mijn meisje wordt groot.. ze krijgt borstjes. ik dacht al een tijdje dat ze begonnen te groeien. in haar kleding is het nog niet zichtbaar (gelukkig). ik ben natuurlijk trots dat ze langzaam gaat veranderen, dat ze ook echt een grote meid wordt, maar ik ben ook bang voor als het straks zichtbaar wordt. ze heeft het met tijden al moeilijk in de klas door pesterijen. nu kan ik me zelf niet herinneren dat er vroeger bij ons in de klas gepest werd als de meisjes borstgroei kregen. mijn dochter heeft een groepje in de klas wat graag pest en plaagt. dus daar ben ik wel bang voor. je hoort het wel vaak namelijk. maar toch ben ik trots op mijn kleine meisje van bijna 10. ze vind het zelf ook wel tof dat haar borsten langzaam beginnen te groeien. gisteravond zei ze: als ik ongeveer 14 ben heb ik misschien wel net zulke grote als jij mama! mijn meisje wordt groot.. <3
Herkenbaar haha Hier een dochter van 11 jaar met serieuze borstgroei. Ze heeft ook schaamhaar en dat vindt ze minder maar ja je doet er niets tegen. Okselhaar heeft ze nog niet en gelukkig is ze nog niet ongesteld. Ze zit nu in groep 7. Ik vind het mooi om te zien dat echt het hele meisjesachtige eraf begint te gaan en ze echt en mooie meid aan het worden is (was ze al😊 Ik denk dat we over een aantal jaren druk gaan krijgen met aanbidders voor de deur.
Mijn zoon van 13 jaar zit nu in de brugklas en keek nooit om naar meiden maar heeft nu gewoon verkering met een spetter van een meid van 14 jaar. Ik moet er wel even aan wennen maar wel leuk om te zien.
Ja dan worden ze groot. Hier 2 meiden die heel verschillend zijn. De oudste was mentaal verder, dan lichamelijk zeg maar. Wilde in de brugklas graag een bh'tje, want dat hadden alle meiden. Werd ook pas wat later ongesteld. Maar haar jongere zus was nog behoorlijk kinderlijk, maar kreeg ook vrij jong borstontwikkeling en werd in het beginvan groep 8 al ongesteld.
Ik hoop dat het ongesteld worden nog minstens 4 jaar op zich laat wachten.. In haar gedrag merk ik al een tijdje dat ze begint te puberen.. Moet ze dan ook nog eens dat erbij krijgen 😈 Ze heeft al wel van die bhtjes van zeeman soort van sportbh maar dan leuk en voor kinderen. Zal me benieuwen hoelang het gaat duren voor ze een echt wil
Hier ook een meisje dat groot wordt: ze is nu 10,5, borsten beginnen en van de week ontdekte ze 2 sprietjes schaamhaar, ze was in shock Ze zit in de klas met alleen maar meiden die minimaal een jaar ouder zijn, dus ben er wel blij mee voor haar, ook in dat opzicht doet ze lekker mee. Na de zomer naar de middelbare school, ze is er wel rijp voor