Gisteren 9 van de 10 zaterdag gekochte nectarines weg kunnen gooien omdat het stikte van de mieren. We kunnen geen fruitschaal meer neerzetten want dan is het binnen een paar uur een grote mierenbende. Gifdoosje voor mieren is geen optie ivm kind, onszelf en huisdieren. Hoe bewaren jullie je fruit, want ik heb altijd begrepen dat niet alle fruit in de koelkast "mag"?!
Hier hetzelfde, maar ik gooi wel alles in de koelkast. Het is hier ook altijd zo weer op, dus tijd om te bederven is er niet echt. En ik gebruik nu wel gif, want ik werd er gek van. Heb jaren alles geprobeerd, maar dit jaar gebruik ik een gifspray. Het is niet anders. Ik doe het als de kinderen naar school/kdv zijn en de kat houd ik even binnen.
Ik gooi alles nu in de koeling. Het kan hier echt niet anders en ik weiger fruit weg te gooien. Alle fruit leg ik in de koelkast en een uur voordat ik het wil eten leg ik het uit met een doek erover.
lokdoosjes waar kids er niet bij kunnen ( ondertussen weten ze dat ze eraf moeten blijven.) randje afwasmiddel om de fruitschaal heen, gaan mieren niet overheen. Ik heb ook een randje afwasmiddel over mijn vensterbank lopen want daarachter kunnen ze naar binnen
Kijken of je de mieren je huis uit krijgt? In ons oude huis zat een nest vlakbij de gevel. Daar heb ik een paar keer kokend water opgegooid. Na 3 weken hebben ze hun nest verder weg verhuisd. In huis heb ik de weggetjes opgezocht en dichtgemaakt. Ook azijn op plekken gebruikt waar hun weggetjes zaten binnen en buiten. Dan raken ze de weg kwijt..
Wij doen ook gewoon alles in de koelkast. Laatst had ik wat appels in de fruitschaal gelegd, maar er zaten meteen allemaal fruitvliegjes binnen. Gelukkig gaat fruit bij ons wel snel op, voordat het kan bederven.
Ja. Bananen worden dan wel sneller bruin, maar hier gaan zo 4 bananen per dag doorheen, dus ze zijn wel op voor ze bruin zijn (man fietst heel veel en eet dan sowieso wel 2 bananen). Perziken eten wij eigenlijk nooit, maar kiwi's gaan ook in de koelkast. Wel even op temperatuur laten komen voor het eten, hoor nooit iemand klagen (eet zelf geen kiwi ivm allergie).
hier hielp koperen muntjes bij de deur leggen en gangen waar ze kunnen binnenkomen, misschien een idee?
oh verschrikkelijk, hier stikt het ook van de mieren.. geen idee waar ze vandaan komen.. heb wel lokdoosjes staan, maar ze lopen echt overal..bah krijg er de kriebels van..
We hebben erg veel last van mieren gehad, en het enige dat hielp (naast heel heftig gif, maar dat gebruik ik niet met kleine kinderen in huis) was allesreiniger met citroen geur. Eerder gebruikte ik de biologische van de AH, nu heb ik hem van Dettol ontdekt, en die werkt ook fantastisch. Elke dag alle oppervlakken (inclusief vloer) afnemen met Dettol, op het aanrecht doe ik het zelfs onverdund, en geen last meer van mieren, ook niet bij de fruitschaal.
ga het proberen! dank je wel voor de tip! trouwens best gek, want in ons vorige huis hadden we hier helemaal geen last van!
Gisteren ook opeens mieren in huis, ik had de tuindeur open laten staan. Nu dus de hele dag deur dicht, kreeg er de kriebels van. Ze zijn razendsnel, elke keer als de deur 10 tellen open was liepen ze weer naar binnen!