wie heeft dat ook wel eens meegemaakt, gat in hoofd bij je kind???

Discussie in 'Verzorging' gestart door jmm, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Vandaag een ongeluk de kleine meis viel van de kruk en belande ongelukkig oftewel rolde naar een scherp iets van de motor van papa
    man man man een ongeluk zit in een klein hoekje
    bloede wel zeg , achterop haar hoofd dacht eerst shit hersenen schudding , hechting alles speelde even in mijn hoofd dokter toe , maar mijn man hield gelijk washandje op haar hoofd bloede ging stoppen en toen beetje haar weg geschoren en pleister erop gedaan , maar je durft ze ook dan even niet naar bed te doen he , stel je voor nu alles gaat dan even spelen , griezelige gedachtes krijg je even, maar ik weet kalm en nuchter blijven dat is nog het beste want je hebt er niks aan om in paniek te raken , gelukkig toen ik het zag werd ik niet paniekerig , nee ik praatte rustig met haar heild er vast toen papa er en washandje tegen aan deed , het was wel zielig hooor !

eind goed al goed ze ligt nu te slapen , maar ga wel af en toe even kijken of het goed gaat nog ademt enzovoorts tja je weet het maar nooit? , was wel een vervelende wond !

jmm

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter is een keertje lelijk gevallen op het kdv. Ze belden op dat ze met haar naar het zkh gingen. Ik ben meteen ook gegaan. De leidster was erg geschrokken. Ze had een gat in haar voorhoofd, nu nog steeds een lidteken. Dokter heeft het geplakt. Verder was er niet veel aan de hand, maar ik heb het zelf ook niet gezien, het bloedde heel erg zei ze. Ze had er thuis geen last meer van iig, geen hoofdpijn en zo.

3. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ojee , hoe was het gebeurt weet je dat nog? En dat is ook zeker niet fijn om te horen , gaat nu weer goed met je dochtertje?
    gr jmm

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    He bah dat is schrikken!
    Maar begrijp ik het nu goed dat jullie niet naar de Huisarts(enpost) gegaan zijn?
    Dat had ik maar wel even gedaan. Dan hadden ze het misschien nog iets mooier kunnen lijmen en had je waarschijnlijk een wekadvies meegekregen....

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Onze zoon is met 1 1/2 jaar uit een speelhuisje gevallen recht op zijn hoofd. Geen gat of zo maar gelukkig wel gelijk huilen (gebeurde natuurlijk net in het buitenland). Ik heb hem 's nachts een paar keer wakker gemaakt maar hij bleef alert. Viel gelukkig mee, maar het is zo gebeurt, ik zat er gewoon naast.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Onze zoon is van de zomer een keer flink op z'n achterhoofd gevallen, net op een aluminium rand (profiel van de schuifpui bij opa & oma). Hij moest vreselijk huilen en toen ik hem oppakte zag ik het meteen: dat bloedt enorm!
    Ik hield hem tegen me aan, om te troosten, en oma keek tussen z'n haren en zei meteen: die moet naar de dokter, het wijkt te veel.

Omdat we ver van huis waren zijn we naar de SEH van het ziekenhuis gereden (normaliter is dit een klusje voor de huisarts, maar die van ons zat daar 45 min rijden vandaan, niet zo handig dus). Daar is goed naar hem gekeken en de wond is geplakt met lijm. Rotspul want je krijgt het niet meer uit het haar, dus na een tijdje hebben we zo'n hard plakkaat eruit moeten knippen. Maar goed, 't is wel veel minder pijnlijk dan hechten.

We kregen nog wel een wekadvies, al gingen zij er (net als wij) van uit dat hij geen hersenschuddig had. Ik heb dus naast hem geslapen en hem een paar keer wakker gemaakt om te kijken of hij normaal reageerde.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier vorige week onze oudste met een gat in zijn hoofd. Viel in de badkamer tegen een richeltje met zijn voorhoofd en dat spleet meteen open. Bloeden als een gek.

HAP gebeld en we mochten meteen komen. Het is daar geplakt. Zoonlief heeft alleen wel de volgende ochtend de lijm eraf gepeuterd. Toen was het weer open. Alsnog naar de huisarts waar ze het met twee grote witte hechtpleisters naar elkaar heeft getrokken en nu is het hopen dat het netjes heelt.

Bij bloedende hoofdwonden/wondjes die idd wijken en/of in het gezicht zitten, kun je beter altijd even langsgaan.
    Kleinere sneetjes of wondjes die niet zichtbaar zijn (onder het haar), kun je desnoods ook goed met een pleister behandelen. Je merkt vanzelf of dat voldoende is ;)

Hier overigens geen wekadvies of iets dergelijks. Heb me er zelf ook geen zorgen over gemaakt eigenlijk.

8. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een jongetje met een gat in zijn hoofd. Toen hij 16 mnd was is hij gevallen en meteen zag ik het.... bloed en het de randen stonden van elkaar af. Meteen een washand met koud water erop gedaan en het erge bloeden werd snel minder.. Dus ik de hap gebeld (het was zaterdag) Ik stond zeker 15 min in de wacht en mijn zoon was alweer aan het rennen door het huis terwijl het wondje toch nog een beetje bloedde en ohwee als ik het depte.. Wij konden ook meteen komen, maar mijn man had de auto mee en zat 100 km bij ons vandaan. Mijn vader gebeld en die moest eerst nog ruim een kwartier rijden, maar de hap zei dat het niet een snee ook best een paar uur later nog geplakt kan worden.. Hij heeft geen kik gegeven met plakken, maar was wel erg moe van alles wat er gebeurd was. Ik heb geen wek advies gekregen... Hij pulkte al meteen de grote pleister eraf dus die hebben we er maar afgelaten, want op die manier zat hij steeds aan zijn wondje.. De 2e nacht heeft hij de hechtpleisters eraf gepulkt en het had een beetje gebloed, maar toen we het zagen zat er al een mooie korst op dus niet meer naar de ha gegaan. Het is nu een klein litteken die steeds minder zichtbaar wordt.

9. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een meisje die al 2 keer een gat in haar hoofdje heeft gehad. De eerste keer was op oudjaarsdag, ze liep net 2 maanden los en viel voorover met haar voorhoofd op de punt van de boxlade. Meteen huilen en bloeden. Wij de huisarts gebeld, deze was gesloten ivm vakantie. Kregen via het antwoordapperaat een ander nummer door. Deze gebeld en daar konden we 's middags terecht. Deze huisarts heeft het bekeken en zei het is een klein sneetje hoeft eigenlijk niet geplakt maar omdat het op haar voorhoofd zit (precies naast haar neus boven haar oog) plak ik het wel want dan heelt het cosmetisch mooier. Ons meisje was ook erg onder de indruk van alle gebeurtenissen dat ze geen kick heeft gegeven.

De tweede keer liep ze te dansen in de kamer, struikelde over haar eigen voetjes en schaafde langs de tafel. Resultaat een wondje aan de andere kant van haar neusje boven haar andere oogje. Dit was een kleiener plekje en stopte met bloeden met deppen, maar begon steeds weer te bloeden, dus toch maar even naar de huisarts. Deze heeft het bekeken schoongemaakt en verder niets gedaan omdat het een schaafje was en dus geen snee.

Van beide heeft ze een klein littekentje over gehouden maar wel mooi symmetrisch aan beide kanten van haar neus.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter heeft het ook gehad
    meteen huisartsenpost en gelijmd
    daar ga ik niet zelf aan zitten rommelen hoor!

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze oudtse dochter viel een jaar geleden(ze was toen nog 3) bij ons in de huiskamer tegen het scharnier van een deurtje van het dressoir. Meteen een flink gat in haar voorhoofd dus gelijk in de auto naar de hap gereden en daar hebben ze het netjes gelijmd en nu zie je er bijna niks meer van.
    Zou zoiets toch altijd even na laten kijken hoor.

Deel Deze Pagina