Wie van jullie is er meer/ook gaan sporten tijdens Corona?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door zwangerevrouw, 7 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    1 goed ding:

Ik ben gaan sporten. Thuis. Met Youtube video's. Eerst 8x dezelfde en ik begon het heerlijk te vinden.Steeds meer video's ontdekt met 10 min workouts. En ik ben weer gaan hardlopen. Ik werkte veel te veel om te sporten, was altijd doodmoe. Maar nu slapen onze kinderen uit en heb ik energie om te sporten. Wie ook?

bosi333 vindt dit leuk.
  2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja ik ook! Heb veel meer energie nu ik thuis werk. Ik kom niet meer overprikkelt en uitgeblust thuis. Heb veel meer energie om te sporten (en gezonder te leven).

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik ook.
    Veel meer tijd om te wielrennen.

4. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik ben wel meer gaan bewegen telt dat ook? Ik wandel elke ochtend een uur op goed tempo en in het weekend vaak nog veel langer. Ik haal nu vaker wel dan niet 10.000 stappen!

ik mag niet hardlopen dus dat gaat niet en workouts voor de tv gedaan maar dat vond ik niks met kinderen in mijn nek enzo. Ik doe wel 1 x per week nog zoiets maar wel afgezwakt. Wat dat betreft wil ik wel graag weer naar mijn gewone pilates les!

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ook. Ik ben gaan hardlopen. Thuiswerken scheelt mij bijna 1,5 uur reistijd per werkdag en bovendien bleef er zoveel tijd over zonder alle sporten en muzieklessen van de kinderen en mijn man. Normaal heb ik er echt geen tijd voor, maar nu wel.

En op de dagen dat ik niet ren, probeer ik steeds een flinke wandeling te maken.
    Wij zijn thuis sl aan het kijken hoe we deze rust vast kunnen houden als alles weer normaal is. Misschien wat minder sportclubs voor de kinderen en ik wil graag een dag thuis blijven werken.

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik doe krachttraining, flexibility en pilates met dochter mee. Zij moet thuissporten en ik moet soms wat helpen. Dus ipv een uur te staan kijken, doe ik zelf mee. En op de momenten dat ze wat ondersteuning nodig heeft, heb ik gelukkig even pauze. :)

Straks gaat het niet meer als de sporten weer zijn opgestart en ik weer op locatie zal gaan werken. Dan met reistijd enz niet meer te doen. Dan ben ik echt te moe.

7. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja, krachttraining 3x per week. Ik was net voor corona gestopt bij de sportachool ivm de kosten maar sport sinds de lockdown samen met de buurvrouw (op gepaste afstand) in de tuin. We gaan er mee door, is echt heel leuk.
    Nu het buiten sporten weer mag binnenkort start mijn hardloopgroepje ook weer snel hoop mogelijk ik.

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben minder gaan sporten. Ik kan mijzelf er niet toe zetten om alleen te gaan hardlopen, of thuis oefeneningen te gaan doen. Iedere keer neem ik mijzelf voor om meer te gaan bewegen door meer te gaan wandelen ofzo. Maar we mogen weer vrij gaan tennissen, dus het sporten zal wel weer meer gaan worden.

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat leuk!
    Met welke ben je begonnen en welke raad je aan?

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Anders.
    Ik volleybalde 2x per week en was van plan vanaf april weer tennislessen te nemen, maar dat kwam beide helaas stil te liggen.
    Ben gaan wandelen, zo'n 3x per week. Soms alleen, soms met twee andere moeders van school. Zo'n 5/6 km per keer en daar krijg ik echt energie van, heerlijk!

Het lijkt erop dat tennissen nu weer mag, dus ik verwacht wel een mailtje over de tennisles, dat zou dan weer 1x per week zijn. Volleyballen wordt september.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha helaas niet nee. Ik zou niet weten waar ik de tijd moet vinden. En de zin... Doodop na een dag momenteel.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    man en kinderen zijn regelmatig gaan skaten en ik ga mee op de fiets. Eigenlijk proberen we iedere dag wel een rondje (en ik moet inmiddels flink doortrappen, ze gaan best hard nu) . Dat is dan maar 5,5 tot 7,5 km. Maar dat is meer dan ik deed. Daarentegen zwem ik niet voor mijn werk.

13. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hahaha nee ik ben zelfs aangekomen :o: maak deze maand al 32 overuren dus nee ben blij als ik het huishouden gedaan krijg

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik doe het overigens niet om af te vallen, wel om mijzelf weer goed/fit te voelen

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik beweeg thuis wel minder als dat ik op m'n werk beweeg.. Maar toevallig deze week ook begonnen met de youtube workouts! Om de dag 1... Met of zonder kids om me heen! :)

Ook probeer ik een rondje extra te lopen op m'n vrije dagen, wat ik eerst niet deed.

Deel Deze Pagina