Vervoer naar school,nav het andere topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipo30, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hoe kom je daar nu bij? Het is niet zo dat je niet met je auto in de buurt van de school mag komen ofzo. Als je je aan de regels houdt en de veiligheid in de gaten houdt is dat prima. Dat een ander dat niet kan, spreken ze die daar maar op aan.
    Hier staan altijd auto's bij school, het zijn allemaal ouders en ze rijden allemaal stapvoets en voorzichtig bij de kinderen. Niks aan de hand. Dat er op sommige scholen blijkbaar publiek zit waarvan de ouders de verkeersregels niet kunnen onthouden zegt gelukkig niks over de rest.

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    En je hebt er geen probleem mee dat die veilige plek misschien een vak is waarvan de locatie door een ander is bepaald? Dan bepaal je dus toch niet alles zelf. ;)

Het probleem ligt niet bij ouders die lopen met hun kind en daar graag zelf voor kiezen. Het probleem ligt ook niet bij ouders die de tijd nemen om met de auto de veiligheid op te zoeken. Het probleem ligt bij ouders die hun auto lukraak ergens neerzetten. Het markante is dat deze ouders ook alle kritiek wegvegen met jouw uitspraak: 'Wat een onzin.' Dat kan immers best even, en dat je een kind achter die auto niet ziet betekent niet dat er iets hoeft te gebeuren. Mensen die reële bezwaren afdoen als onzin mogen wat mij betreft dan ook lekker met elkaar in discussie gaan en samen helemaal nergens komen.

3. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ik krijg wel eens het gevoel dat bepaalde ouders het alleen belangrijk vinden dat hun bloedjes niets overkomt. Lekker s**ijt aan andermans kinderen. Onze crèche kreeg een hek. Heel belangrijk want grenzend aan een drukke parkeerplaats. Hoe vaak ouders dat hek wel niet open lieten staan... Om vervolgens geheel gefocust op hun eigen kind keuvelend weg te lopen. Totaal niet bewust dat andermans kinderen daardoor de parkeerplaats oprenden. Of mensen die hier door de 30 km straat scheuren... Kinderstoeltjes achterin. Zolang men maar niet door hun straat scheurt... Of die vader die een kop trok van "tja" schouderophalend toen zijn kind geen voorrang gaf aan onze auto (wij kwamen van rechts). Joh, wij remmen wel maar is dìt wat je je kind wilt leren? Volgende keer is ze plat als iemand anders niet zo oplettend is.
    Ik begrijp het gewoon niet. Ik wil dat mijn kinderen veilig opgroeien maar ook de kinderen van een ander.
    Bij scholen is de tendens vaak niet anders: moeders of vaders moet snel snel door naar het werk. Als HUN kind maar veilig arriveert; boeien of datzelfde geldt voor andermans kinderen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Als het probleem bij die ouders ligt, spreek je die ouders aan, dan straf je niet iedereen. En nee, ik heb geen moeite met opgelegde regels waarvan duidelijk is waar het vandaan komt en door een instantie bepaald zijn die daarvoor bevoegd is en dat is niet een school. Ik zou er zeker rekening mee houden, maar uiteindelijk is niet de school die bepaalt hoe mijn kind er komt. En ik vind ook dat veiligheid voorop staat, maar vaak zijn het dezelfde mensen die de boel onveilig maken en dat blijven ze ook wel doen. Dat zijn de mensen die geen gordels dragen omdat het toch maar een klein stukje is en door rood rijden omdat er toch niemand aan kwam. Spreek ze dan persoonlijk aan en leg uit waarom. Straf niet ook de mensen die wel na kunnen denken.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat een regel die de veiligheid bevordert hetzelfde is als een straf vind ik nogal overtrokken. Bovendien heeft een school helemaal geen middelen om asociale ouders dagelijks aan te spreken. Sterker nog, sommige scholen hebben al te weinig budget om specifieke leerlingenzorg helemaal naar wens te regelen. Het is makkelijk gezegd dat een school specifieke ouders aan moet spreken. Vermoedelijk is een loopbeleid voor de meeste scholen echter veel haalbaarder.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind het mooi als scholen zo hun verantwoordelijkheid nemen. Toen ik nog in een discotheek werkte, werden wij er ook verantwoordelijk gehouden voor het gedrag van bezoekers op straat. Ook terecht.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vroeg het al eerder maar kreeg er niet echt een duidelijk antwoord op...waar komt dat felle: ik wil alles zelf bepalen vandaan? Zijn jullie superstreng opgevoed ofzo en nooit iets zelf mogen beslissen??

Ik lees nl in veel reacties dat men zich eigenlijk best wel aan de regels houdt (fruit mee en met de fiets naar school) maar dat het een eigen keuze moet zijn en dat de school het niet mag bepalen. Ik vind dat een beetje raar.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind het betuttelend, maar soms is het nodig. Al vind ik afstand huis school geen goede reden. De werktijden en afstand tussen school en werk zouden mee moeten wegen. Kijk, thuisblijfouders hoeven nergens heen. Die kunnen prima lopenc. Maar werk je en is het krap aan om bijvoorbeeld je trein te halen na het brengen van je kinderen, dan is het van de zotten als je niet met de fiets zou mogen komen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar je kan je auto toch ook even twee straten verder parkeren en het laatste stukje lopen? Dat wordt hier aangemoedigd en werkt heel goed. Ouders die dichtbij school wonen mogen dus zeker per auto komen als dat nodig is ivm werk, maar die drang om allemaal de auto pal naast de school te parkeren wordt wel echt ontmoedigd. 10-20-100 meter lopen, daar win je juist tijd mee in de breng-/haalspits.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ook thuisblijfmoeders hebben een leven hoor😂

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    De veiligheid van de kinderen staat toch bovenaan?
    Zolang er blijkbaar een hoop ouders zijn die dat geen bal kan schelen is het blijkbaar nodig dat de school zich ermee gaat bemoeien. Wie doet het anders???

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op de school van mijn kinderen was het zo dat er simpelweg geen ruimte was voor veel auto's nabij de school. Het was een grote school, pal naast een sportschool en groot gezondheidscentrum. Hoe goed men dan ook zn best doet, je gaat hoe dan ook gevaarlijke situaties krijgen. In de nabije omgeving was ook geen parkeerplek dus men zou 5 minuten moeten lopen vanaf de auto, waar zogenaamd niemand tijd voor had.

Sinds toen wekelijkse politiecontrole, welke blijkbaar nig steeds niet afschrikken.

13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    😂😂😂 idd, wat een reactie weer!
    Ben zelf werkende moeder, maar ga echt niet beweren dat ik meer recht heb om mijn kinderen met de auto te brengen dan een fulltime moeder, omdat zij nergens heen hoeven 🤔 Alsof werkende ouders belangrijker zijn, kom op zeg!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee als tbm moet je gewoon met 4 kinderen een eind door de stortregen, je hebt toch niks te doen en tijd zat om maar weer een was te draaien thuis.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik ben juist allesbehalve streng opgevoed, eerder het tegenovergestelde. Misschien dat het daar vandaan komt. Ik heb gewoon niks met betutteling en bemoeienis van anderen. Leven en laten leven en respecteer dat een ander andere keuzes maakt (ook als die in jouw ogen niet ok zijn).

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Voor diegene die vinden dat de school betuttelt en zich er niet mee mag bemoeien: wat is jullie oplossing voor de veigheidsproblemen bij school dan?
    Iedereen wil dat zijn kinderen veilig op school aankomen toch?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha idd. Wat een kansloos gedoe weer...werkende ouders hebben voorrang...kom op zeg!

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou even een paar pagina's terug lezen dan zie je waarom ik er op deze manier over denk.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leuke discussie geworden. Wil ook zo veel wel en zo veel niet. Haalbaar nee. Eerste pagina. Hier dus verboden de straat in te rijden tussen 8/9. Ouderraad heeft het gespeeld via gemeente. En eerlijk in de middag mag dit wat mij betreft ook. Zeker nu dochter mee fiets't, ik wacht express dat de grootste drukte al weg is.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zou er ook niet mee kunnen lachen dat een school voor mij gaat bepalen HOE ik mijn kind naar school MOET brengen, maar ik zou er wel begrip voor hebben in sommige situaties hoe rot ook.
    Als andere mensen er overlast van vinden omdat sommige ouders te beroerd zijn om een stukje te lopen of te fietsen en er daardoor onveilige situaties ontstaan ja dan moet je iets als school.
    Wel triest dat een school dat dan zo aan moet pakken maar blijkbaar moeten ook sommige ouders nog wat leren op dat gebied. Hoewel ik betwijfel of dat ook zal lukken.

Zelf zou ik mijn zoon zoveel mogelijk lopen of met de fiets brengen. Natuurlijk kan er altijd iets zijn dat je dat met de auto doet, maar om de haverklap en zeker als de school dichtbij is vind ik helemaal niks. Zo leer je je kinderen ook lui zijn op dat gebied in mijn ogen. maar ieder z'n ding natuurlijk.

Deel Deze Pagina