochter heeft er pas een paar gehad, maar ik kan me van mijn eigen jeugd herinneren dat ik bij ELK kinderfeestje thuis werd gebracht. Of is dat een ding van onze generatie en is dat tegenwoordig niet meer gebruikelijk? Mijn dochter is tot nog toe bij de helft van de feestjes thuisgebracht.
o ja....net de uitnodigingen verstuurd...ben ik vergeten mijn dochters naam op de uitnodiging te zetten:x Een kinderfeest geven op vrijdag de 13de is niet zo slim
Ik lees even mee want ik heb het zelfde probleem. Ik vind het geen probleem als ik op de uitnodigingen zet dat de Kids gehaald en gebracht moeten worden Door de ouders .. Maar mijn man vind dit ook raar ...
Zelf vind ik het wel raar, maar ik ben het gewoon niet zo gewend vanuit mijn eigen jeugd. Bij de oudste het 1x gehad en de rest van de feestjes werden ze uit school meegenomen en weer thuisgebracht. Bij de middelste ook een keer: dat feestje werd 5km verderop gegeven, kon ik twee keer heen en weer fietsen met een baby in de regen (geen rijbewijs en auto, omdat man daar mee weg is voor zijn werk) rondom slaaptijd: werd ik niet echt vrolijk van haha. Ik zou het proberen op te lossen met een extra moeder en auto.
Ik werd vroeger ook altijd thuis gebracht. Dochter heb ik tot nu toe altijd zelf op moeten halen (bij het kindje thuis of op locatie). Ik vind het geen probleem, wij doen het zelf ook zo.
hier ongeveer 80% van de tijd zelf ophalen. Ik denk dat het verschil met vroeger en nu het gebruik van autostoeltjes is. Vroeger propte je gewoon een berg kinderen in je auto en gaan. Paar in de kattenbak . Nu zit je weer met zitverhogers etc. Hoeft wel niet perse, maar het is wel veiliger etc. Dus dan maar gewoon zelf halen. Maar ouders kunnen vaak ook prima samen werken. Ik zou dat ook aangeven, dat je het graag hoort als het een probleem is, je kan er natuurlijk wel een paar thuis brengen of even overleggen met de andere ouders.
Nee joh is toch prima. De afstand is ook goed te doen. Als het nu een half uur rijden is wordt het een ander verhaal.