Vervoer naar school,nav het andere topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipo30, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat ouders niet normaal kunnen omgaan met verkeersregels is een andere discussie;)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Breng en haal de meiden 3 dagen met de auto omdat ik gelijk door moet naar t werk en ze uit werk weer ophaal

Als ik eerst naar huis moet kost dit 15 min per x extra

Vind niet dat ze je kunnen verplichten hoe je naar school komt

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zou er niet blij van worden als wij verplicht werden op de fiets te komen. Wij komen vanuit een andere wijk en als ik niet met de auto zou kunnen, kan ik nooit op tijd op mijn werk komen en 'smiddags weer bij school staan. Kinderen kunnen nog niet goed genoeg zelf fietsen. En bij mij op de fiets gaat ook niet meer. Ik zou dus wel een probleem hebben. Wel vind ik dat mensen wat veiliger kunnen doen rondom de school. En een parkeercursus zou veel automobilisten ook niet misstaan ;)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat een school best van ouders kan vragen om veilig naar school te komen, zonder de fiets te verplichten. Onze school werkt daar erg hard op. Straat is onlangs eenrichtingsverkeer geworden, ouder wordt gevraagd enkel over te denken aan het zebrapad, ouders die aan het zebrapad parkeren worden daarop aangesproken...

Zou te gek zijn als ik met de fiets moest komen. Zou me heel veel werktijd kosten.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het is schijnbaar nodig om ouders te heropvoeden in veel dingen. Zoals het verkeersgedrag rondom scholen, Da's hier in het dorp niet anders.

En er zijn ouders die echt overal schijt aan hebben. Heb zo'n hekel aan zulke starre mensen.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

De school van mijn dochter is helemaal niet direct bereikbaar per auto. Het ligt in een soort park, waar alleen fiets- en wandelpaden doorheen lopen. Als je met de auto gaat, moet je echt nog een flink stuk lopen van je parkeerplaats naar school. Ik heb dat altijd raar en onhandig gevonden, maar door dit topic snap ik het ineens en ben ik er heel blij mee!

7. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Hier net zo. Geen enkel probleem vind ik. Er wordt door kinderen soms toch al veel te weinig bewogen

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik begrijp het wel. In ons dorp was het in mijn tijd altijd erg rustig en veilig bij de basisschool als we van of naar school liepen. De meeste kinderen liepen naar school, een paar op de fiets en een enkel met de auto. Maar de afgelopen paar jaar is het een drama geworden om die schooltijden! De straten staan vol met auto's, iedereen lijkt haast te hebben. Het is er gewoon erg onveilig geworden en zou mijn kind daar niet eens meer durven laten lopen.

Natuurlijk voelt het als betutteling, maar dat is helaas nodig. Als iedereen een verkeerspuinhoop van de straten maakt, voor onveiligheid zorgt, dan is betutteling nodig.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    dat ze advies geven prima
    soms kunnen ouders niet anders
    maar van die ouders die in de auto blijven zitten wachten vind ik altijd zo stom

wij lopen altijd en heel soms op de fiets of als het plenst dan met de auto

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Zo mee eens.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Volgens mij hebben ze, als ik naar het advies voor 2-jarigen kijk, alleen noten toegevoegd aan het advies, minder zout, en wat meer drinken?

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Beetje late reactie maar ik heb het er verder na die ene keer ook niet meer over gehad. Het heeft toch geen zin.
    En mijn zoon heeft gewoon chips getrakteerd:D
    Ik doe netjes mee met de gruitdagen en hij krijgt 'gezonde' dingen en ongezonde dingen op zn brood.
    Ik vind de bemoeienissen van school ook irritant behalve dus met veiligheid alleen denk ik dat het weinig uit maakt.
    De meeste ouders hebben er toch schijt aan.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben dus zo'n juf die zich actief 'bemoeit' met de wijze waarop onze leerlingen naar school gebracht worden. Daar heb ik niet echt een goede reden voor. Ik vind het gewoon hartstikke leuk om ouders te frustreren. Na al dat gezeur dat wij over ons heen krijgen, is dit DE manier om eens lekker terug te pesten.

[sarcasme modus uit]

Weet je welke ouders het niet eens zijn met het verkeersbeleid van onze school? De ouders die letterlijk midden op een kruispunt of precies in de bocht hun auto parkeren en vervolgens hun kinderen naar binnen gaan brengen. Uiteraard zonder nog één keer om te kijken welke gevaren dit oplevert voor de overige leerlingen en hun ouders. Dat kan ze namelijk geen zier schelen.
    Toevallig kan het ons wèl iets schelen, dus vandaar dat wij mensen hier het hele jaar door aanspreken op verkeers(wan)gedrag. En één keer per jaar hebben we een ludieke actie om ouders die niet met de auto bij school komen, een beetje in het zonnetje te zetten. Dit zijn ook de ouders die wel met de auto komen, maar hem een stukje verderop parkeren (waar voldoende plek is) en de laatste - hier komt, houd je vast ... 10 tot 20 meter (!!!) gewoon even lopen.

De ouders die wel snappen waarom we dit doen, zijn de ouders die zich netjes aan de voorgestelde schoolroute houden (zodat ze niet voor de poort langsrijden, maar alleen langs de zijkanten van de school). Die parkeren hun auto in de vakken of netjes langs de stoepen waar geen gele streep is. Of ze brengen hun kinderen lopend of met de fiets. En zijn dus dankbaar dat wij elke ouder die het waagt zijn auto voor de school neer te kwakken aanspreken. Omdat zij daardoor de kans krijgen om veilig over te steken. En in het geval van fietsen: rustig op te kunnen stappen zonder dat er auto's rakelings langsrijden.

Wat betreft de discussie of scholen ze wel / niet moeten bemoeien met lopen of fietsen; wij hadden lang geleden een regel dat kinderen die binnen een bepaalde straal woonden, niet met de fiets mochten komen. Die hebben we weer afgeschaft, omdat we 'de strijd' tegen de auto's recht voor school belangrijker vonden. En we wilden niks doen waardoor mensen ervoor zouden kiezen de fiets te laten staan. Nu hebben wij gelukkig een meedenkende gemeenteambtenaar, die een stuk gemeentegrond heeft opgeofferd zodat daar nu fietsen geparkeerd kunnen worden. Wij hebben echt een idioot groot stuk voor fietsen en het staat alsnog vrijwel altijd bomvol. Als ik dan kinderen met de fiets zie komen die misschien 150 meter verderop wonen. En die echt recht van huis naar school gaan en andersom, dan vraag ik me oprecht af waarom die fiets niet gewoon thuis in de schuur kan blijven staan.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wordt je dan omver gereden als je lopend bent? Hier wordt veel gefietst maar dat gaat gewoon goed. Wordt schijtziek van mensen die langs de kant stoppen om hun kinderen uit te laten stappen, daar moeten we dus langs fietsen. Soms stoppen ze precies op het kleine stukje waar je met de fiets langs moet. Dan stop ik naast ze en zeg er wat van, het is zo asociaal, alleen maar aan jezelf denken. Terwijl er 20 meter verder een parkeerplaats is met genoeg plek. Als ik eens met de auto naar school ga zet ik 'm ook daar neer.
    Door het rijgedrag van sommige mensen laat ik de oudste van 8 voorlopig nog niet zelf naar school gaan, ik vertrouw haar wel maar de automobilisten rond school niet.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Yups, je word hier soms vaker omver gefietst door die gefrustreerde moedertjes dan dat er hier een probleem met auto's is. Natuurlijk heb je wel eens gevaarlijke situaties met auto's of een papa die even snel dubbel parkeert maar over het algemeen valt dit reuze mee.

Maar het gaat mij er ook totaal niet om of iemand wel of niet met de auto of fiets komt, het gaat mij er dat ik vind dat een school daar niet een beslissing over mag nemen, dat ze je adviseren helemaal prima maar kom bij mij niet aan met het verplichten van dingen want dan heb je aan mij een goede.

Ik zou dan denken, spreek de ouders aan waar je je als school aan ergert maar nee, de hele school moet dan weer aangesproken worden. ;)

16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Duidelijk verhaal tupp!

Natuurlijk moet er iets van keuze blijven. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de ouders die alles lekker zelf willen bepalen, het gemak van hun eigen kind boven de veiligheid van een ander kind laten staan. En dat is de omgekeerde wereld.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou ik ben zo'n moeder die alles zelf wil bepalen maar ga gewoon lopend naar school hoor met de kids en geef ze over het algemeen gewoon fruit mee als tussendoortje, daar draait het ook niet om, het is het feit dat een school jouw die beslissing wilt afnemen.

18. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als ik zie hoe asociaal sommige ouders bij scholen zijn, dan zou ik bijna gaan begrijpen dat scholen zich ermee gaan bemoeien. Hop pleur die auto maar op de stoep en dat andere kids niet veilig kunnen lopen, het zij zo.

Hier brengen wij de kids lopend naar school. Op 2 keer in de week na, dan moet ik meteen door naar m'n werk dus gaan we met de auto.
    Ik zet m'n auto dan desnoods gewoon een straat verder, in een parkeervak.

Hier zijn de handhavers van de gemeent s ochtends bij verschillende scholen bekeuringen aan het schrijven. Geweldig, goed idee.

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Maar als je naar het ziekenhuis gaat parkeer je toch ook in de daarvoor aangeven plaatsen. Als je nuchter moet komen, doe je dit ook.

Als de boeken terug moeten naar de bieb kan je ze verlengen of je krijgt een boete.

Als je parkeerkaartje afloopt gooi je geld bij of krijg je een bekeuring

Ik hoop dat er geen poep in de speeltuin te vinden is……

Ook allemaal het afpakken van jouw beslissing?! Je bedoelt dat de consequenties niet van toepassing zijn op jou als persoon.:x:(

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Wat een onzin. Ik kijk altijd uit en parkeer altijd op een voor iedereen veilige plek, maar ja, ik bepaal toch lekker zelf graag wat ik doe.

Deel Deze Pagina