Vervoer naar school,nav het andere topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipo30, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben goed in ongelukkig termen kiezen haha subtiel zijn is niet altijd mijn sterkste kant, dus sorry als het rot overkomt zo is dat niet bedoeld..

En tuurlijk zorg jij ook voor je kind, maar niet fysiek..
    daarom zeg ik, we hebben het beiden druk met andere dingen, jij met werken, ik met voor de kinderen zorgen

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    maar goed, dit is eigenlijk heeeel off topic haha

Het ging mij in het begin meer om de opmerking

"thuisblijfmoeders kunnen wel lopen want die hoeven daarna toch nergens heen"

Vond dat ontzettend denigrerend....

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Dat is waarschijnlijk net zo'n ongelukkig gekozen formulering als jouw term. Wat ze bedoelde is denk dat werkende moeders vaak op een bepaalde tijd op hun werk moeten zijn en dat thuisblijfmoeders vaak hun eigen tijd wat meer in kunnen delen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Deze zij-discussie is er gekomen naar aanleiding van iemand die zei dat ze als tbm nog moest poetsen, boodschappen doen en koken, dus dat ze sowieso niet 'niets' aan het doen was. Waarop ik zei dat ik dat als werkende moeder óók moest doen.

Maar natuurlijk heb je als tbm een drukke dag. Ik zou sowieso niet willen wisselen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat de school in jouw geval het ook prima zou vinden als je met de auto komt. Het gaat om de kinderen die 500-1500 meter van school wonen. Hier wordt als advies gegeven dat de kinderen die tot 500 meter van school wonen gaan lopen, van 500 tot 1500 meter fietsen en de rest 'mag' met de auto. Wij wonen in het 'fiets' gedeelte maar lopend is het echt nog goed te doen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de bso is dat geen punt, daar worden de kinderen niet tegelijk opgehaald. Altijd genoeg plek om te parkeren hier en het is rustig omdat de meeste mensen al aan het koken zijn ;)

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat heb ik gelezen ja. En dat vond ik toch wat anders dan niks te doen hebben. Ze bedoelde het ook anders.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Idd ik werk een dag in de week. Daarnaast ben ik alleenstaande ouder.
    Dus doe alles alleen afspraken huishouden halen brengen. De keren dat ik dochter niet haalt of brengt naar school zijn op een hand te tellen en nee geen meegaande opa.s oma.s!

Wel al een groot kind. En die geven je weer andere taken! :p mijn prive begint pas als ik zelf gaat slapen haha die van 15 is vaak ook tot 23/00 wakker. En nee die laat zich niet meer naar bed sturen ja in mijn dromen.

Als je als thuismama thuis bent ben je ook vaker de pineut wat betreft spelen opvangen ect ect en heb al menig maal een studiedag kinderen van ( werkende ) ouders opgevangen en zo uit de brand geholpen ik werk dan niet maar ben wel sociaal aanwezig en draag op mijn manier bij aan deze samenleving.

Was nu ook half uurtje later thuis personeel te kort waar ik werk! Als vrijwilliger en blijf dan wat langer om vaste personeel te helpen.Dus werkt niet voor ( geld maar wel) OP een andere manier.

9. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Of je nu werkt of niet heeft denk ik niets te maken met je kind met de auto naar school brengen.

Als je 500 meter of minder van school woont, dan is kost het je heel weinig extra tijd om je kind met de fiets of lopend naar school te brengen.
    Bij 500 tot 1500 kan ik me voorstellen dat je je kind met de auto brengt als je daarna nog zelf met de auto ergens heen moet.
    Als het nog verder is, dan moet je het helemaal zelf weten vind ik.

Maar waar ik me wel heel erg aan kan ergeren zijn de ouders die niet opletten vlak bij een school of kinderopvang.
    Ze lijken vaak te denken: mijn kind zit in de auto dus die is veilig, dus verder hoef ik niet op te letten.
    Of die hun auto op de stoep parkeren omdat ze anders 100 meter moeten lopen.
    Daar mag de school best iets van zeggen, maar eigenlijk moet de gemeente er voor zorgen dat daar beter op gecontroleerd wordt.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Is niets moedigs aan hoor. Mijn kinderen vinden het heel fijn om dat uurtje even thuis te zijn en op hun gemakkie in de eigen vertrouwde omgeving te zijn. Zij putten hier juist weer energie uit. Zou er niet aan moeten denken dat ze hier een continue rooster in zouden brengen. Ik vind het dus ook totaal niet zeulen, het heeft juist een goed effect op mijn kinderen. Zeg daarmee niet dat dit voor ieder kind zo zal zijn.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan zijn hoor. Maar in België blijft ongeveer elk kind ineten vanaf 3 jaar. Zelfs kinderen die in dezelfde straat als de school wonen. Omdat het gewoon erg gezellig is 's middags op school. Voor mij als buitenstaander klinkt dat dus wel als gezeul en leeuwenmoed :)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee idd, hier is de tijd tussen de middag ook erg fijn voor de kinderen (of de oudste dan tot nu toe)
    Even een rustpuntje.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Op hun huidige school hebben ze ook geen continurooster, dus ik ben er gewoon aan gewend. Ze blijven wel 1 x in de week standaard over en mijn zoontje stapt na de zomervakantie waarschijnlijk over naar een school met continurooster.
    Ik vind het wel gezellig samen dat uurtje, al is het wel haasten, want we wonen niet zo dicht bij school.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Ik denk ook dat de meeste richtlijnen die scholen geven gebaseerd zijn op het gedrag van de ouders in het verkeer. Hier op school zijn dat voornamelijk (zijn 2 scholen naast elkaar) dat auto's maar lukraak geparkeerd worden zodat er veel verkeershinder en onveilige situaties ontstaan. De meeste verkeersregels worden aan de laars gelapt onder het mom ik haal even mijn kind op. Maar als school dan verzoekt om , als je binnen een straal van .... van school af woont lopend of met de fiets te komen dan staan ze op de achterste benen, zich niet beseffend dat hun eigen gedrag aan leiding is tot dit verzoek.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Snap niet zo goed wat er '' gezeul '' aan moet zijn. Ben eerlijk gezegd blij dat ik dan niet in Belgie woon ( wat dit betreft ) ik zou er niet aan moeten denken om niet meer te kunnen lunchen tussen de middag samen met mijn kids. Voor mijn kids werkt dit gewoon zo goed, even de batterijen opladen voor de rest van de dag.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt...hier een bepaald groepje ouders waar alles om hun kleine prins of prinsesje (of zoals ze het zelf noemen: divaatje💩).
    Ze mogen nooit met iemand mee, met uitjes l*llen ze zichzelf overal in want ja een uitje zonder dat ze erbij zijn is geen optie. Maar wel met 80 door de straat van school scheuren met het kind springend achterin.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier heeft school wel zo'n regel dat je binnen een bepaalde cirkel rondom school met de fiets of lopend moet komen, maar er wordt niet gehandhaafd. Wij wonen net op die grens. Maar ik ga echt niet altijd met de fiets naar school, als ik daarna met de auto door moet naar mijn werk. Ik kom altijd al te laat, als ik dan ook nog eerst terug naar huis moet om de auto te halen, dan ben ik nog later. En school ligt letterlijk aan de route naar mijn werk.

Ik parkeer wel altijd een straat achter de school, deels vanwege de veiligheid en deels omdat dat makkelijker is met daarna doorrijden naar mijn werk.

Op mijn vrije dag en als ik met de fiets naar kantoor kan omdat ik geen afspraken buiten de deur heb, dan gaan we ook meestal wel op de fiets.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hahahaha, geniaal ja! Nee, dat zou zelfs een kleuter met goed werkende hersens niet hieruit concluderen. Het is geen kwestie van belangrijker of minder belangrijk en werkend of niet werkend, of van geografie of van al dan niet twintig meter verderop parkeren.. Het is een kwestie van de boel wel of niet kapot reguleren tot eenheidsworst die niemand past, of in staat zijn om flexibel met de regels om te gaan en maatwerk toe te passen. Een pauper die gevaarlijk doet moet daarvoor gestraft worden, niet iemand die toevallig in een verkeerd postcodegebied woont. Ik ben een groot voorstander van regels en vaak het braafste meisje van de klas, maar je zult mij niet snel een regel horen verdedigen die z'n doel voorbij schiet. En deze regels doen dat. Het is voor mij een teken van beroepsdeformatie door lerarenvolk. Orde en gezag boven nut en noodzaak.

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik snap het wel hoor. Volstrekt overbodig. Je haalt ze tussen de middag ook niet van de creche of middelbare school, toch?

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het eerlijk gezegd wel gezeul...

12 uur ophalen, 13.30 weer op school, en dan 15.30 weer...
    Enkele 'reis' van 15 minuten lopend

Tussen de middag is er dus maar 40 minuten om te eten drinken en plassen... En met een beeeetje geluk, kan hij nog 5 minuutjes spelen.. Maar het is voor ons allemaal gewoon haasten en opschieten, ik vind er dus niks relaxed aan

De tijd die er sochtends en smiddags tussen zit slaapt m'n jongste.. Ik ben dus continu aan het haasten, zodat ik op tijd thuis ben om de jongste in bed te leggen... Ik heb amper tijd om boodschappen te halen

Deel Deze Pagina