Even mijn ei kwijt.. Het is weer zo ver. Zoon komt terug van een weekend bij zijn vader en het slapen is weer drama. Blijft uit zijn bed komen, met honderdduizend smoesjes, janken, schreeuwen. Hij weet niet wat er is, alleen dat hij het niet weet. Ik heb alles geprobeerd maar na 2 uur is het een keer klaar. Hij ligt nu in het campingbed in zijn sopgaar te koken, tot ik ook weer rustig ben. Hebben meer mensen last van anders gedrag bij hun kid(s) wanneer ze terug komen van de andere partner?
Geen ervaring maar kan het zijn dat hij daar geen duidelijke grenzen krijgt? Of teveel emoties/prikkels die hij, als hij weer veilig thuis is, op die manier moet verwerken? Mijn zoontje verwerkt ook zijn prikkels door s avonds als hij moet gaan slapen te huilen/krijsen etc. Heel naar. Ik probeer hem om de 15 minuten te troosten. Maar vaak helpt hem dat niet. Zo geduldig en kalm mogelijk blijven en af en toe laten weten dat je er bent en ook dat ze deze gevoelens juist bij je mogen uiten.
Jep erg herkenbaar... hier wilde hij opeens een flesje drinken s nachts met ruim 3 jaar... ja daahaaaag! Wij zeggen altijd dat wij (ik en bonus papa) hem opvoeden en zijn vader “vangt” hem op.... kunnen telkens weer opnieuw beginnen *zucht*
Heel herkenbaar! Sinds mijn zoontje bij zijn vader slaapt, durft hij hier niet meer in zijn eigen bed. Wordt er ook zo moe(deloos) van, elke keer kan je weer opnieuw beginnen met alles. Lijkt wel of er geen regels zijn daar en alles maar kan en mag. Hier komt zoon oververmoeid terug. Hij gaat daar laat slapen, ook omdat hij het niet wil. Ze (partner heeft nieuwe relatie) moeten ook altijd wat met hem doen, lijken hem niet zelf te kunnen vermaken. Maar slaapt in de auto van daar naar hier en gaat dan ook niet meer z'n bed in. Terwijl het normaal altijd wegleggen en direct slapen is.
Bedankt voor jullie reacties. Het is een huis vol kinderen (6) daar en zo ver ik weet zijn er regels zat. Hij wordt daar strenger opgevoed dan hier. *oeps*. Ik heb het idee dat hij daar nog in een ledikant slaapt, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat het aannemelijker is dat hij daar zoveel prikkels krijgt, dat hij de rust niet meer heeft. Wanneer ik hem haal, praat hij ook altijd heel luid en is hij helemaal hyper.