Vervoer naar school,nav het andere topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pipo30, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooooo jawel hoor, lees maar een paar pagina's terug

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

:D kun je mij vertellen hoe je ze dat geleerd hebt? Die van mij vertikt het om zelf te doen, belachelijk!

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Op mijn werkdagen haal ik mijn zoon van de bso op met de auto. Het ligt op de route naar huis. Ik vind het dan echt onlogisch om eerst de auto te gaan thuisbrengen en dan met de fiets naar school te gaan. En eerlijk, ik ben blij als ik thuis ben 's avonds en dan moet ik nog beginnen met koken. Als ze me vriendelijk verzoeken om op de fiets te komen, dan neem ik dat verzoek vriendelijk aan voor mijn twee vrije dagen (doen we nu nl ook al). Maar blijf ik hem op mijn werkdagen toch echt met de auto ophalen. See them in court ;).

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Onze school verzoekt kinderen die in de buurt wonen te voet of met de fiets te komen, maar daarop controleren ze niet actief. Er is ruimte zat op de parkeerplaats en daarnaast ben ik blij dat ik me niet hoef te verantwoorden waarom ik wel of niet voor de auto kies.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik blijf het echt zo moedig vinden dat jullie jullie kinderen steevast gaan halen voor de lunch. Dat is hier totaal niet de gewoonte. Ik vind het echt knap van jullie, want dat is inderdaad zo'n gezeul. Ik word al moe van eraan te denken :)

6. veense

veense Niet meer actief

Het zou al schelen rondom de school als er wat meer kinderen zelfstandig naar school komen. In de groep 8 van mijn dochter zit een meisje van 12, die wordt nog iedere dag gehaald en gebracht op de fiets, gaat om een afstand van 250 meter!
    En een andere jongen die op 500 meter van school woont wordt iedere dag met de auto gebracht en gehaald!
    Mijn dochter fietst sinds groep 4 al regelmatig zelf en vanaf groep 5 vorig jaar kwam ik amper nog op school. Nu in groep 7 gaat ze in haar eentje overal heen, of het nu school, avondvierdaagse, het zwembad (3x per week) of het dorp is. En nee, we wonen niet in een klein gat, toch nog 63.000 inwoners, maar wel goed ingericht voor fietsers.
    Stukje loslaten ook, vooral van sommige ouders. Die ene moeder wil haar dochter op de middelbare school ook nog brengen en halen (en dan gaat het om een afstand van 500 meter, alleen maar fietspaden), want het is echt gevaarlijk om haar alleen te laten fietsen, dat durven moeder en kind niet...

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, er werd gezegd dat tbm hun tijd meer zelf kunnen indelen dan werkende moeders.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Nou inderdaad belachelijk! Ik zal je mijn geheime tips even per privé bericht versturen! :D Of wacht, ik kan anders wel een boek uitbrengen, 'je kleuter zelf verantwoordelijk maken voor zijn agenda en afspraken, in 10 simpele stappen'.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Als mijn kinderen zich zo met elkaar bemoeien zeg ik altijd: 'Let maar gewoon op jezelf!' Nee even serieus. Daar zullen ze hun redenen wel voor hebben toch.... Ik zie hier ook wel eens groep 3 kinderen alleen naar school gaan. Dan denk ik weer, is dat niet héél jong? Maar als ouder voel je vast wel aan wat wel en niet kan of goed voelt.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het best gezellig als ze thuis zijn voor de lunch. Het komt een keer voor dat ze moeten overblijven maar 9 van de 10 keer zijn ze thuis.

08.15 naar school
    11.40 weer ophalen en om 12.50 weer terug naar school. En op dit soort zonnige dagen doen we lekker buiten picknicken vinden ze geweldig.

11. Ansji

Ansji Niet meer actief

Gelukkig valt het hier wel mee en is er een goede verdeling onder lopende, fietsende en rijdende ouders waardoor het allemaal nog te overzien is voor de basisscholen in mijn buurt. Wel kreeg ik een bericht van het KDV (zit op hetzelfde schoolplein, dochters gaan nog niet naar school) of iedereen de fietsen niet lukraak op de stoep wilde zetten. Dus ook hier een kleine bemoeienis waar ik me totaal niet aan kan ergeren en eigenlijk wel logisch vind dat ze dat een beetje in goede banen proberen te leiden. Ik ga overigens lopend die kant op, is nog geen 200 meter lopen.

offtopic: zodra ergens het woordje "thuis" in voorkomt heeft men daar gelijk de gedachte "alle tijd" bij. Ik werk fulltime, maar wel thuis! Dus geen tbm maar een twm. Ik krijg constant te horen dat ik dan dus alle tijd van de wereld heb om idd bijv dr phil te kijken....;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Haha bedankt. Op zich vind ik het heen en weer gaan geen moeite. Zeker met dit weer niet. Maar het is hier jammer dat school en de psz (die in hetzelfde gebouw zitten) niet echt aansluiten qua tijd. Sta dus lang te wachten en tussen de middag weinig tijd. Hier blijf de oudste wel 1 dag per week over hoor, maar dat is meer omdat ze dat zelf zo gezellig vindt.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je zorgt toch niet voor je kind als je op je werk zit?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Volgens deze opmerking zorg je dus ook niet voor je kind als het op school zit en ben jij dus voor je oudste ook geen fulltime moeder.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dan heb je niet goed gelezen... er zei iemand hier, dat een thuisblijfmoeder best naar school kan lopen want die hoeft daarna toch nergens heen

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat klopt, maar ik heb nog een kind, thuis waar ik wel voor zorg ;)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Heb het net wat aangepast haha. Maar ik vind het een rare opmerking eerlijk gezegd. Je bent altijd fulltime moeder of je nu werkt of niet. Het is niet een knopje dat je uitzet als je op je werk aankomt. Je bent moeder als je kind geboren is. Altijd en overal.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Jeej wat wonen wij dan in een sociaal deel :p

Heel veel buitengebied leerlingen ( wij ook 6 km enkele reis) en dus heel veel auto's maar allemaal netjes in een parkeervak of langs de stoep en dan allemaal aan 1 kant zodat je er knap langs kan zonder wijkagenten/ controleren etc. gewoon logisch nadenken en rustig 100 meter willen afleggen.

En als ik hem dan de ene keer met 2 banden op de stoep parkeer en dus nog steeds niemand er last van heeft want dat is voor huizen en daar zet niemand hem echt neer om uit te stappen omdat dat irritant is voor de bewoners.

Ik zet de auto dan daar bewust neer zodat ik ouders tegenkom en mijn kids kunnen meelopen, komen ze naar mijn auto toe, he slechte dag
    ( fysiek) vandaag.Zal ik ze naar binnen lopen? :)

Het kan dus wel!

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja snap best wel wat je bedoeld.. maar je zorgt toch niet actief op dat moment voor je kind, je bent toch niet aan het werk EN voor je kind aan t zorgen?

Net zoals ik ook niet voor mijn kind zorg als hij op school zit...

Zoals iemand zei, fulltime moeder te zijn EN daarnaast nog werken...
    Ik vind niet dat diegene het zwaarder heeft ofzo...

Werkende en niet werkende moeders zijn allebei gewoon druk...
    Ik voel me niet beter omdat ik thuis ben en ik vind de werkende moeder niet beter omdat ze werkt...

Ik vind het alleen WEL vervelend dat er regelmatig werkende moeders zijn die denken dat zij het veel drukker hebben dan thuisblijfmoeders omdat wij zogenaamd nergens heen hoeven of niks te doen hebben...
    Dat is hetgeen wat mij stoort..

We hebben het beiden druk, alleen op een andere manier...
    De werkende moeder met het werk, ik met zorgen voor mn kinderen

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik snap idd best wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. Dat kan toch? ik vind het een bijzonder ongelukkig gekozen term. En ik zorg wel degelijk voor mijn kind, alleen op een andere manier dan jij op dat moment, namelijk financieel.

Deel Deze Pagina